رییس مرکز آمار:

تورم نقطه به نقطه بهتر سطح زندگی مردم را نشان می‌دهد

رئیس مرکز آمار نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه را مربوط به سنجش سطح زندگی مردم و تورم سالانه را بیانگر عملکرد دولت ارزیابی کرد.

تورم نقطه به نقطه بهتر سطح زندگی مردم را نشان می‌دهد

امیدعلی پارسا امروز در نشستی خبری در وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بعد از امنیت، آمار زیرساخت یک حکمرانی شایسته است، گفت: در صورت عدم وجود آمار مناسب نه تنها برنامه‌ریزی های کلان و خرد دولتی بلکه برنامه ریزی های خصوصی هم نمی تواند درست انجام شود.

رییس مرکز آمار با بیان اینکه از سال ۲۰۱۰ به این سو کشورها به سمت گذر از نظام سنتی به نظام های ثبتی و آماری پیش رفته‌اند، اظهار کرد: در حالیکه تازه در سال ۲۰۱۸ در حال صحبت راجع به این موضوع هستیم. در نظام‌های سنتی پرسشنامه های کاغذی، تبلت و اینترنت در اختیار مردم گذاشته می شود و مردم اطلاعات را به صورت خوداظهاری وارد می کنند.

او با بیان اینکه در نظام‌های ثبتی مبنا دستگاه های اجرایی در حین انجام وظایف سامانه هایی دارند که ریزداده‌های مورد نیاز نظام آماری و برنامه‌ریزی کشور را تامین می کنند ادامه داد: فراهم کردن این بستر در کشور ربطی به ترامپ و تحریم ندارد بلکه نیاز به آگاهی، عزم و اراده دارد.

پارسا با تاکید بر اینکه اطلاعات دریافتی قبل از رسیدن به دست کارشناسان مرکز آمار کدینگ می‌شوند گفت که بر این اساس کارشناسان مرکز آمار اطلاعات و شناسه های هویتی افراد را نمی توانند ببینند.

رییس مرکز آمار همچنین تورم ماهانه و نقطه به نقطه را مربوط به سنجش سطح زندگی مردم و تورم سالانه را بیانگر عملکرد دولت ارزیابی کرد.

او همچنین با اشاره به موازی کاری در ارائه آمارها گفت: قانون به طور مشخص مرکز آمار را مسئول ارائه آمار دانسته است. تنها در ۱۲ کشور بانک مرکزی رشد اقتصادی و در پنج کشور نرخ تورم را اعلام می کنند. به همین خاطر است زمانی که اطلاعات بانک مرکزی و مرکز آمار را در خصوص آمار کشور می‌بینیم، گمان می‌کنیم این آمار برای دو کشور مختلف است.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها