مقابله با تهاجم فرهنگی فقط از طریق ترویج فرهنگ قرآن کریم حاصل می‌شود

مقابله با تهاجم فرهنگی فقط از طریق ترویج فرهنگ قرآن کریم حاصل می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآنی سراج ضمن ابراز خوشحالی از افزایش 40 درصدی مسابقه دهندگان در این دوره اظهار کرد: البته باید زمانی خوشحال شویم که جامعه به طور کامل قرآنی شود.

وی به دسیسه‌های دشمنان و ستمگران جهانی اشاره کرد و گفت: امروز در دنیا گرفتار حکامی هستیم که تمام هم‌وغم‌شان از بین بردن اخلاق و کمالات و رشد رذائل و گسترش تروریسم و از بین بردن بشریت بخصوص خوبان عالم است.

صلاحی خاطر نشان کرد: امروز ایران اسلامی، با رهبری ولی‌امر مسلمین و مردم متدین و شهید پرور ایران پرچم مقابله با زورگویان جهان را به دوش دارد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تکیه بر قرآن کریم را بهترین پشتوانه و دلگرمی برای ادامه مسیر زندگی خواند و گفت: با این پشتوانه این مسیر پرخطر و مشکل به آسانی طی خواهد شد.

وی با بیان این که هیچ راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی به جز ترویج فرهنگ غنی قرآن کریم وجود ندارد، افزود: اگر امروزه طلاق در جامعه زیاد است و در مقابل آن ازدواج کم است، با استعانت از قرآن این مشکل برطرف خواهد شد.

صلاحی با اشاره به روایتی از حضرت صدیقه طاهره درباره اهمیت تلاوت قرآن کریم اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در حدیثی فرمودند تلاوت قرآن نگاه به پیغمبر و انفاق در راه خدا بهترین چیزی است که من در این دنیا به آن علاقمند هستم، که با توجه به این حدیث می‌توانیم دریابیم که تلاوت قرآن همانند نگاه به پیغمبر که پدر حضرت زهرا بوده ارزشمند است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها