روزنامه گردی ۲۷ شهریور ۱۳۵۸؛

آیت الله منتظری خواستار بازداشت و معالجه فرزندش شد/ امام خمینی (ره): نه تنها روحانیون بلکه همه‌ قشرها باید در سیاست دخالت کنند

روزنامه کیهان در چاپ دوم خود در تاریخ سه شنبه ۲۷ شهریور سال ۱۳۵۸ از کودتا در افغانستان خبر داده و در آخرین خبر خود نوشته است که تره کی کشته شد. امام خمینی نیز در سخنانی گفته اند که نه تنها روحانیون بلکه همه‌ قشرها باید در سیاست دخالت کنند.

آیت الله منتظری خواستار بازداشت و معالجه فرزندش شد/  امام خمینی (ره): نه تنها روحانیون بلکه همه‌ قشرها باید در سیاست دخالت کنند

اعلام اسامی قبولشدگان‌ کنکور سراسری و بعهده گرفتن دادستانی انقلاب تهران توسط آیت الله قدوسی تا تعیین جانشین جدید و آغاز فروش بلیت های  ماهانه شرکت واحد و تصویب اصل ۱۱ قانون اساسی که بر اساس آن مسلمانان جهان‌ یک امت هستند تیترهای مهم دیگر این روزنامه هستند. اما اطلاعیه آیت الله منتظری درباره شیخ محمد منتظری درباره ماجرای رخ داده در فرودگاه تهران را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که متن آن به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230918_074407_217

این اطلاعیه امروز از طرف آیت الله منتظری پیرامون شیخ محمد منتظری صادر شد.

بسمه تعالی - برادران و خواهران‌ گرامی. پس از سلام. این سومین بار است که برای آگاهی ملت مسلمان ایران درباره فرزندم شیخ محمدعلی منتظری مطالبی می نویسم. انتظار دارم دوستان با کمال بی طرفی نسبت به آنچه مینویسم بنگرند.

فرزند اینجانب از ابتدا مبارزات ملت مسلمان ایران به رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (مدظله العالی) در متن مبارزات قرار داشت و در این راه چقدر زندان، شکنجه و آوارگی تحمل نمود و در داخل و خارج کشور دائما برای پیشبرد انقلاب تلاش می کرد. و به شهادت دوستان نزدیکش  گاهی بیشتر روزهای متوالی از خواب و خوراک و استراحت باز می ماند و در اثر همین شیوه و بعلاوه ضربه های روحی مداوم و نابسامانیهای حاکم بر جو ایران پس از پیروزی انقلاب دچار نوعی بیماری عصبی و کوفتگی شدید اعصاب شده و تصور می کند که با دست زدن به کارهای بی رویه و جنجال آفرین به مقصد و هدف خود دست خواهد یافت.

IMG_20230918_074407_335کنترل و مهار کردن و معالجه او همواره فکر مرا مشغول کرده و تاکنون چند مرتبه دست به اقداماتی زده ام و حتی اخیرا مدتی وی را برای معالجه اجبارا در قم نگه داشتم ولی متاسفانه اقدامات من سودی نبخشید و در این میان عده ای فرصت طلب که همیشه می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند از این موقعیت سوء استفاده کرده او را تحریک‌ می کنند تا دست به کارهای جنجالی بزند و خوراکی برای تبلیغات دشمنان گردد.

من از دولت و نیز همه دوستان و علاقمندان و افراد مسلمان تقاضا دارم اگر می‌توانند با اینجانب تشریک مساعی نموده تا بلکه او را حاضر به معالجه و استراحت نمایند. به امید اینکه این عنصر پرتلاش و فعال پس از سالها تحمل رنج و زحمت به یاری خدای متعال بهبود یابد و بار دیگر به صحنه مبارزات بازگشته، خدمتگزار دین و کشور گردد.

ضمنا از دادستان محترم انقلاب تقاضا می‌شود حادثه اخیر فرودگاه را دقیقا بررسی نموده و عوامل آنرا شناخته و تعقیب نماید و در صورتیکه فرزند اینجانب مقصر بوده به هیچ وجه ملاحظه اینجانب را نکنید و فقط طبق ضوابط اخیر اسلامی عمل نمایید.

والسلام علی من التبع الهدی

حسینعلی منتظری

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها