۱۰۰ درصد آب موردنیاز شهرستان گناوه از خارج استان تامین می‌شود

فرماندار گناوه گفت: شهرستان گناوه ۱۱۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس دارد اما تنها شهرستانی است که ۱۰۰ درصد آب مورد نیاز آن هم در بخش ریگ و هم بخش مرکزی از خارج استان تامین می‌شود.

۱۰۰ درصد آب موردنیاز شهرستان گناوه از خارج استان تامین می‌شود

غلامرضا مهرجو پیش از ظهر امروز در نشست شورای آب شهرستان گناوه با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: همّت آب و فاضلاب استان بوشهر در جذب منابع ملی و حل و فصل مسائل مربوط به آب ستودنی است.

وی تاکید کرد: شهرستان گناوه بالغ بر ۴۱ هزار مشترک در سطح شهر و روستا دارد که بالای ۷۵ درصد آنها در شهر گناوه سکونت دارند.

نداشتن منابع آب در شهرستان و وابستگی به منابع آب خارج استان یک تهدید جدی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به موازات فقدان منابع آب و برای پایداری آب طی سال‌های گذشته با پیش بینی منابع و در نظر گرفتن مخزن و همچنین پیگیری های استاندار محترم از محل تنش آبی یک مخزن برای شهرستان گناوه پیش‌بینی شده که به شدت نیاز است تا کمبودهای موجود در این حوزه را برطرف نماید.

نماینده دولت در شهرستان گناوه اظهار کرد: در این مدت و در راستای جلوگیری از هدر رفت آب بین ۲۰ تا ۳۰ درصد شبکه های شهری گناوه نوسازی شده است.

نیاز بیشتری به مدیریت مصرف وجود دارد

فرماندار گناوه یادآور شد: محله نوروز آباد از محلات پر جمعیت شهری است که به خط انتقال نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه کرونا نگرش جامعه را کلا عوض کرده است، افزود: در ایام کرونا و با بالا رفتن سواد بهداشتی مردم مصرف بسیار بالا رفته است، با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و گرما نیاز بیشتری به مدیریت مصرف وجود دارد.

مهرجو با تاکید بر اهمیت نوسازی شبکه ها گفت: روستای چهارروستایی که یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان گناوه است نیاز به نوسازی شبکه دارد. همچنین در بحث فاضلاب نیاز داریم در شهرستان‌ها نیز اقداماتی مانند ساماندهی فاضلاب بوشهر انجام شود.

فرماندار گناوه با تاکید بر اینکه باید اتکا به منابع بیرون شهرستان کاهش پیدا کند، افزود: در سطح شهرستان گناوه به خصوص پیرامون روستاها نیاز به ساماندهی باغ ویلاها داریم. طی سال های گذشته نزدیک به ۱۰۴۷ باغ ویلا احداث شده که ۵۰ درصد این باغ ویلاها فاقد انشعاب هستند.

این مسئول یادآور شد: با توجه به وضعیت و شرایط خاص استان بوشهر هر چقدر در حوزه آب سرمایه گذاری و هزینه نماییم باز هم ارزش دارد.

باید با نگاه پیمانکاران پهن پیکر پیش برویم

معاون عمرانی فرماندار گناوه گفت: برای اجرای پروژه های مهم مربوط به آب باید با نگاه پیمانکاران پهن پیکر پیش برویم تا بتوانیم در یک افق زمانی کوتاه مدت شاهد پیشرفت شبکه آب و بهبود وضعیت باشیم.

سروش گرمسیری نژاد افزود: ضروری است که از طریق وام های قرض الحسنه و یا اقدامات دیگر برای تکمیل انشعابات فاضلاب اقدام شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها