کرونا؛ آجیل و خشکبار را ارزان کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار گفت: علی رغم ارزان شدن قیمت آجیل نسبت به سال گذشته، اما کرونا بازار آجیل و خشکبار را هم تحت تاثیر قرار داده است.

کرونا؛ آجیل و خشکبار را ارزان کرد

مصطفی احمدی اظهار کرد: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، با توجه به توصیه‌هایی که درباره مقابله با این ویروس صورت گرفت تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار افزایش یافت، اما پس از چند روز رکود به این بازار هم سرایت کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار افزود: امیدواریم در هفته پایانی مردم نسبت به خرید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خرید آجیل هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌کند، گفت: در واحدهای صنفی برای تهیه آجیل حرارت ۲۰۰ تا ۴۰۰ درجه استفاده می شود و قطعا ویروسی وجود ندارد حتی برای اطمینان مردم می‌توانند در منزل نیز آن را حرارت داده و استفاده کنند.

احمدی با بیان اینکه قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: با شرایطی که در بازار به وجود آمده اعضای صنف به فکر سود نیستند و حتی در فروش‌های فوق العاده شرکت کردند و برخی از واحدها نیز زیر قیمت خرید، اجناس خود را به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار بیان کرد: در فروش فوق العاده، کالاها با تخفیف و با ۵ درصد سود عرضه می‌شود.

احمدی تاکید کرد: در ۷۰ قلم آجیل و خشکبار عرضه می‌شود که هیچ مشکلی از نظر تامین آن نداریم و به اندازه کافی همه اقلام وجود دارد.

وی با اشاره به ضرر و زیان صنف آجیل فروشان طی سال گذشته و امسال گفت: با سازمان امور مالیاتی، وزارت صمت، اتاق اصناف و بانک مرکزی نامه نگاری کردیم تا برای صنفی که صادرات دارد و درآمد ارزی برای کشور کسب می‌کند تمهیداتی اندیشیده شود و بسته حمایتی برای این صنف نیز در نظر بگیرند.

منبع: میزان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • کیان
    0

    در این چند خون مردم را با قیمتها و سودهای نا متعارف تو شیشه کردید،بالاخره خدا هم .........

  • فاضل
    0

    خدا جای حق نشسته چند سال هست که آجیل و دیگر اقلام مصرفی این ملت بدبخت و بی پناه را به قیمت خون پدرتون میفروشید؛ ان شاالله که ورشکست بشوید تا بدانید کاخهایی که ساختید با خون این ملت مظلوم بوده است؛ فرقی هم نمیکنه؛ صنف شما یا خودرو سازها و ....

  • بنیامین
    0

    چند برابرش اونو در سالهای قبل از مردم گرفتن بزار یه سال ضرر کنن مگه چی میشه خودم اگه بگن پسنه کیلو ۲۰ تومن حقیقتش نیمخرم چون کلا آجیل احتمال آلوده بودنش خیلی زیاده . مردم شما هم لطفا نخرید تا یه ظربه مهلکی به این صنف وارد بشه .

  • علی
    0

    اجیل اخه واجبه مرد حسابی ما راننده ها تو خرجی روزانه موندیم تو میگی کمک کنن به صنف اجیل فروش اونا انقدر سود کردن قبلا که کرونا که هیچ گودزیلا هم رو کارشون تاثیری نداری

  • ایرانی
    0

    دلیل نخریدن اجیل کرونا نیست . جیب خالی مردم طاقت خرید ندارد. اجیل مال طبقه مردفه بی درد است .نه مردم عادی فقیر...

  • رسول
    0

    حالا هی شبانه روز خبر بزارین مردم آجیل بخرن!!! آخه چرا اینقدر ظلم کردن که اینجوری به سرشون بیاد و باید احتکار کنندگان و گرانفروشان در کشور ما بدانند سزای کارشونو مردم یه روزی به این شکل جواب میدن، آفرین و احسنت به مردم دانا و حالا آجیل فروشا صبحانه، نهار و شام آجیل بخورن تا دیگه یاد بگیرن از اینکارا نکنن. نامردا از اون ور صادرات به دلار و یورو میکردن و از اینورهم به مردم خودشون به همون قیمت میفروختن...خوبتون شد.

  • فاطمه
    0

    اولا جیبها خالیه ....بعد هم همه اجیلها فله هستن و روباز و الوده به میکرو ب

  • سفیر
    0

    نتیجه نخریدن رو میبینین!! این کرونا یک درس خوب هم داد اونم نخریدنه آجیل بلیط هواپیما و.... همه جای دنیا وقتی چیزی نادرست گرون میشه مردم نمیخرن الان هم وقت نخریدنه گوشت، محصولات ایران خودرو، سایپارو هم نباید خرید تا این زالو صفتها که خون مردم رو میخورن مثل این آجیل فروشا به سزای اعمالشون برسن

  • امید
    0

    خداداره پولای باداورده راازحلقومتون میکشه بیرون یه برج کمتر

  • اصغر صدیقی امناب
    0

    اون کسانیکه میگن گرانفروشی و احتکار اولا تو اجیل احتکار نداریم چون اجیل مونده خراب میشه و کیفیت شو از دست میده دوما تو بازار رقابتی گرانفروشی ممکن نیست و اگر از مبدا کالا یی گران نشه کاسب نمی تونه گرون کنه فقط بدونید اجیل هم تو ایران دست مافیاست یعنی اینکه ۵۰درصد اجیل وارداتیه و در اختیار عده ای خاص و پسته و انجیر بعلت صادراتی بودن وابسته به قیمت دلار امسال هم دیدید که چقدر انجیر گران شد بعلت صادرات بی رویه به چین بود والا کسبه ایرانی خودشون بعلت اقتصاد ضعیف اصن حتی راضی به یک ریال گرانی نستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها