نیچروان بارزانی: عراق نباید درگیر جنگ غزه شود/ راه حل «دو کشوری» تنها راه پایان تنش ها و حل مشکل است

در حالی که مردم سراسر جهان یکصدا علیه جنایات رژیم صهیونیستی به پا خواسته و اقدامات ضدانسانی اسراییل در غزه را محکوم کرده اند و در کنار آن مقاومت عراق، یمن و حزب الله لبنان درس خوبی به صهیونیست ها و حامیان آن داده اند، رئیس اقلیم کردستان عراق بدون محکومیت جنایات اسراییل در فلسطین اشغالی تاکید کرد که عراق نباید درگیر جنگ غزه شود.

نیچروان بارزانی: عراق نباید درگیر جنگ غزه شود/ راه حل «دو کشوری» تنها راه پایان تنش ها و حل مشکل است

به گزارش «رووداو» نچیروان بارزانی، در سخنرانی روز گذشته خود در دانشگاه آمریکایی در دهوک با بیان اینکه کلید ثبات عراق، حل مشکلات اربیل و بغداد است، گفت: عراق باید ثبات داشته باشد تا پیشرفت کند و اکنون زمان اندیشیدن به مشکلات مردم عراق است نه تبدیل عراق به میدان جنگ.

رئیس اقلیم کردستان عراق با بستن چشمان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با بیان اینکه عراق و اقلیم باید با حوادث فعلی در منطقه محتاطانه برخورد کنند، تاکید کرد که این کشور نباید درگیر جنگ غزه شود.

رئیس اقلیم کردستان عراق بدون اشاره به فروش غیرقانونی نفت عراق از سوی مقامات اقلیم کردستان به رژیم صهیونیستی مدعی شد که عدم پایبندی به قانون اساسی عراق موجب بسیاری از مشکلات و تخلفات و نیز عدم ثبات شده است.

وی ضمن دعوت از طرف های سیاسی عراق به پشتیبانی از دولت و نهادهای دولتی در اجرای قانون اساسی افزود: باید به اصول مشارکت، اجماع و توازن بازگردیم که عراق جدید بر پایه آن بنا شده است.

بارزانی درباره حوادث جاری در نوار غزه خاطرنشان کرد که تنش های خطرناک در اوضاع منطقه جهان را با معضل بزرگی مواجه ساخته و ما در عراق باید با نهایت خردمندی و احتیاط در شرایط فعلی منطقه رفتار کنیم.

وی افزود: ازسرگیری جنگ میان اسرائیل و حماس ثابت کرد که مشکلات با تعویق و کتمان حل نمی شود و استفاده از زور و خشونت هیچ مشکلی را حل نمی کند.

رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین گفت که راه حل «دو کشوری» تنها راه پایان تنش ها و حل مشکل است.

وی افزود: هر بهانه ای هم که باشد، عراق نباید درگیر این جنگ شود چراکه آسیب جدی از آن می بیند.

سخنان بارزانی که بوی حمایت وی از رژیم صهیونیستی کاملا به مشام می رسد در حالی عنوان شده که مردم و اکثر مقامات عراقی در کنار گروه های مقاومت این کشور بارها جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و گروه های مقاومت عراق چندین بار پایگاه اشغالگران آمریکایی در عراق را به عنوان حامی اصلی رژیم کودک کش اسراییل موشک باران کرده اند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    افرین براین خردت. ای کاش عاقلی هم درایران بود

  • ناشناس
    0

    آفرین به این عقلانیت. راهکار نهایی ساختار دو دولتی است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها