یک مقام وزارت دفاع آمریکا:

نیروهای آمریکایی از عراق خارج نشده‌اند/ ماموریت 2500 نظامی از حالت رزمی به مستشاری تبدیل شده است

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت که 2500 نظامی این کشور که در عراق مانده‌اند توانایی دفاع از خود را دارند.

نیروهای آمریکایی از عراق خارج نشده‌اند/ ماموریت 2500 نظامی از حالت رزمی به مستشاری تبدیل شده است

یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا گفت که نیروهای غیر رزمی آمریکایی که در عراق باقی مانده‌اند توانایی دفاع از خود در برابر هرگونه هجومی را چه حملات موشکی و چه پهپادی خواهند داشت.

وی که با شبکه «الحرة» مصاحبه می‌کرد، گفت: «نیروهای آمریکایی که در عراق هستند همچنان از انواع تسلیحات و تجهیزات بهره می‌برند».

این مقام پنتاگون اضافه کرد که هیچگونه عملیات خروج نیروهای آمریکایی از عراق روی نداده و فقط ماموریت 2500 نظامی آمریکایی در عراق از حالت رزمی به حالت مستشاری تبدیل شده است.

از سوی دیگر ژنرال «کنث مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده ۲۵۰۰ نظامی فعلی را تا آینده قابل پیش‌بینی (نه چندان دور) در عراق نگه خواهد داشت.

این فرمانده آمریکایی سپس برای توجیه ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق ادعا کرد: ما از پایگاه‌هایی که به آن‌ها نیاز نداشتیم عقب‌نشینی کرده‌ایم، دسترسی به خود را سخت‌تر کرده‌ایم. اما عراقی‌ها همچنان می‌خواهند که ما آنجا باشیم. آن‌ها هنوز این حضور را می‌خواهند، آن‌ها هنوز هم خواستار مشارکت (ما) هستند. بنابراین تا زمانی که آن‌ها این را بخواهند و ما متقابلاً (این نیاز را) تایید کنیم، آنجا خواهیم بود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها