پاپ در برابر تندیس چنگیزخان مغول/ عکس

پاپ این روزها به مغولستان سفر کرده تا در کشوری که جمعیت اندکی از مسیحیان کاتولیک دارد، بر فسادستیزی و حفاظت از محیط زیست تاکید کند.

پاپ در برابر تندیس چنگیزخان مغول/ عکس

به گزارش فرانس24، در مراسم رسمی استقبال، رییس جمهور مغولستان -اوخنا خورلسوخ- که لباس سنتی مغول‌ها را پوشیده بود به پاپ فرانسیس86 ساله خوشامد گفت و هر دو به تندیس بزرگ چنگیزخان مغول ادای احترام کردند.

پاپ با اشاره به لزوم حفاظت از محیط زیست با ستایش از مرغداران و باغداران مغولستان که به تعادل های ظریف اکوسیستم احترام می گذارند گفت: سنت مغولستان برای زندگی در هماهنگی با طبیعت و موجودات آن می تواند کمک قابل توجهی به تلاش های فوری و غیر قابل تعویق برای محافظت و حفظ سیاره زمین کند.

او همچنین هشدار داد که فساد ثمره یک ذهنیت سودگرا و بی وجدان است که کل کشورها را فقیر کرده است. ادیان می توانند نماینده محافظی در برابر تهدید موذیانه فساد باشند، که به طور موثر تهدیدی جدی برای توسعه هر جامعه انسانی است.

مغولستان در سال‌های اخیر با فساد و تخریب محیط‌زیست مواجه بوده است و پایتخت آن از بدترین کیفیت هوا در جهان رنج می‌برد.  رسوایی‌های مختلف به خاطر اختلاس باعث اعتراضات در سال گذشته در مغولستان شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان درحالی به مغولستان سفر کرده که این کشور تنها 1400 کاتولیک دارد که شامل تنها 25 کشیش و 33 راهبه می‌شود.

2-1-355x533

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    1

    مگه حرمت ۱۴۰۰ نفر مسیحی کم است،تا پاپ به خدمت آنها برسد،مگه مثل روحانیت اسلام و شیعه است که پادشاهی می کنند و از برج عاج فیل پایین نمی ایند؟؟؟؟.

    نظرات شما -
    • ب ناشناس
      2

      چنگیزخان مغول غلط کرده باشد این همه ایرانی زجر کش کرده باشد

    • ناشناس
      0

      تزویر سکه ای دو روست که بر یک رویش نام خدا و برروی دیگر نام ابلیس حک شده

      (مثبت ترین قسمت آخر سریال مختار)

  • مجید
    0

    در این دنیا اگه چند نفر رو بکشی میشی قاتل.اما اگه صدها هزار نفر رو بکشی میشی قهرمان واسطوره .دنیای دیوانه دیوانه ودیوانه.

  • ناشناس
    0

    بی تردید جز خوتریزترین وجنایتکارترین حاکمان تاریخ. ادای احترام به او کمی از ادای احترام به هیتلر ندارد.

  • ناشناس
    0

    لعنت بر جنایتکاران تاریخ علی الخصوص چنگیز خان مغول

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها