اوپک در نشست هفته آینده کاهش بیشتر تولید نفت را مطرح نمی‌کند

دبیر کل اوپک اعلام کرد در نشست ۲۴ جولای کشورهای تولیدکننده نفت در روسیه درباره مسئله کاهش بیشتر تولید نفت مذاکره نخواهد شد.

اوپک در نشست هفته آینده کاهش بیشتر تولید نفت را مطرح نمی‌کند

به گزارش خبر فوری به نقل از نیویورک‌تایمز، دبیرکل اوپک اعلام کرد کمیته نظارت بر عملکرد توافق اوپک برای کاهش بیشتر تولید نفت در نشست 24 جولای مذاکره‌ای نخواهد کرد.

محمد بارکیندو در استانبول و پیش از کنگره جهانی نفت گفت: چنین بحث‌هایی فعلاً خام و نپخته است و برای طرح در نشست 24 جولای مناسب نیست.

قرار است کشورهای تولیدکننده نفت شامل عضو اوپک و غیراوپک در 24 جولای در سن‌پترزبورگ روسیه گرد هم آیند و عملکرد اخیر «طرح کاهش تولید نفت» را بررسی کنند.

کشورهای عضو اوپک و همپیمانان آنها مانند روسیه توافق کرده‌اند که تولید نفت را تا ماه مارس 2018، روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند. هدف آنها از اجرای این طرح افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی است. وزرای انرژی عربستان، روسیه و چندین تولیدکننده مهم پیش از این اعلام کردند که نیازی به اقداماتی برای افزایش قیمت نفت نیست.

با وجود این وزیر انرژی روسیه روز جمعه در مسکو اعلام کرد که آماده لحاظ پیشنهادها است،‌ ازجمله این پیشنهادها می‌تواند تجدید در سطح توافق اوپک باشد.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه هفته گذشته گفت کمیته نظارت می‌تواند هر تصمیمی را به شرکت‌کنندگان این نشست اعلام کند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها