بررسی وضعیت سرعت اینترنت در ایران و کشور‌های همسایه

بررسی آخرین رتبه‌بندی سرعت اینترنت در ایران و برخی کشورهای همسایه از سوی سایت اسپیدتست، گویاست که امارات با سرعت اینترنت ثابت ۲۵۷.۱۴ مگابیت بر ثانیه در جایگاه نخست منطقه قرار دارد، در حالی که سرعت اینترنت ثابت در ایران ۱۳.۵۱ مگابیت بر ثانیه و تنها بالاتر از کشورهای ترکمنستان و افغانستان است.

بررسی وضعیت سرعت اینترنت در ایران و کشور‌های همسایه

در همین حال، قطر با سرعت اینترنت همراه ۲۸۶.۴۲ مگابیت بر ثانیه در صدر جدول کشورهای منطقه قرار دارد و ایران با سرعت ۳۴.۷۱ مگابیت بر ثانیه در اینترنت همراه بالاتر از کشورهای ارمنستان، عراق، پاکستان، روسیه و افغانستان ایستاده است.

سایت اسپیدتست (www.speedtest.net) سرعت و کیفیت اینترنت همه کشورهای جهان را مورد سنجش قرار می‌دهد و هر ماه میزان افزایش یا کاهش سرعت را با رتبه‌بندی آن‌ها نشان می‌دهد.

آخرین داده‌های سایت اسپیدتست که معیار سنجش آن بر اساس اینترنت داخلی کشورها و نه اتصال به اینترنت بین الملل است، نشان می دهد که آمار مربوط به ماه فوریه سال ۲۰۲۴ (بهمن-اسفند ۱۴۰۲) بر اساس شاخص «میانه» جایگاه اینترنت سیار و ثابت کشورهای مختلف چگونه است.

بر این اساس امکان مقایسه سرعت اینترنت ثابت و همراه در ایران با سایر کشورهای همسایه میسر و به شرح جدول ذیل است:

بررسی وضعیت سرعت اینترنت در ایران و کشورهای همسایه / اینترنت ثابت: ایران تنها بالاتر از کشورهای ترکمنستان و افغانستان / اینترنت همراه:

منبع: سیتنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    ایشالا تا چند روز دیگر که افغانستان از ایران جلو بزند مقام اول دمرو را در جدول حفظ خواهیم کرد

  • ناشناس
    0

    درمان تبخال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها