نخست وزیر پاپوا گینه نو در پاسخ به بایدن: ما آدم‌خوار نیستیم!

نخست وزیر کشور پاپوا گینه نو از اظهارات جدید رییس جمهور آمریکا در مورد کشورش ابراز نارضایتی کرد.

 نخست وزیر پاپوا گینه نو در پاسخ به بایدن: ما آدم‌خوار نیستیم!

رویترز نوشت: پس از اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره دایی گمشده‌اش در دوران جنگ جهانی دوم، «جیمز ماراپه» نخست‌وزیر پاپوآ گینه نو، گفت کشورش سزاوار برچسب آدم‌خواری نیست و از ایالات متحده خواست تا بقایای جنگ جهانی دوم را که در سراسر اقیانوس آرام به صورت زباله باقی مانده، پاکسازی کند.

بایدن چند روز پیش در یک سخنرانی به ذکر خاطره‌ای در مورد دایی خلبانش که در جریان جنگ جهانی دوم مفقود شده بود پرداخت و گفت: دایی من بر فراز گینه نو پرواز می‌کرد که هواپیمایش هدف قرار گرفت و هرگز جسدش پیدا نشد چون آدم‌خوارها او را خوردند.

ماراپه در این بیانیه گفت: «اظهارات رییس جمهور بایدن ممکن است لغزش زبان بوده باشد؛ با این حال، کشور من سزاوار این نیست که به این عنوان برچسب زده شود. من از پرزیدنت بایدن می‌خواهم که کاخ سفید را وادار کند که این بقایای جنگ جهانی دوم را پاکسازی کند تا حقیقت در مورد سربازان گمشده مانند عموی او مشخص شود.»

او افزود: پاپوآ گینه نو و جزایر سلیمان مملو از بقایای انسانی در زمان جنگ، هواپیماها و کشتی‌های، غرق شده و همچنین بمب های باقیمانده ای هستند که هنوز مردم را می کشند.

ایالات متحده سال گذشته در بحبوحه رقابت برای نفوذ در منطقه با چین که یک پیمان امنیتی با جزایر سلیمان همسایه دارد، با پاپوآ گینه نو توافقنامه همکاری دفاعی امضا کرد.

مورخان می گویند پاپوآ گینه نو برای عملیات نظامی ایالات متحده در سراسر اقیانوس آرام برای آزادسازی فیلیپین در جنگ جهانی دوم بسیار مهم بود

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • رابی
    0

    لعنتی چطور آدم خوار نیستید؟
    تا چند دهه گذشته هر کسی را گیر می آوردید می کردید بریانی و کوبیده. با اینکه قانونی تصویب کرديد که آدم خواری را ممنوع می کند اما هنوز قبایلی در کشور شما وجود دارد که سنت آدم خواری خودشان را ترک نکرده اند و اگر گیرشان بیفتی یک سیزده بدر درست حسابی با گوشتت راه می اندازند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگه تو تو دنیا یه ادم پیدا کردی ادعا کن .

  • ناشناس
    0

    معلومه اگه ادمخوار بودید که زنده نمونده بودید .نسل ادم قرنهاست منقرض شده .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها