دستگیری ۶۸ نفر در اکوادور که قصد اشغال یک بیمارستان را داشتند

اکوادور ده‌ها مهاجم به یک بیمارستان را بازداشت کرده است.

 دستگیری ۶۸ نفر در اکوادور که قصد اشغال یک بیمارستان را داشتند

 فرانس۲۴ نوشت: پلیس اکوادور اعلام کرد: «ما تروریست‌هایی را که می‌خواستند تأسیسات بیمارستانی در یاگواچی، گوایاس را تصرف کنند بازداشت کرده و توطئه آنها را خنثی کردیم.»

گفته می شود که افراد بازداشت شده در تلاش برای نجات یکی از همکارانشان بودند که ساعاتی قبل با جراحات وارده در بیمارستان بستری شده بود.

پلیس در این رویداد سلاح و مواد مخدر از مهاجمان کشف و ضبط کرده است. براساس گفته پلیس اکوادور مهاجمان به یک مرکز توانبخشی نیز حمله کرده بودند.

مقامات اکوادور اخیراً صدها مرکز از این قبیل را که اساساً بیمارستان‌های مخفی هستند که توسط باندهای جنایتکار اداره می‌شوند، بسته‌اند که به گفته مقامات، امکانات مناسبی برای مراقبت از بیماران ندارند و تنها برای مخفی شدن و مداوای جنایتکاران از آنها استفاده می‌شود.

گفتنی است پس از موج خشونت‌های اخیر ناشی از فرار یک سلطان مواد مخدر معروف به «فیتو»، رئیس‌جمهور  اکوادور وضعیت فوق‌العاده وضع و کشور را در «جنگ» علیه باندها اعلام کرد. کارتل های مواد مخدر هم به سرعت واکنش نشان دادند و به اعدام غیرنظامیان و نیروهای امنیتی و گروگان گرفتن ده ها پلیس و مقامات زندان تهدید نمودند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها