نمایندهٔ کارگران در شورای عالی کار:

وزیر کار می‌خواست حقوق کارگران مانند کارمندان ۲۰ درصد افزایش یابد

نماینده کارگران در شورای عالی کار در مورد این که وزیر کار ادعان داشته حقوق کارگران مانند کارمندان ۲۰ درصد افزایش یابد، گفت: کارگر امنیت شغلی ندارد، در حالی که کارمند رسمی است، کارمندان در دوره کرونا با ۵۰ درصد نیرو کار می کردند و حقوق کامل می‌گرفتند، اما در کارگر چنین چیزی نیست.

حجم ویدیو: 28.43M | مدت زمان ویدیو: 00:06:12 | دانلود ویدیو

آیت اسدی اظهار کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، کارگران ستون فقرات تولید جامعه هستند.وی گفت: ‌وزیر اقتصاد شب گذشته در جلسه شورای عالی کار اعلام کرد که «حامل پیام رئیس‌جمهور که حامی قشر محرومان است، هست و باید نظر کارگران را جلب کنیم».

وی گفت: ما نمایندگان کارگران ماده ۴۱ قانون کار را قبول داریم، بُعد خانوار کارگری را طبق گزارش مرکز آمار ۳.۳ نفر قبول داریم، نرخ تورم ۴۲.۵ درصدی را قبول داریم، قیمت اقلام سبد معیشت خانوار کارگری را بر اساس میانگین قیمت‌های جامعه و نه براساس حداقل نرخ، می پذیریم‌.وی افزود: سبد معیشت را هم بر اساس آنچه در این دولت تنظیم شده و امضا کردیم قبول داریم، اما دهک خانوار کارگری ۴ را قبول نداریم تا به بهانه یارانه‌ حقوق کمتری بگیرند،‌ طبق روال گذشته کارگر باید در دهک ۶ یا ۷ باشد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان این که نرخ بیمه‌نامه‌های شخص ثالث از دیروز ۳۵.۵ درصد افزایش یافته است، گفت: با این مصوبه شورای عالی بیمه، نرخ تورم پیش‌بینی سال آینده حداقل ۳۵ درصد هدفگذاری شده است، بنابراین خود دولت تورم را کلید زده است.

اسدی در مورد این که وزیر کار ادعان داشته حقوق کارگران مانند کارمندان ۲۰ درصد افزایش یابد، گفت: کارگر امنیت شغلی ندارد، در حالی که کارمند رسمی است، کارمندان در دوره کرونا با ۵۰ درصد نیرو کار می کردند و حقوق کامل می‌گرفتند، اما در کارگر چنین چیزی نیست.

وی ادامه داد: کارمندان ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ ساعت اضافه کار نکرده می‌گیرند، اما کارگر یک ساعت اضافه کار تشویقی هم ندارد، کارمند انواع سبد معیشت و بن می‌گیرد، اما کارگر چنین چیزی ندارد و فقط حقوق دارد.

اسدی در مورد تصویب کارگروه مسکن کارگری نیز گفت: این هم مثل مزد منطقه‌ای برای انحراف افکار است، زیرا ۶ ماه قبل آن را تصویب کردیم و وزیر کار قول داد همه امکانات وزارتخانه برای مسکن کارگر در اختیار قرار گیرد، اما کاری از پیش نرفت و دوباره می خواهند مصوبه قبلی را تصویب کنند‌.وی گفت: مسکن و زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی است، قبلا با وزارت راه و شهرسازی قرارداد بستند که ۲۰۰ هزار مسکن کارگری درست کنند، اما شما بهتر می‌دانید چند واحد درست کردند.
منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • رضا
    6

    وزیر کار خودش حقوقش ۱۰۰ میلیون بیشتر است.وکارگر و درک نمیکنه. امروز تعرفه پزشکی بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته. فقط حقوق کارگر تورم زاست؟

  • ناشناس
    10

    چرا نمیگین کارمند بن خواروبار داره بن پوشاک داره بن پروتئین داره بن مسافرت داره چرا نمیگین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      عزیزم نداره ! فرقی بین کارگر و کارمند نیست هر دو بدبخت تر شدن! تفرقه بیخود نندازید حق را باید دولت بده پس دو گروه بدبخت و مفلوک را دیگه به جان هم نندازید.

    • ناشناس
      6

      بر آدم دروغ گو هزار بار لعنت .اگر من کارمند این چیزایی که تو میگی دارم میگرم حرام باشه .متاسفم برای کارگرانی که با هوچی گری و تخریب سیاه نمایی کارمندان به دنبال حقوق خود هستن

    • محمدمهدی مرادی (اسلام طلب)
      1

      فقط همین دو قطبی بین کارمند و کارگر( و معلم) رو کم داشتیم.
      ما شاءالله چقدر قطب خیزیم😂😂

  • کارمند
    2

    کارمندانی هم داریم در شرایط کرونا ۲۴ ساعت شیفت و عملیات بودند . در حق کارمندان عملیات هم به شدت ظلم میشود

  • علیرضا
    3

    مقایسه کارگر با کارمند کاملا خنده داره.حق کارگران همیشه پایمال شده

  • ناشناس
    1

    این همه گرانی در همه مواردو اقلام در کشور درست نیست، هرچقدر هم حقوقها بالا برود باز هم فایده ای ندارد، فقط باید با دلالان و گرانفروشان و تولیدکنندگان داخلی که باعث تورم و افزایش گرانی بیشتر در کشور میشوند را برخورد شدید کنندباتشکر

  • ناشناس
    2

    دیگه چی میخواست؟!! آقای وزیر چی میشه تو هم سال اینده مثل کارگران حقوق بگیری!! ها!!

  • ناشناس
    2

    برادر من کاگری ، کارمندی ، بازنشسته نکنید ، مهم این است حقوق بگیران توان خمس دادن ندارند و بازار توان خمس دادن دارد.
    پس بارار رها و حقوق بگیر بیچاره شده ، کل جریلن این است
    وگرنه افزایش حقوق طبق قانون معادل تورم است ، تمام

  • ناشناس
    0

    بله درست است مسئولین بایدجلوی تورم و گرانی را بگیرند تا مردم توان خریدکردن داشته باشند

  • ناشناس
    4

    چه جوريه ؟ كارگراي شركت ما حقوقشان از كارمندان رسمي بيشتره !؟!؟!

  • هععع
    5

    کارمندان آموزش وپرورش گداترین کارمندان شده اند

  • ناشناس
    2

    وزیر کار کشته ایه

  • ناشناس
    2

    سبزی ا کیلو ۱۰۰ هزارتومان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها