روزنامه گردی ۲۰ فروردین ۱۳۵۷؛

قیمت پیاز در بازار سیاه به کیلویی ۶۰ ریال رسید!

صفحه نخست روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات روز یکشنبه ۲۰ فروردین سال ۱۳۵۷ پیش روی شماست.

قیمت پیاز در بازار سیاه به کیلویی ۶۰ ریال رسید!

تیتر اول این شماره روزنامه اختصاص دارد به فاش شدن نقش سرتیپ درخشانی توسط سرلشگر زنگنه در ماجرای سقوط پادگان تبریز و مقاومت تیپ رضائیه در شورش پیشه وری. تیتر دیگر روزنامه هم به برکناری مسئولانی که باعث سرگردانی مسافران ایرانی در دمشق شدند اختصاص دارد. این روزنامه نوشته که گروهی از مسافران بجای حاضر شدن در فرودگاه، برای خرید به بازار می روند!

IMG_20240408_065535_238

در تبریز هم به طرفداری از دولت تظاهرات شده و رادیو مسکو در خبری اعلام کرده که آشوبگران ایرانی مائوئیست هستند و اینکه نباید اعمال این دسته را به حساب مارکسیست‌های حقیقی گذاشت و شکستن شیشه ها، آتش زدن سینما و حمله به زنان بی چادر از مظاهر طرفداران مائو است.

اطلاعات همچنین در خبری دیگر از طرح اسرائیل برای سرنگون کردن ملک حسین پادشاه اردن پرده برداشته که بموجب این طرح، اسرائیل میخواست شرق اردن را اشغال و سوریه را محاصره کند.

قیمت پیاز به کیلویی ۶۰ ریال رسید و ۵ هزار تن پیاز خارجی برای شکستن بازار سیاه این محصول خریداری شده است. این خبر که در اطلاعات امروز کار شده، سوژه امروز "روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن آن به شرح زیر میباشد؛

با اینکه دیروز توسط شرکت تعاونی بارفروش پایتخت، پیاز با نرخ هر کیلو ۲۲ ریال برای فروشنده در سطح شهر توزیع شد و طبق نرخ تعیین شده قرار بر این است که این پیازها هر کیلو ۲۶ ریال بدست مصرف کننده برسد، مع الوصف باز برخی از فروشندگان دوره گرد، نرخ پیاز را تا ۲۴ ریال گران‌تر از نرخ تعیین شده می‌فروشند.

با توجه به کاهش عرضه پیاز به بازار مصرف در روزهای اخیر، در اجرای دستور دولت مبنی بر تامین پیاز مورد مصرف ساکنان تهران و شهرستان‌ها بدستور رئیس اتاق اصناف پایتخت، ۵ هزار  تن پیاز خارجی بوسیله شرکت تعاونی تهیه و توزیع اتحادیه بارفروشان تهران خریداری شد که نخستین قسمت آن دیروز به میدان‌های تهران رسید و توزیع آن در سطح شهر آغاز شد.

IMG_20240408_065535_589

از سوی دیگر برای فراوانی پیاز و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و افزایش قیمت دستور داده شد که شرکت تعاونی و تهیه و توزیع بارفروشان، پیاز مورد نیاز مردم تهران را بوسیله کامیون در نقاط مختلف شهر توزیع کند و تحویل دهد تا با قیمت‌های رسمی در اختیار مصرف کنندگان گذاشته شود.

کارشناسان میدان پیش بینی می کنند تا رسیدن محصولات داخلی پیازهای وارداتی مصرف تهران و شهرستان‌ها را تأمین می کنند.

گزارش خبرنگار شهری ما حاکیست در حال حاضر نرخ پیاز در برخی از نقاط تهران بخصوص در مناطق شمالی تا کیلویی ۶۰ ریال بازار سیاه دارد. یک مقام آگاه در شرکت تعاونی اتحادیه بارفروشان پایتخت در این زمینه اظهار داشت ما از کلیه مصرف کنندگان میخواهیم که گرانفروشان را به ما معرفی کنند تا با همکاری اتاق اصناف پایتخت آنها را تحت تعقیب قانونی قرار دهیم‌. وی اضافه کرد پیازهایی که در حال حاضر در تهران و شهرستان‌ها توزیع می‌شود توسط این شرکت تعاونی از پاکستان خریداری شده است و برای هر کیلو ۲۵/۵ ریال تمام شده است و برای اینکه پیاز با نرخ ارزان‌تری در دسترس مصرف کنندگان قرار گیرد هر کیلو سه ریال از صندوق حمایت از مصرف کننده به این شرکت تعاونی می پردازند و فروشندگان بایستی این پیازها را کیلویی ۲۲ ریال بخرند و ۲۶ ریال بفروشند.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    خاک عالم بر سر همه کسایی که به این جامعه خیانت کردند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      حیف خاک. خاک تمیز و منزه است به اینها نسبت ندهید

  • خسرو
    1

    من دیروز 20 فروردین 403 گرفتم کیلویی 40 هزارتومانو پیاز قرمز 55 هزار تومان پس لطفا تاریخش را عوض کنید.

  • سیدکریم
    0

    درهرزمان باید کالا مستقیم به دست مصرف کننده برسدباید واسطه های بی شرف را دولت حذف کند اگر دولت بخواهد همه مردم دراسایش ورفاه زندگی کنندو مردم به حرف مسولان گوش کنندخصوصی سازی راحذف کند و امور را بدست خود بگیردوفودالیستها را از امور مردم حذف کندآن وقت جلوی تورم گران فروشی گرفته میشود اگرمسولان بخواهند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها