بودجه ۲۰۲۱ آمریکا شامل منابعی برای مقابله با ایران است

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بودجه سال ۲۰۲۱ کشورش را رونمایی کرد.

بودجه ۲۰۲۱ آمریکا شامل منابعی برای مقابله با ایران است

دونالد ترامپ به زودی بودجه ۴/۶ تریلیارد دلاری کل آمریکا را به نمایندگان خواهد داد. گفته شده در بودجه سال ۲۰۲۱ منابع مالی برای مقابله با آنچه تهدیدات ایران نامیده شده، گنجانده شده است. این بودجه برای وزارت خارجه درنظر گرفته شده است.

براساس متن بودجه درخواستی وزارت خارجه آمریکا برای سال ٢٠٢١ که در وبسایت این وزارتخانه منتشر شده، این وزارتخانه بودجه ای به مبلغ بیش از ۴٠ میلیارد دلار برای سال آینده تدوین و برای تصویب پیشنهاد کرده است. منابع اختصاص داده شده در بعضی از فصل‌های این بودجه شامل اقداماتی در ارتباط با فعالیت‌های حکومت ایران نیز می‌شود.

بودجه پیش‌بینی شده برای تامین منابع جهت فعالیت‌های وزارت خارجه آمریکا در خاور خاورمیانه نزدیک به یک میلیارد و دویست میلیون دلار است. در شرح برنامه‌های این بخش آمده است که این بودجه "جهت حمایت از تلاش‌های دولت در مقابله با نفوذ مخرب ایران، تقویت متحدان ایالات متحده در خاورمیانه و حمایت از اقلیت‌های دینی و قومی به کار خواهد رفت."

در توجیه نحوه استفاده از منابع این فصل آمده است که با استفاده از این بودجه "وزارت خارجه در صدد مقابله با نفوذ مخرب ایران از طریق حمایت از نیروهای مسلح لبنان نیز برخواهد آمد."

در فصل مربوط به اقدامات ایالات متحده در جلوگیری از گسترش تسلیحات کتشار جمعی، وزارت خارجه آمریکا بودجه‌ای به مبلغ ٨٨ میلیون دلار را پیشنهاد کرده که از جمله شامل کمک مالی داوطلبانه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. وزارت خارجه آمریکا گفته است که از این بودجه همچنین در راستای الزام ایران، سوریه و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) به پایبندی به تعهدات هسته‌ای و حمایت از اقدامات آژانس در راستی‌آزمایی فعالیت‌های آنها استفاده خواهد شد.

فصل دیگری که در آن از ایران نام برده شده است به "کنترل صادرات و امنیت مرزی" ارتباط دارد که برای آن ۶٧ میلیون دلار بودجه تقاضا شده است. این بودجه برای "حفاظت از امنیت ملی ایالات متحده، جلوگیری از گسترش تسلیحات کشتار جمعی و تجهیزات پرتاب آنها، مقابله با نقل و انتقال غیرقانونی تسلیحات متعارف و ایمن‌سازی مرزها و بنادر آمریکا در برابر تهدیدات علیه شهروندان و منافع ایالات متحده" به کار خواهد رفت.

در همین فصل آمده است که این برنامه شامل "انتقال منابع جهت مقابله با فعالیت‌های مخرب جمهوری دموکراتیک خلق کره، ایران، روسیه و چین و تمرکز بر کمک به متحدانی است که با بالاترین خطر تهاجم تسلیحات کشتار جمعی و تسلیحات متعارف مواجه هستند."

منبع: شفقنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها