سایت عبری یدیعوت آحارنوت مدعی شد؛

حماس با پیشنهاد مصر برای آتش بس با اسرائیل در غزه موافقت کرد

رسانه عبری یدیعوت آحارنوت ادعا کرد، حماس موافقت مشروط خود را با آخرین طرح ارائه شده توسط مصر اعلام کرده است.

حماس با پیشنهاد مصر برای آتش بس با اسرائیل در غزه موافقت کرد

روزنامه یدیعوت آحارنوت در خبری مدعی شد، جنبش حماس با طرح پیشنهادی مصر که اخیراً به این جنبش و اسرائیل ارائه شده بود، موافقت کرده اما آن را مشروط به تضمین‌های شفاف و محکم آمریکا در رابطه با پایان قطعی جنگ کرده است.

حماس بعد از آن که وعده آمریکا در رابطه با اینکه آتش بس موقت به آتش بس دائم تبدیل خواهد شد، با این طرح پیشنهادی موافقت کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های عبری اعلام کردند، یک هیئت از حماس به ریاست خلیل الحیه نایب رئیس حماس امروز شنبه به قاهره سفر کرده و پاسخ‌های رسمی به طرح پیشنهادی مصر را در رابطه با تبادل اسرا تقدیم مسئولین این کشور خواهد کرد.

همچنین رئیس سیا نیز برای پیشبرد این توافق به قاهره سفر کرده و گفته می‌شود، مسئولین صهیونیست هم منتظر رسیدن پاسخ رسمی حماس هستند اما پالس‌های مثبتی در این رابطه دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهند حماس با اجرای مرحله اول از توافق را بدون آن که رژیم صهیونیستی تعهدی در رابطه با پایان جنگ داشته باشد، خواهد پذیرفت اما در مقابل شرط‌های بسیار سختگیرانه‌ای در رابطه با شمار اسرایی که آزاد کرده و شمار اسرایی فلسطینی که باید آزاد شوند، قرار داده است.

یک مسئول اسرائیلی در این رابطه به پایگاه خبری واللا نیوز هم گفت: حماس درِ مذاکرات را نبسته است اما همچنان شرط‌های سختی را برای ما قرار خواهد داد و همین امر باعث می‌شود تا این پرسش مطرح شود در مقابل این شرط‌های سخت، نتانیاهو و کابینه‌اش حاضر به پیشبرد توافق خواهند بود.

منبع: خبرگزاری قدس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    2

    اما آن را مشروط به تضمین‌های شفاف و محکم آمریکا در رابطه با پایان قطعی جنگ کرده است./حماس بعد از آن که وعده آمریکا در رابطه با اینکه آتش بس موقت به آتش بس دائم تبدیل خواهد شد، با این طرح پیشنهادی موافقت کرده است.

  • حقیقت
    2

    این خبر بذار دم کوزه آبش بخور حمله به رفح حتمی است

  • ناشناس
    1

    حماس خودش محکومه چند تااعتراض مردمی که خواستن اسکان موقت برن روبا گلوله جنگی سرکوب رکد حتی به مردم فراری به طرف جنوب غزه هم رحم نکرد وبااسنایپ وتک تیرزد شهیدشون کردهرچی هم پول که این هالوهای ظالم رباخوردادن پول وسلاح وتونل ساختن همه روگرفت ومین گذاشته بیخودی اینا دمغ شدن وپول دادن به فاحشه هاکه بیان پرچمشونو ببرن تو کاخ سفید هرچی سازمان ملل ومردم دنیا غذابه این بدبختا دادن حماس دزدیدوزد کشت وهمه رودزدید الان شده صلح طلب ازبچه دزدی وتجاوزلحظه ای اینا درنگ نکردن مردمو سپرکردن وقحطی دادن تا عکس بگیرن وبندازن طرف اسراییل طرف کرانه باختری مردم عین گل زندگی میکنن عین ادم ازسه راهی قلقلیه وروستای ام خراب غزه این وضع رومقاومت درست کرد

  • حماس هیچی ندار
    1

    اتش بس هم میشه وقتی مردم بدبختو ازاین هیولای تروریسم ازادکنن میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها