سلاح جدید بنز برای شکست بی ام و معرفی شد

در اوایل سال جاری، مرسدس بنز مدل‌های کوپه C و E کلاس را در یک خودروی جدید CLE ترکیب کرد. روز سه‌شنبه، نسخه‌ای با عملکرد قدرتمندتر به نام مرسدس AMG CLE۵۳ معرفی شد که قرار است در سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده به فروش برسد.

سلاح جدید بنز برای شکست بی ام و معرفی شد

زیر کاپوت این کوپه جدید، موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی M۲۵۶M توربوشارژ AMG قرار دارد. این موتور ۴۴۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۹ نیوتون متر گشتاور دارد که در یک فاصله زمانی ۱۲ ثانیه‌ای می‌تواند به گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری برسد.

مرسدس تخمین می‌زند که CLE۵۳ می‌تواند در ۴.۰ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

سلاح جدید بنز برای شکست بی ام و معرفی شد/ عکس

این موتور دارای کانال‌های ورودی و خروجی بازطراحی شده و رینگ‌های پیستون جدید بهبود یافته است. CLE۵۳ نیرو را از طریق گیربکس AMG SpeedShift TCT ۹G، به سیستم چهار چرخ محرک استاندارد AMG Performance ۴MATIC+ می‌رساند. قدرت توقف از ترمزهای ۱۴.۶ اینچی جلو با کالیپرهای چهار پیستونی و ترمزهای ۱۴.۲ اینچی عقب حاصل می‌شود.

CLE۵۳ به صورت استاندارد با فرمان پذیری محور عقب عرضه می‌شود. چرخ‌های عقب می‌توانند تا ۲.۵ درجه در جهت مخالف چرخ‌های جلو با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بچرخند. آنها به موازات چرخ‌های جلو با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌پیچند تا ثبات را افزایش دهند.

سلاح جدید بنز برای شکست بی ام و معرفی شد/ عکس

CLE۵۳ استایل منحصر به فردی دارد که فراتر از دماغه و نمای پشتی جدید است. AMG به این خودروی کوپه، گلگیرهای جلو و عقب عریض‌تر داد و عرض آن را به ترتیب ۲.۳ و ۳.۰ اینچ افزایش داد. نمای جلو دارای جلوپنجره باریک با خطوط عمودی پانامریکانا، یک دهانه مرکزی گسترده در پایین و دو ورودی هوا در گوشه‌ها است.

سلاح جدید بنز برای شکست بی ام و معرفی شد/ عکس

قسمت پشتی خودرو با چهار لوله اگزوز گرد، به همان اندازه اسپرت است. آنها زیر چراغ‌های عقب LED دو قسمتی قرار دارند که با یک عنصر طراحی قرمز تیره به هم متصل شده‌اند. رینگ‌های ۱۹ اینچی استاندارد هستند، اما رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارشی به‌عنوان تجهیزات اضافی در دسترس هستند.

بسته سفارشی AMG Performance Studio به این خودرو یک اسپویلر عقب برجسته‌تر در صندوق عقب و یک دیفیوزر عقب بین لوله‌های اگزوز می‌دهد. دو بسته AMG Night و دو بسته AMG Carbon Fiber نیز در دسترس خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

تلفیق چند مدل خودرو در جدیدترین محصول مرسدس‌بنز/عکس

دستکاری مرسدس‌ بنزهای قیمتی/ ۷ میلیارد ناقابل برای ارتقای یک ماشین قدیمی /عکس

سلاح جدید بنز برای شکست بی ام و معرفی شد/ عکس

در داخل یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی مستقل در جلوی راننده خواهید دید، در حالی که یک صفحه نمایش مرکزی ۱۱.۹ اینچی به عنوان نمایشگر اطلاعات سرگرمی عمل می‌کند. مرسدس AMG CLE ۵۳ کوپه سال آینده به نمایندگی‌های ایالات متحده می‌رسد. ما انتظار داریم مرسدس قیمت را نزدیک به تاریخ فروش اعلام کند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمودی
    0

    زنده باد پراید
    عمر دست خداست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها