اولتیماتوم دولت پاکستان به مهاجران غیرقانونی برای ترک کشور

تصمیم پاکستان برای اخراج پناهجویان غیرقانونی مقیم این کشور با جلسه رسمی سران سیاسی و نظامی آن شکل جدی به خود گرفت و طی آن دولت اسلام‌آباد برای ترک پناهجویان غیرقانونی از پاکستان (تا پایان ماه جاری) ضرب الاجل تعیین کرد.

اولتیماتوم دولت پاکستان به مهاجران غیرقانونی برای ترک کشور

به گزارش تلویزیون ملی پاکستان، نشست سران سیاسی و نظامی این کشور برای بررسی اوضاع امنیتی، سیاسی و انتظامی کشور به ریاست «انوار الحق کاکر» نخست وزیر دولت موقت پاکستان و همچنین فرمانده ارتش این کشور برگزار شد.

در این جلسه تصمیم گرفته شد که پناهجویان غیرقانونی مقیم پاکستان هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند و همچنین برای تردد اتباع خارجی برای ورود یا خروج از پاکستان تنها یک مدرک معتبر -گذرنامه- پذیرفته خواهد شد. منابع آگاه در پاکستان معتقدند که با اجرای طرح اخراج پناهجویان غیرقانونی، حدود ۱ میلیون و یکصد هزار تبعه افغانستانی نیز به موجب آن مجبور به ترک پاکستان خواهند بود.

170641782

 جلسه مشترک رهبران سیاسی و نظامی پاکستان در اسلام‌آباد به ریاست "انوار الحق کاکر" نخست وزیر دولت موقت این کشور

«سرفراز بُگتی» وزیر کشور پاکستان عصر امروز طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد با اعلام اولتیماتوم دولت به پناهجویان غیرقانونی، گفت: آن دسته از پناهجویانی که ثبت رسمی دولت پاکستان نیستند و بدون مدارک معتبر در کشور مقیم هستند باید تا ۳۱ ماه اکتبر (۹ آبان) پاکستان را ترک کنند.

وی هشدار داد ‌که در صورت عدم خروج پناهجویان غیرقانونی از پاکستان، دولت و مسوولان انتظامی این افراد را شناسایی و آنان را به کشورهای متبوع خود استرداد خواهند کرد.

وزیر کشور پاکستان با تعیین ضرب الاجل برای پناهجویان غیرقانونی که بیشتر آنان را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند، افزود از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۳ به بعد با پناهجویان غیرقانونی هیچ مماشاتی نخواهد شد و ضمن اخراج آنان دارایی‌های این افراد نیز ضبط و مصادره می‌شود.

اعلام رسمی طرح دولت پاکستان برای اخراج پناهجویان غیرقانونی از این کشور درحالی است که بازداشت اتباع افغانستانی مقیم شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام‌آباد، پیشاور و ایالت بلوچستان شدت گرفته و امروز سرپرست سفارت افغانستان در اسلام‌آباد از بازداشت هزاران تبعه این کشور در پاکستان انتقاد کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • بیب
    0

    می ریزن به مرزهای برادراشون تو ایران

  • 🐜
    0

    مقامات دولتی درایران پذیرایی اتباع افغان هستند غصه نخورید هیچکس سرجای خودش نیست

  • ناشناس
    1

    از مسوولان پاکستانی خواهشمندیم بیاید یکم غیرت رو یاد مسوولان ما بدهید.

  • ناشناس
    0

    ای کاش مردم افغانستان قبول کنند فرار راه حل نیست توکشور خودشون بمونند اگر از گرسنگی هم بمیرند شرف داره به سربار بودن پنهانی زندگی کردن و تجاوز به مردم کشورهای همسایه اگر یه افغان این مطلب رو میخونه بدونید مرگ با عزت بهتراز زندگی با ذلت هست

  • سیدمهدی
    0

    از مسئولان پاکستانی میخوایم به مسئولان کشور ما هم مملکت داری و وطن پرستی یاد بدین

  • علی
    0

    میان ایران. اینقدر مرزهای ما بی در و پیکر هست که هرکی دلش بخواد میاد و میره

  • احمدرضا
    0

    خدایا ای کاش مسئولان ما هم غیرت داشتن و افغانی ها رو اخراج میکردن بخدا دیگه کل شهرها پر شده افغانی

  • سعید باوری
    0

    نگران نباشین میان ایران و بلافاصله صاحب کار، محل زندگی و بزودی شناسنامه هم میشن

  • ناشناس
    0

    آفرين به پاكستان كاش ايرانم از شما ياد بگيره اين افغانها رو از ايران بيرون كنه تمام شغل و زندگي ايرانيها رو اينا اشغال كردن راحت بدون هيچ دردسري اومدن صاحب كشورمون شدن .اخراج افغان و اغفانيها از ايران.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها