توضیحات پدر سارینا، کودکی که به خاطر سرما در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه جان داد:

 کانکس به ما تحویل داده نشد / کسانی را که قول کمک دادند و دریغ کردند نمی‌بخشم/ فرمانداران اورامانات: دروغ است

 کانکس به ما تحویل داده نشد / کسانی را که قول کمک دادند و دریغ کردند نمی‌بخشم/ فرمانداران اورامانات: دروغ است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، در پی وقوع زلزله شدید 7.3 ریشتری در کرمانشاه و روستاهای اطراف آن و در ادامه پس لرزه‌های آن در تاریخ 21 آبان امسال، تعدادی از هموطنان در روستاهای کرمانشاه جان را خود را از دست دادند و تعدادی نیز در پی تخریب خانه‌هایشان بی خانمان شدند.

این در حالی بود که پس از این اتفاق سیل کمک‌ها به مردم آسیب دیده از سراسر کشور به استان کرمانشاه آغاز شد و هموطنان در این زمینه هر چه در توان داشتند در اختیار مردم زلزله زده کرمانشاه قرار دارند.

اما در این بین خانواده‌هایی بودند که در پی تخریب خانه‌هایشان و به دلیل مستاجری شرایط سخت‌تری را تحمل کردند و حتی مکان مناسبی را برای استقرار و ادامه زندگی نداشتند.

عفونت شدید در روستاها و مناطق زلزله زده شرایط سخت و دشورای را برای اهالی منطقه ایجاد کرده بود و در این بین کودکان در معرض آسیب بیشتری قرار داشتند.

در روزهای اخیر خبری مبنی بر فوت یک کودک دو ساله در پی سرما، تب و تشنج در فضای مجازی منتشر شد که در همین زمینه برای بررسی موضوع و صحت و سقم آن مصاحبه‌ای توسط خبرگزاری تسنیم با پدر سارینا کودک دو ساله انجام گرفت.

بهروز ذهابی، پدر سارینا در خصوص اتفاقات صورت گرفته برای خانواده‌اش پس از زلزله اظهار کرد: بنده به همراه دخترم سارینا، پسر 8 ساله‌ام نیما و همسرم قبل از وقوع زلزله در شهر سرپل ذهاب در خانه‌ای مستاجر بودیم.

وی تصریح کرد: پس از این حادثه و تخریب خانه‌ام و بی دلیل بی خانمانی و نداشتن سرپناه ، به روستای "ناوه فره" از استان کرمانشاه رفتیم و در چادری در آنجا مستقر شدیم که در همین روستا نیز 7 نفر از اهالی جان خود را در پی وقوع زلزله از دست داده‌بودند.

ذهابی بیان کرد: شرایط زندگی در روستا بسیار سخت و دشوار بود و وضعیت به گونه‌ای بود که با توجه به زلزله‌ای که صورت گرفته بود امکاناتی برای زندگی وجود نداشت و سرپناهی هم نبود و علی رغم درخواست کانکس هم به ما تحویل داده نشد.

وی اضافه کرد: در همین شرایط بودم که دخترم سارینا به شدت سرما خورده بود و چون مکانی را برای زندگی نداشتیم بیماری وی هر روز تشدید می‌شد و کاری هم از دستم بر نمی‌آمد.

ذهابی افزود: تب‌ شدید و تشنج‌های پی در پی وضعیت سارینا را هر لحظه بدتر می‌کرد و این در حالی بود که دکتر متخصص نیز در مرکز درمانی شهر سر پل ذهاب نبود.

وی گفت: 27 دی ماه ساعت 22 حال سارینا به شدت وخیم و بیهوش شد و به همراه همسر و پسرم وی را با وانت به بیمارستان سرپل ذهاب بردیم، اما در بیمارستان به دلیل نبود امکانات و پزشک متخصص نتواستند کاری برای دخترم کنند و عنوان کردند که باید سارینا به بیمارستان امام رضا (ع) در کرمانشاه منتقل شود.

ذهابی بیان کرد: روز بعد (28 دی) دخترم را با همان حال به بیمارستان کرمانشاه بردم اما بعد از گذشت حدود 2 ساعت دختر دوساله ام روی دست‌هایم جان داد.

پدر سارینا با تاکید بر اینکه دخترش به دلیل سرما و نداشتن سرپناهی جان خود را از دست داد،گفت: هیچ وقت کسانی که به ما قول دادند که کمک می‌کنند و دریغ کردند را نمی‌بخشم و باید جوابگوی مرگ دخترم باشند.

وی همچنین به حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در روستای ناوه فره اشاره کرد و گفت: اگر چه وی در این روستا حضور پیدا کرد اما هیچ اقدامی برای رفع مشکلات نشد.

فرمانداران اورامانات: دروغ است

فرمانداران اورامانات خبر فوت سه تن از زلزله‌زدگان کرمانشاه بر اثر سرما را تکذیب کردند.

در پی انتشار خبری مبنی بر مرگ تعدادی از هموطنان زلزله زده کرمانشاه بر اثر سرما‌زدگی، فرمانداران منطقه اورامانات این خبر را تکذیب کردند.

اکبر سنجابی اظهار داشت: امروز خبری مبنی بر مرگ تعدادی از حادثه دیدگان زلزله زده کرمانشاه بر اثر سرمازدگی منتشر شد که چنین خبری صحت ندارد و چنین خبری مورد تایید ما نیست.

وی افزود: کمبودهایی در وضعیت رسیدگی به زلزله زدگان وجود دارد ولی شرایط به گونه‌ای نیست که فردی در مناطق زلزله زده تاکنون بر اثر سرمازدگی فوت کرده باشد.

فرماندار سرپل ذهاب یادآور شد: تنها حوادثی که منجر به مرگ هموطنان‌مان در مناطق زلزله‌زده شده سه مورد آتش‌سوزی در اسکان‌های اضطراری بود که منجر به فوت دو زن و یک مرد جوان شد.

فرماندار ثلاث باباجانی: کسی به دلیل سرمازدگی فوت نکرده است


اکبر اکبری با اعلام این خبر افزود: در شهرستان ثلاث باباجانی و روستاهای اطراف آن تاکنون هیچگونه خبری مبنی بر اینکه فردی بر اثر سرمازدگی در اسکان های اضطراری فوت کرده باشد گزارش نشده است.

وی عنوان کرد: مردم زلزله زده این مناطق در حد کمک های انجام شده امکانات گرمایشی در اختیارشان قرار دارد و وضعیت این افراد به لحاظ گرمایشی گونه‌ای نیست که منجر به مرگ کسی شود.

فرماندار جوانرود: گزارش فوتی نداشتیم

آرش زره تن لهونی در این باره اظهار داشت: زلزله 21 آبان‌ماه سال‌جاری در استان کرمانشاه شهرستان جوانرود و روستاهای این منطقه را نیز تحت شعاع قرار داد و حدود 60 درصد منازل شهری و 90 درصد مناطق روستایی را تخریب کرده و بالای 12 روستا بین 50 تا 100 درصد تخریب شدند.

وی گفت: 600 نفر در این زلزله دچار جراحات سطحی و شکستگی استخوان شدند که در بیمارستان های این شهرستان تحت درمان قرار گرفتند.

فرماندار جوانرود تصریح کرد: شهرستان ما بدلیل شرایط اقلیمی دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی است و اینکه مردم زلزله زده ما با وجود اسکان های اضطراری و وسایل گرمایشی دارای مشکلاتی باشند طبیعی بوده ولی امداد رسانی به این مردم خوب پیش می رود.

زره تن لهونی در ادامه اظهار داشت: تاکنون هیچگونه مورد فوتی در مناطق زلزله زده ما بر اثر سرمای هوا گزارش نشده است.

فرماندار روانسر: 40 خانوار از مردم روستا در کانکس زندگی می کنند

حسین ویس مرادی گفت: زلزله 7.3 ریشتر 21 آبان‌ماه در استان کرمانشاه باعث تخریب برخی منازل شهری و روستایی در این مناطق شد که 20 درصد از واحدهای مسکونی تخریب شدند و 40 خانوار از مردم روستا در کانکس زندگی می کنند.

وی افزود: تاکنون هیچ مورد فوتی در این شهرستان و روستاهای اطراق آن بر اثر سرما در اسکان های اضطراری فوت نکرده است.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • حامد گوهری
    0

    واقعا این هما جلسه مدیریت بحران این همه کمک مردم کجا خرج شده چرا یع مدیریت درست تو هیچ جای کشور دیده نمیشه

  • فروشگاه آذری
    0

    چند تا از اون لبخندهای خوب رییس جمهور برای اون پدر داغدار بفرستید///مملکت خوبی زندگی نمیکنیم /// افراد پرقدرت با مردم عادی هیچ تعاملی و ارتباطی ندارند /// درد مردم را نمیفهمند و نمیدانند /// کدام یک از افراد دارای مقام در دولت پایین تر از خیابان انقلاب زندگی میکنند؟؟

  • محمد باقری
    0

    سلام خدا لعنت کند دولتی را که جان یک دختر دوساله را گرفت۰۰۰برای خانواده سارینا آرزوی صبر وبردباری را دارم

  • محيا
    0

    الهي بميرم حالا قراره مدرسه بسازيم براتون پولا تو حساب آقاي زيبا كلامه ميخوايم كار فرهنگي بكنيم

  • یک مهندس
    0

    اگر مسلمانی با شنیدن این خبر بمیره به والله رواست

  • غزاله
    0

    خیلی ناراحت کننده ست.چرادولت ماهمیشه واقعیت وانکار میکنه.به خانواده سارینای عزیزخداصبرتون بده

  • مهدی سجادی
    0

    خداحقت راگم نکنه فرشته کوچولو واقعا جای تاسف داره آدم این دورو زمونه مگر وجدان دارند روحت شاد فرشته ی آسمان

  • علی فکرمندی
    0

    در این شرایط سخت خیلی نادر است که کسی جان خود را بدلیل سرما از دست ندهد ولی بر همه آحاد مردم تکلیف است که کمک های خود را (هر چند اندک)،در چنین شایطی از آسیب دیدها دریغ نورزند.

  • بارقه ای از آتش خشم مردم
    0

    به مسئولین از قول ما مردم بگین هرچند دنیا چشمانتون رو کور کرده و فراموش کردین اما به زودی مرگ و شب اول قبری هست. باید جوابگوی تک تک ظلمها و اهمال کاری هاتون باشین. شما که حتی طاقت یک سرفه ی آقازاده های ژن خوبتون رو ندارین هرگز نمیفهمید داغ مرگ بچه از شدت سرما و بی امکاناتی یعنی چی!! دلخوشیم به روزی که در پیشگاه عدل الهی بایستید و خدای جبارالظالمین قاضی میان ما و شما باشد.

  • شکیباخامی
    0

    همیشه تکذیب تکذیب حتی اگه هیچ کسی هم فوت نکنه که متاسفانه کرد اونم یه کودک معصوم باید به مسئولینی که جان مردم بیچاره به اندازه ی دانه ی کاهی ارزش نداردباید گفت ای ازخدا بیخبرانی که درقبال هموطنانتان بی تفاوتید توخونه های گرمو نرمتون بازبچه تون سرما میخوره باچه وجدانی مردم تو چادر زندگی میکنن چرا چرا چراباید فریاد کشیدبرسر شبه انسانهایی که فقط به فکرخودشون هستن چادرجای زندگیه واقعا یه روز دوروز نه که 3ماه اونم توسرمای زمستون چجوری جوابگو میشن تومملکت اسلامی اینها دل پیغمبرو فاطمه زهرا راخون کرده اند کاش رهبر انقلاب هرچه سریعتر به فریاد این مظلومین برسند دیگه باید ازچه کسی توقع داشت رهبرسید اولاد پیغمبر توروخدا به داد بدبخت بیچاره ها برس به شرف علی مولایمان واقعا آدم دیگه نایی ندارد درین باره صحبت کند ای انسانهای حق بین دوربینهایتان راببرید درچادرهای کرمانشاه زلزله زده بفریاد مردمان بی پناه برسید مرگ برمسئولی که بادیدن واقعیات بازهم تکذیب میکند روزگار تقاسش را میگیرد.یا فاطمه زهرا خودت نظر کن طفلک سارینای 2ساله و وای ازدل مادرش وای

  • امیرفرجی
    0

    سلام من را درغمت شریک بدان منم مثل تو‌پدرم حس از دست دادن بچه تو بغل پدر را میدانم لبخند رییس جمهور مردمیان خون بدلمان میکند و وقتی که میگوید دولت یعنی مردم آیا میگذارد بچه اش در بغلش جان دهد پس کو آنهمه وعده عیبی ندارد ما هم خدایی دا ریم تو‌هم خدایی داری این نیز بگذرد.....

  • پارسا
    0

    خاك عالم برسره كشوري كه همچين مسولان و مديراني داره كه يه گوشه اي كوچك از چنين حادثه اي رو در اين ابعاد نميتونن ساماندهي كنن، چه برسه به حادثه اي چون زلزله ي تهران كه اگر بوجود بياد ممكنه حتي حكومت ايران رو تغيير بده... چون در واقعيت تماميه استان ها و شهرستان ها به لحاظ امكانات و پشتيباني در حده صفر و زيره صفر قرار دارند... كه جواب گويه چنين بحران بزرگي نيست... امروز شاهد اين هستم كه يه ساختماني چون پلاسكو بعد از گذشت يك سال هنوز بازسازي نشده و كليه مالكان و ساكنان هيچ امكانات و پشتيباني دريافت نكردند... لطفاً نظر بدين و بگين كه آيا در 10 ساله آينده شرايطه خوبي پيش رو داريم يا خير به مراتب بسيار بسيار بدتر و پيچيده تر ( مشكل خشكسالي / ريزگرد / تحريم / اختلاس هاي عظيم / حقوق هاي نجومي / بي تدبيري و بي كفايتي و...)

  • فرهاد نظری
    0

    سلام به خدا عمق فاجعه خیلی بالاست من خودم الان قصرشیرین زیر چادر هستم خانه ما کلا ترک خورده فرمانداران آمار کذب میدن همه چی و تکذیب میکنن ما که در منطقه گرمسیری هستیم از سرمای شب در عذابی وای به حال مناطق کوهستانی وسرد سیر

  • حرف خدا
    0

    باعث بانیش را با هم خدا نابود میکنه بترسید از کسی که غیر از خدا کسی را ندارد....

  • شورش فاروقی
    0

    تسلیت به شما خانواده عزیز امیدوارم هر کسی درحق شماو عزیز از دست داده شما کوتاهی کرده خدا ازش نگذره

  • شورش فاروقی
    0

    تسلیت به شما خانواده عزیز امیدوارم هر کسی درحق شماو عزیز از دست داده شما کوتاهی کرده خدا ازش نگذره

  • زلزله زده
    0

    روحانی همه ایران را زلزله زده کرد والسلام

  • سیاوش
    0

    تقصیر خود ما مردم هستش.اعتراضات خیابانی چیشد؟غیر از اینه که م دم رو آشغال خواندن ایندفعه؟اعتراض مسالمت إمیز؟!؟!؟!واقعأ خنده داره.امروز اعلام شده لوازم خانگی ده‌درصد گران شد،دیروز زده فلال کس خدادمیلیارد زد ب جیبو پیچید،اونیکی میگه مردم دروغ میگن،مملکت گل و بلبله،تو مشهد طرف از رو نداری و بدبختی بجایی میرسه که میره گوسفند میدزده و جالبتر اینکه دستشو قطع میکنن!!! اما ازش نمیپرسن چرا سرقت کردی!!! مأمورای نیرو انتظامی با درک بالا وسرعت عمل خیره کننده،دزدهای طلافروشی رو قبل از جرم گرفتن،اما طرف تو خود وزارت نفت((توجه کنین در خود وزارت نفت)) بمدت نه سال دزدی میکرده،اما این جان برکفان، حتی روحشونم خبر نداره.این نشون میده هم بازرسی کل کشور،هم مقامات قضایی،هم مدیر و معاونان از این کارها باخبر بودن.وگرنه چجوری میشه شخصی بمدت نه سال که روزانه فکرکنم حدود سی میلیون تومن اختلاس میکرده،اما هیشکی نفهمیده!!!مگه میشه آخه؟الانم این بچه فوت شده،بچه‌ای که شاید در آینده یکی از مفاخر ایران میشد،اما مسئولین به یه ورشوتم نیست!!!!

  • مهدی بیکی فیروزجایی
    0

    با سلام واقعا چه کسی باید پاسخ بدهد. پس مدیریت کجا رفت!چرا این دختر ما باید الان از بین ما میرفت؟چرا سرنوشت دختر ایران این شد. آقای رییس جمهور کجا هستی؟؟؟؟؟ دمای منزل شما موقع خواب چند درجه هست!!!

  • علیرضا قاسمی
    0

    سلام اقایون خبر فوری الکی به فکر پول دراوردن نباشید این نظرخواهی ونظر سنجی بخوره توسرشما ومسولیینی که قول کمک داده بودند سارینا برمیگرده من نظر دادیم چیکارمیخواهید بکنید اه اصلا جمع کنید این دکونتونو

  • تقی
    0

    بی کفایتی و بی تدبیری و بی .... که نظر نمی خواهد

  • امىر منصورى
    0

    خاک بر سر ما که در قرن 21با اىن همه سرماىه اىن چنىن اتفاقى مى افتد

  • ایرانی
    0

    هموطنان زلزله زده عزیزم در غرب کشور دروغ میگن، مسئولین راستگو و صادق هستند،مسئولین از خدا نمیترسند.....؟!

  • زیبا ببین
    0

    با سلام استاد زیبا کلام زیبا ببین با مبالغی که جمع شده بود نمی شد کانکس تهیه کرد تا این بچه از دست نرود والسلام

  • ح
    0

    خدا لعنت کند همه مسولینی رو که از بیت المال حقوق میگیرند ولی از بیت المال یه کانکس به هموطنی که مستاجر بده رو نمیدهند کجاست عدالت امام علی

  • رضا مصلحی
    0

    چرا در چنین وضعیت بحرانی پزشکی آمده خدمت رسانی به هم نوغان ما نباشد

  • علی
    0

    با سلام ما را در غم خود شریک بدانید خیلی ناراحتم

  • داودی
    0

    خداوند بزرگ را قسم میدم حق این دختر طفل معصوم را از کسانی که سبب مرگش شدن را بگیره ایشالله هم این دنیا وهم آخرت زجر بکشند

  • علیرضا
    0

    دولت تدبیر و امید.

  • پویا
    0

    اگه امکان داره تکذیبش کنید...بگید دروغه...

  • خانم سیعان
    0

    مسئولین کجان اگر هم در اثر سرما این بچه فوت نکرده باشه اقای وزیر چرا بیمارستان دکتر و دارو نداشت که این بچه رو بستری کنن . خدا لعنت کنه هر کی باعث این فلاکت در کشورمون شده

  • سید علی دری
    0

    با عرض سلام،کلمه مسوول فقط تو تلوزیونه فقط شعاره مسوول تو همه زمینه ها،انسان بودن و پول مملکت رو فدای زلزله زده ها کردن فقط کاره انبیا یا مقل یوزارسیف هاست حیف خدا رحمت کنه و به خانوادش صبر بده ،ایا اگه جای دیگه هم به غیر ایران زلزله میشد مسولان اونجا چیکار میکردن؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها