آزمایش فیلتر جدید در اینستاگرام برای حفاظت از نوجوانان / والدین فعال کنند

اینستاگرام برای حفاظت از نوجوانان و جلوگیری از دسترسی کلاهبرداران احتمالی به آنها، ویژگی هایی را آزمایش می‌کند که پیام های حاوی برهنگی را محو می‌کند.

آزمایش فیلتر جدید در اینستاگرام برای حفاظت از نوجوانان / والدین فعال کنند

این غول فناوری به دلیل ادعاهایی مبنی بر اعتیاد آور بودن اپلیکیشن های شبکه اجتماعی این شرکت و دامن زدن آنها به مشکلات سلامت روان کاربران جوان، در آمریکا و اروپا تحت فشار فزاینده ای قرار دارد و ویژگی های جدید را برای رفع نگرانی‌ها نسبت به محتوای مضر در پلتفرم‌های اینستاگرام و فیس بوک، آزمایش می‌کند.

متا اعلام کرد ویژگی حافظتی برای پیام‌های مستقیم اینستاگرام، از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای تجزیه و تحلیل اینکه آیا تصویر ارسال شده از طریق این سرویس حاوی برهنگی است یا خیر، استفاده می‌کند.

این ویژگی به طور پیش‌فرض، برای کاربران زیر ۱۸ سال روشن می‌شود و متا به بزرگسالان اطلاع می‌دهد تا آنها را به فعال کردن آن، تشویق کنند.

این شرکت اعلام کرد: از آنجایی که تصاویر روی خود دستگاه تجزیه و تحلیل می‌شوند، محافظت از برهنگی در چت‌های رمزنگاری شده هم عمل می‌کند. متا به تصاویر در چت‌های رمزنگاری شده دسترسی نخواهد داشت، مگر اینکه کسی بخواهد آنها را به این شرکت، گزارش کند.

برخلاف برنامه‌های مسنجر متا و واتس‌اپ، پیام‌های مستقیم در اینستاگرام رمزگذاری نشده‌اند، اما شرکت متا اعلام کرده است قصد دارد رمزنگاری را برای این سرویس فراهم کند.

متا همچنین اعلام کرد در حال توسعه فناوری برای کمک به شناسایی حساب‌هایی است که ممکن است به طور بالقوه درگیر کلاهبرداری‌های باشند و در حال آزمایش پیام‌های پاپ آپ جدید برای کاربرانی است که ممکن است با چنین حساب‌هایی تعامل داشته باشند.

این غول شبکه اجتماعی در ژانویه، اعلام کرده بود محتوای بیشتری را از نوجوانان در فیس‌بوک و اینستاگرام مخفی می‌کند و افزوده بود این امر باعث می‌شود احتمال مواجهه آنها با محتوای حساسی مانند خودکشی، خودآزاری و اختلالات خوردن، کمتر شود.

دادستانهای کل ۳۳ ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا و نیویورک، در اکتبر از شرکت متا شکایت کردند و گفتند: این شرکت بارها مردم را در مورد خطرات پلتفرم‌هایش گمراه کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، در اروپا، کمیسیون اروپا به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه محافظت متا از کودکان در برابر محتوای غیرقانونی و مضر است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها