مخالفت واتیکان با «والدین جایگزین» و «تغییرات جنسیتی» در سند جدید

واتیکان در سند جدید به تغییرات جنسیتی و نظریه جنسیت «نه» می گوید.

مخالفت واتیکان با «والدین جایگزین» و «تغییرات جنسیتی» در سند جدید

رویترز نوشت: واتیکان امروز دوشنبه، چهار ماه پس از حمایت از «برکات برای زوج‌های همجنس» بار دیگر مخالفت خود را با تغییر جنسیت، نظریه جنسیت، والدین جایگزین و همچنین سقط جنین و اتانازی(مرگ خودخواسته) تأیید کرد.

متن جدید کلیسا از مباحث مربوط به جنسبت به‌عنوان تهدیدی برای کرامت انسانی یاد می‌کند اما از متن اینطور برنمی‌آید که منظور این متن، همجنسگراها باشند.

کاردینال ویکتور مانوئل فرناندز از مقامات وتیکان در بیانیه‌ای گفت: پاپ فرانسیس پس از درخواست برای ذکر «فقر، وضعیت مهاجران، خشونت علیه زنان، قاچاق انسان، جنگ و موضوعات دیگر»، این متن را تأیید کرد. در این بیانیه آمده است که والدین جایگزین، حرمت مادر و کودک را نقض می‌کند همان چیزی که فرانسیس در ژانویه آن را «نفرت‌انگیز» خواند و خواستار ممنوعیت جهانی آن شد.

در مورد نظریه جنسیت، این اعلامیه می‌گوید: «تمایل به تعیین شخصی جنسیت، همانطور که تئوری جنسیت تجویز می‌کند، جدا از این حقیقت اساسی که زندگی انسان یک هدیه است، به منزله امتیازی است برای وسوسه دیرینه برای خدا سازی از انسان و نیز وارد شدن به رقابت با خدای واقعی عشق که در انجیل به ما آشکار شده است.»

در این بیانیه در مورد تغییر جنسیت آمده است که «هر گونه مداخله در تغییر جنسیت، به عنوان یک قاعده، حیثیت و شرافت منحصر به فرد انسان را که از لحظه لقاح دریافت کرده تهدید می‌کند.»

در عین حال، این متن این واقعیت را که «در برخی جاها تنها به دلیل گرایش جنسی انسان‌ها زندانی، شکنجه و حتی از خیر زندگی محروم می‌شوند» را مغایر با کرامت انسانی دانسته و آن را محکوم کرده است.ش

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها