حداقل حقوق 1.2 ميليون توماني صحت دارد؟

حداقل حقوق 1.2 ميليون توماني صحت دارد؟

عضو کميسيون تلفيق بودجه ۹۶ مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه در کميسيون تلفيق تنها سقف معافيت مالياتي به تصويب رسيده است، گفت: حقوق کارمندان از سوي شوراي حقوق و دستمزد و مزد کارگران در شوراي عالي کار تعيين مي‌شود، تعيين مزد به‌عهده مجلس نيست.

غلامرضا کاتب درباره اظهارنظر يک نماينده مجلس که گفته بود، حداقل حقوق سال آينده در تلفيق 1.2 ميليون تومان تعيين شده است، گفت: رقمي مبني بر يک ميليون و 200هزار تومان نه براي شاغلان و نه براي بازنشستگان در تلفيق تعيين نشده است.

وي ادامه داد: آنچه در تلفيق تصويب کرديم معافيت مالياتي براي حقوق را تعيين کرديم .دولت در لايحه پيشنهادي خود براي بودجه سال 96 سقف يک و نيم ميليون توماني را براي معافيت مالياتي تعيين کرده بود که نمايندگان مجلس در تلفيق آن را به دو ميليون تومان افزايش دادند.

عضو کميسيون تلفيق در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه تعيين دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار به‌عهده شوراي عالي کار است، گفت: حقوق کارمندان نيز از سوي شوراي حقوق و دستمزد تعيين مي‌شود و اين از وظايف مجلس خارج است که حقوق و دستمزد را تعيين کند.

به گزارش تسنيم، محمدمهدي زاهدي، رئيس کميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي با اشاره به احکام دولت در برنامه ششم توسعه گفت: حداقل حقوق امسال 860 هزار تومان است. ميزان حداقل حقوق براي سال آينده يک‌ميليون و 200 هزار تومان تعيين شده است.

منبع: آخرین خبر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • من
    0

    بااین گرونی ها برای یه زندگیه متوسط 5 تومنش کمه چه رسد یه یک و....واقعا فکرمیکنید خیلی هنر میکنید؟کاش اون ÷ولو میدیدن به این روسا تا ببینن مردم چی میکشن همه شرمنده اهل وعیالن/

  • یک کارگر تعدیل شده
    0

    با این تفاسیر اگه حداقل حقوق به یک میلیون و دویست برسه ، تعداد تعدیلی های جدید 3 برابر میشه و این میشه اوج بیکاری ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها