رئیس جمهور ونزوئلا، ناظران انتخاباتی اتحادیه اروپا را "جاسوس" خواند

رئیس جمهور ونزوئلا اعضای هیات ناظران انتخاباتی اتحادیه اروپا را جاسوس خواند و آنها را به تلاش برای لکه‌دار کردن انتخابات محلی کشورش متهم کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا، ناظران انتخاباتی اتحادیه اروپا را "جاسوس" خواند

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیات ناظران انتخاباتی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گذشته اگرچه نگرانی خود را درباره وضع ممنوعیت‌های عمدی علیه کاندیداها، تاخیر در باز شدن حوزه‌های رای گیری و استفاده بیش از حد از منابع دولتی در کارزار انتخاباتی مطرح کرد اما گفت، انتخابات محلی و منطقه‌ای ونزوئلا شرایطی به نسبت بهتر از انتخابات قبلی داشت.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در جریان یک سخنرانی تلویزیونی گفت: آنها به دنبال لکه‌دار کردن روند انتخابات در کشور بودند اما نتوانستند این کار را انجام دهند. هیاتی از جاسوس‌ها نه ناظران اتحادیه اروپا در کشور حضور داشتند و آزادانه در کشور می‌گشتند، از مردم، زندگی اقتصادی و سیاسی آنها جاسوسی می‌کردند.

این هیات تاکنون پاسخی به اتهام‌زنی‌های مادورو نداده است.

این نخستین بار در طول ۱۵ سال گذشته میلادی بود که هیاتی از اتحادیه اروپا برای نظارت بر رای گیری در ونزوئلا در این کشور حضور یافت. این تیم شامل ۱۰۰۰ ناظر بود که بر ۲۲ حوزه از ۲۳ حوزه رای گیری نظارت کردند و گزارش کامل خود را قرار است ظرف دو ماه اعلام کنند.

در این انتخابات، سیاستمداران اپوزیسیون ونزوئلایی برای نخستین بار از ۲۰۱۷ شرکت داشتند. اما در این انتخابات شکست خوردند و تنها توانستند سه پست از ۲۳ پست فرمانداری و ۱۱۷ پست شهرداری را از آن خود کنند. حزب حاکم ونزوئلا توانست در اکثر پست‌ها پیروز شود.

هنوز رقابت بر سر پست شهرداری‌ها به صورت کامل تمام نشده است.

مادورو در ادامه صحبت‌هایش گفت: اتحادیه اروپا نمی‌تواند روند انتخابات ونزوئلا را مخدوش و لکه‌دار کند. این روند انتخاباتی کاملا زیبا، بدون عیب و نقص برگزار شد.

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین قرار است دیدارهایی را با فرمانداران اپوزیسیون برگزار کند اما جزئیات آن را مطرح نکرد. وی همچنین به سوسیالیست‌های حاکم گفت، به دلیل آنکه مردم در برخی از حوزه‌ها می‌خواستند حزب حاکم را تنبیه کنند، ممکن است آرای برخی از حوزه‌ها را از دست بدهند.

بر اساس اعلام آمار رسمی از سوی اداره انتخابات ونزوئلا، درحالیکه حزب حاکم ونزوئلا بیشترین فرمانداری‌ها را کسب کرده، آرای سوسیالیست‌ها کمتر از چهار میلیون شده درحالیکه در انتخابات محلی ۲۰۱۷ این میزان ۵.۹ میلیون رای بود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها