برگزاری جشن بزرگ پیامبر مهربانی در میدان ولیعصر(عج) تهران

جشن بزرگ پیامبر مهربانی با حضور مردم و عاشقان پیامبر (ص) در حد فاصل میدان هفت تیر و میدان ولیعصر (عج) تهران برگزار شد.

برگزاری جشن بزرگ پیامبر مهربانی در میدان ولیعصر(عج) تهران

امروز سه شنبه (۱۱ مهرماه) همزمان با ۱۷ ربیع الاول جشن بزرگ پیامبر مهربانی با حضور مردم تهران، حدفاصل میادین هفتم‌تیر و ولیعصر(عج) برگزار شد.

در این مراسم جشن و شادی که از اقشار مختلف مردم در آن حضور داشتند، گروه‌های سرود و دف‌نوازی به اجرای برنامه‌های شاد پرداختند.

در ابتدای این مراسم، گروه دف نوازی آسا در میدان ولیعصر(عج) به اجرای برنامه پرداخت و سپس حاضران پس از قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، قرآن‌هایی که در دست داشتند را به نشانه احترام، حفظ وحدت شیعه و سنی و همچنین در اعتراض به قرآن‌سوزی‌های اخیر در اروپا بالای سر گرفتند.

دعوت مردم به وحدت؛ امری مهم 

در بخشی دیگر از این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی کرمی با دعوت مردم به وحدت اظهار کرد: اگر کدروتی نامهربانی بوده در این روز عزیز به عظمت و بزرگی این روز کنار بگذاریم و به سمت همدیگر برویم و فاصله ها را کم کنیم.

این استاد اخلاق در ادامه با بیان اینکه مهمترین هدف اجتماعی ‌پیامبر(ص) مسئله وحدت و یکپارچکی امت اسلامی بود، گفت: در بین تمام رذایل اخلاقی که در شبه جزیره عربستان موجود بود، برجسته‌ترین مسئله برای ‌پیامبر (ص) مهار بغض و کینه بود.

وی افزود: پیامبر بعد از 23 سال این اقوام متفرق که تحت نظامات قبیله‌ای بودند را با هم متحد کردند و دل‌ها را نزدیک و اسباب جدایی را رفع کردند.

کرمی با اشاره به سخنان امروز مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت‌کنندگان در کنفرانس وحدت، خاطرنشان کرد: امروز هم مجددا رهبری به مسئله و اهمیت وحدت پرداختند. ایشان همواره مانند یک ترجیح بند به بحث وحدت امت اسلامی می‌پردازند و همگان را برای این مهم خطاب قرار می‌دهند.

این استاد اخلاق تصریح کرد: دشمنان ما همواره درصدد هستند که در مسائل قومی و قبیله‌ای کار کنند و این مسائل را به سمت اختلاف ببرند. این ما هستیم که باید در مقابل این رفتارها بایستیم. باید از هر چیزی که ایجاد اختلاف می‌کند فاصله بگیریم.

62751422

وحدت به معنای کوتاه آمدن از اعتقادات نیست

حجت‌الاسلام کرمی در ادامه، با بیان اینکه «وحدت به معنی کوتاه آمدن از اصل اعتقادات نیست»، گفت:‌ هرکس می‌تواند روی اعتقاد و اصول شرعی خود بایستند. آن چیزی که سردمداران کفر نمی‌خواهند رخ بدهد وحدت سیاسی است. بر همین اساس است که روی موضوعات دینی و قومی مانور می‌دهند تا ایجاد اختلاف کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسی نمی‌گوید از اصول اعتقادی کوتاه بیاییم، اما میت‌وانیم زندگی‌ مسالمت آمیز و رفتاری بر اساس حکمت و مصلحت داشته باشیم و روی نکات آسیب پذیر کار نکنیم. این آن چیزی است که امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند. 

در ادامه این مراسم گروه سرود نسیم محمد، گروه همخوانی محمد رسول الله تهران، گروه همخوانی آسا و … به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین احمد بابایی شاعر اهل بیت (ع) دقایقی به شعرخوانی پرداخت.

در پایان این مراسم، نورافشانی به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • 🐜
    0

    یاالله جان خودت بفریاد ملت فرودست ایران رسیدگی کن رفاه اتباع افغان وپاکستانی درایران بهتر ماایرانیان است

  • ناشناس
    0

    جشن مردم واقعی ایران نبود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها