یک آبگوشت خاص برای کسانی که مشکل گوارشی دارند

اگر مدتی است که به خاطر داشتن مشکل گوارشی کلا آبگوشت را از لیست غذاهایتان حذف کرده‌اید و حتی خیساندن نخود و لوبیا از قبل هم، دردی را برایتان دوا نمی‌کند، آبگوشت را با لوبیا چشم بلبلی بپزید.

یک آبگوشت خاص برای کسانی که مشکل گوارشی دارند

 مطمئن باشید با این لوبیا مشکلتان برطرف می‌شود و با خیال راحت می‌توانید آبگوشت بخورید.

مواد لازم

۵۰۰ گرم گوشت آبگوشتی

۲ عدد پیاز

۲ عدد سیب‌زمینی بزرگ

۱ پیمانه لوبیا چشم‌بلبلی

۳۰۰ گرم سبزی شامل تره، جعفری، شنبلیله (مقدار شنبلیله کمتر از جعفری و تره)

۲ عدد گوجه‌فرنگی

۴ عدد لیمو عمانی

۱ ق‌م زردچوبه

۱ ق‌س رب

۱ ق‌س ادویه مخلوط

نمک و فلفل به مقدار لازم

۳ حبه سیر

کمی روغن

۱ ابتدا لوبیا را پاک کرده و پس از شستن، در کاسه مناسبی، مقداری آب بریزید و بگذارید حدود یک ساعت خیس بخورد. در این فاصله گوشت را بشویید، در سبد بریزید و صبر کنید تا آب اضافی آن خارج شود.

۲ یکی از پیازها را پوست کنده و خرد کنید. سپس در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار داده و پیاز را تفت دهید. بعد زردچوبه و ادویه مخلوط را اضافه کنید و آن را نیز کمی حرارت دهید تا طعم خامی‌اش گرفته شود.

۳ حبه‌های سیر را پوست کنده و به قطعات ریز خرد کنید. پس از آن سیرهای خرد شده را به پیاز اضافه کنید و همراه با آن کمی تفت دهید. حالا گوشت را در قابلمه بریزید و حدود ۲ لیوان آب همراه با کمی نمک و فلفل اضافه کنید. در این مرحله حرارت زیر قابلمه را کم کرده و صبر کنید تا گوشت بپزد.

۴ سبزی‌ها را تمیز کرده، بعد از شستن ریز خرد کنید و پیاز دوم را هم خرد کرده در تابه‌ای جداگانه کمی روغن ریخته، روی حرارت قرار دهید و تفت دهید تا پیاز طلایی شود بعد سبزی‌ها را افزوده، تفت داده و حرارت را خاموش کرده و کنار بگذارید.

۵ سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته بشویید، به چهار قسمت تقسیم کرده و به همراه سبزی، داخل قابلمه حاوی گوشت بریزید، سپس لیمو عمانی‌ها را شسته توسط چاقو چند شیار در آن ایجاد کنید و داخل قابلمه بریزید، حالا گوجه فرنگی‌ها را هم به چهار قسمت تقسیم کرده داخل قابلمه بریزید. در آخر نوبت اضافه کردن رب است. آن را هم افزوده و حرارت را کم کنید تا آبگوشت جا بیفتد.

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رابی
    0

    آبگوشت مال دوران خوشی بود.الان مردم به زور می توانند یک املت بخورند.

  • زهرا
    0

    خوب نسخه می‌پیچید عامل مشکلات گوارشی خودشما هستید ازبس مردم رو حرص میدید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها