بنابر اعلام یک شبکه تلویزیونی سعودی

ایران و مصر برای احیای روابط به توافق رسیدند

بنابر اعلام یک شبکه تلویزیونی سعودی، ایران و مصر بر سر تشکیل کمیته مشترکی برای احیای روابط به توافق رسیدند.

 ایران و مصر برای احیای روابط به توافق رسیدند

شبکه العربیه عربستان سعودی به نقل از منابع خود گزارش داد که مصر و ایران بر سر تشکیل کمیته مشترک ایران و مصر که برای تجدید روابط و هماهنگی امنیتی بین کشور‌ها تلاش خواهد کرد به طور اصولی به توافق رسیده اند.

 در این خبر به جزئیات بیشتری اشاره نشده و تاکنون هیچ یک از طرفین در این خصوص بیانیه رسمی صادر نکرده‌اند.

پیشتر، روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی ادعا کرد که در سایه تحولات دیپلماتیک اخیر در خاورمیانه، اسرائیل پیش بینی می‌کند، روابط مصر و ایران به زودی از سرگرفته شود.

این روزنامه به نقل از «د نشنال» نوشت که احتمال می‌رود مصر و ایران روابط خود را ازسرگرفته و طی چند ماه سفیر تعیین کنند.

معاریو توضیح داد که مقامات مصری تاکید کرده اند که بر سر دیدار عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران توافق شده است و انتظار می‌رود این دیدار اواخر سال جاری برگزار شود.

ایران پیشتر تاکید کرده بود که به بهبود روابط با مصر اهتمام دارد.

روابط دیپلماتیک ایران و مصر سال ۱۹۷۹ با دادن حق پناهندگی قاهره به محمدرضا پهلوی شاه مخلوع ایران و امضای پیمان کمپ دیوید با اسرائیل قطع شد.

هیثم بن طارق، سلطان عمان که به عنوان میانجی بین ایران و مصر عمل می‌کرد، در ماه مه با فواصل کوتاهی به قاهره و تهران سفر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    روابط ایران ومصر بسیار مهم وراهگشاست ‌می‌تواند بازار پر رونقی برای کالاهای ایرانی باشد البته اگر عرضه وفرصت شناسی زعما درست کار کند !

  • محمد گلکار خوزانی
    0

    باسلام
    انشاالله روابط دیپلماتیک بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور عربی مصر که آن کشور به دلایلی دارای جایگاه خاصی را برخودار و بعد از 45 سال رابطه حسنه و در سطح سفیر برقرار گردد.
    هر در طرف برای هم حائز اهمیت و دولت سیزدهم تعاملات خوبی در این مدت با کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان و غیر مسلمان را به خوبی ریل گذاری شده و امید است موضوع برجام هم حل و فصل و بجز با دولت اشغال گر رژیم صهیونیستی اسرائیل با سایر کشورها ارتباطات را در سطح گسترده و حتی آمریکا هم تغیر موضه و ارتباط خود را با حفظ منافع دو طرفه بر قرار و به این بازی‌های پوچ 45 ساله را پایان و تعاملات و مسیر جدیدی را در پیش بگیرد.
    انتظار می‌رود دولت جهادی و زحمتکش و انقلابی در تغیر وزیر خارجه از فردی توانا تر و ........... استفاده کنند و چنانچه در شروع دولت آقای رئیسی از شخص کاردان تر، با دانش تر، توانا تر و ............ استفاده کرده بود مطمنا ارتباط ما عربستان سعودی زودتر انجام و حتی موضوع برجام هم حداقل یک سال پیش به نتیجه رسیده بود.

  • 🐜
    1

    اتفاقات دلگرم کننده ای در راه است که زمینه ساز توافق با امریکا می‌باشد و زمین خوردن دلار وارزهای خارجی امیدوارم بروی کالاهای اساسی ومسکن ومعیشت نابسامان اقتصادی ورفاهی ملت شریف ایران تأثیر مثبت بگذارد

  • ناشناس
    0

    عجب سیاست زدگان پشمکی داشتیم که به خاطر پناهندگی آریامهر روابط به هم زدند و کلی باعث ضرر زیان شدن حالا تو مستی من مستم دستتو بده به دستم امشب دلای ما خوشه واویلا لیلی دوست دارم خیلی به به به

  • ناشناس
    0

    انشاالله بزودی اسراییل .

  • ناشناس
    0

    نرمش پشت نرمش از نوع ....انه!!!

  • ناشناس
    0

    ای آنکه مذاکره شعارت استخر فرح در انتظارت
    چرا این سعار حذف شد

  • امیرکبیر
    0

    ایکاش جناب رئیسی وبزرگترهایتان درسالل۸۴شماراانتخاب ویا انتصاب نموده بودند تا الآن بااین رفتارهای سرشارازعقده گشائی،این همه بلا برسر این مردم نجیب نمیآوردید البته این کارهاازخاتمی با گفتمان گفتگوی تمدنها شروع شده بودولی چون جنابعالی واعوان وانصارتان کوچکترین نقشی درآن نداشتند، این مامردم بودیم که تاوان گناه نکرده را تا الآن داریم پس میدهیم.فقط ازخدامیطلبیم که مانندداستان عربستان دیگربادنیا برخوردنکنید که مردم مجبور باشندفقط تاوان آتش به اختیاران شماراپس دهند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها