پیش بینی برداشت حدود ۶۲ هزار تن گندم از مزارع البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۶۲ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

پیش بینی برداشت حدود ۶۲ هزار تن گندم از مزارع البرز

سیدمجید موسوی اظهار کرد: با عنایت به سیاست‌های حمایتی دولت از تولید محصولات استراتژیک، هر ساله برنامه‌های متنوعی برای توسعه کمی و کیفی محصولات زراعی کشت پاییزه (گندم، جو و کلزا) صورت می‌گیرد.

وی افزود: سطح سبز محقق شده محصول گندم در سال زراعی جاری ۱۰هزار و ۶۶۱ هکتار در شش شهرستان استان است که با توجه به اقدامات انجام شده شامل توزیع بذور اصلاح شده به مقدار ۱۳۵۹ تن، توزیع کود پایه و سرک به کلیه مزارع به مقدار ۴۸۳۵ تن، عملیات مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم در سطح ۷۸۸۷ هکتار، مبارزه با سن غلات در مرحله مادر بالغ بر ۱۴۵۲هکتار و شروع عملیات کنترل زنگ زرد و سایر بیماری‌های گندم در سطح ۴۰ هکتار و با توجه به بارش‌های خوب بهاره انتظار می‌رود حدود ۶۲ هزار تن گندم در مجموع از مزارع گندم استان برداشت شود.

وی در ادامه گفت: برای تحقق برنامه برداشت حدود ۴۰ دستگاه کمباین مورد نیاز است.

این مسئول توضیح داد: برای افزایش عملکرد مزارع نیز تا کنون ۵۲۳۰ هکتار از مزارع گندم با استفاده از انواع کودهای حاوی عناصر ماکرو و میکرو به منظور افزایش کمی و کیفی گندم محلول پاشی شده است.

وی در خصوص وضعیت کشت جو در استان نیز گفت: سطح محقق شده کشت این محصول در شش استان البرز ۶۷۲۴ هکتار است.

موسوی تاکید کرد: با توجه به اقدامات انجام شده شامل توزیع بذور اصلاح شده به مقدار ۴۵۵ تن، توزیع کود پایه و سرک به کلیه مزارع به مقدار ۲۶۷۷ تن، عملیات مبارزه با علف‌های هرز مزارع جو برای کنترل علف‌های پهن برگ و نازکبرگ در مجموع در سطح ۴۵۶۰ هکتار، مبارزه با سن غلات در مرحله مادر ۵۵۰ هکتار و نیز با توجه به بارش‌های بسیار خوب و به موقع بهاره انتظار می‌رود مقدار ۳۲ هزارتن محصول جو در مجموع از مزارع جو استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز افزود: برای تحقق برنامه برداشت این محصول نیز حدود ۳۰ دستگاه کمباین در محصول جو مورد نیاز است.

وی توضیح داد: برای افزایش عملکرد مزارع نیز تا کنون ۳۲۱۳ هکتار از مزارع جو با استفاده از انواع کودهای حاوی عناصر ماکرو و میکرو به منظور افزایش کمی و کیفی جو محلول پاشی شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها