رای تأسیس سوپرمارکت هم ۱۰ نهاد باید مجوز بدهند؛ این همه مؤسسه غیرمجاز اعتباری از کجا سبز شده؟/ توجیهات مسؤلین بانک مرکزی قابل پذیرش نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: کمیسیون با حضور مسئولان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و نیروهای امنیتی و انتظامی درباره ساماندهی مؤسسات اعتباری غیرمجاز تشکیل جلسه می‌دهد.

رای تأسیس سوپرمارکت هم ۱۰ نهاد باید مجوز بدهند؛ این همه مؤسسه غیرمجاز اعتباری از کجا سبز شده؟/ توجیهات مسؤلین بانک مرکزی قابل پذیرش نیست

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در شرایط اسفبار پیش آمده مؤسسات مالی و اعتباری اظهار داشت: باید از بانک مرکزی دراین‌باره سه سؤال پرسید اولین سؤال اینکه این مؤسسات مجوز شان را از کجا اتخاذ کرده‌اند.

وی افزود: حتی زمانی که یک مغازه می‌خواهد در یک کوچه تأسیس شود حدود ده نهاد همچون شهرداری، اداره داریی، اماکن و ... برای رؤیت مجوز آن به صحنه می‌آیند چگونه یک موسسه مالی که گاهی وقت‌ها با چند صد شعبه در کشور مهم‌ترین نهاد نظارتی پولی مالی کشور یعنی بانک مرکزی می‌گوید من از آن موسسه بی‌اطلاع هستم یعنی مسئولیتی ندارد؟ اینکه غیرقابل‌قبول است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: موضوع دیگر نظارت بانک مرکزی است حال موسسه‌ای تشکیل‌شده این موسسه که پولش را در آسمان مبادله نمی‌کند در شبکه‌های پولی مالی کشور مبادله می‌کند آیا بانک مرکزی اطلاع ندارد چند صد میلیارد جابه جا می‌شود از کجا می‌آید و به کجا می‌رود اگر واقعاً بانک مرکزی متوجه نمی‌شود که چند صد میلیارد در شبکه بانکی روزانه جابه جا می‌شود چه بانک مرکزی است.

وی افزود: اگر بانک مرکزی خبر داشته و حساسیت نداشته و نظارتی نکرده مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد.

نقوی حسینی بیان داشت: باید مشخص شود که رویکرد آینده بانک مرکزی چیست می‌خواهد با مردم و با این‌گونه مؤسسات چه‌کار کند؟ آیا می‌خواهد با این مشکلات برخورد کند ما باید بدانیم که رویکرد آینده این بانک چیست همین‌گونه نمی‌شود عبور کرد چرا که مردم گرفتار شدند و حقوقشان تضعیف‌شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر موسسه کاسپین اعلام کرده که پول مردم را به صورت اقساط پرداخت می‌کند. سود پول‌ها را نمی‌دهد و ۱۰ درصد هم از اصل پول کم می‌کند به چه حقی می‌خواهد این کار را انجام دهد شهروند بی‌گناه پولش را در این موسسه قرار داده چشمتان کور باید هم سودش را بدهید و هم اصل پولش را نمی‌شود که ما توافق کنیم و بعد زیر این توافق بزنیم.

وی بابیان اینکه مؤسسات مالی و اعتباری این روزها مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ما به وجود آورده‌اند، افزود: درحالی‌که چند صد هزار نفر از شهروندان ما درگیر این مشکل هستند هیچ‌کس هم پاسخگو نیست و این مؤسسات هر طور که می‌خواهند با افراد مال‌باخته برخورد می‌کنند.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه حقوق شهروندان مال باخته تضعیف‌شده است، تصریح کرد: برخی افراد خانه‌هایشان را فروخته و پول آن را در این مؤسسات قرار دادند و امروز بی‌خانمان هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: به دلیل وجود امنیتی موضوع با توجه به اینکه این مشکل در حال حاضر با به کف خیابان کشیده شدن آن امنیتی شده کمیسیون امنیت ملی به آن ورود می‌کند و قرار است که کمیسیون با حضور مسئولان بانک مرکزی معاونت بانکی وزارت اقتصاد و دارایی نیروهای امنیتی و انتظامی و مسئولان ذی‌ربط در این خصوص تشکیل جلسه بدهد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها