تعطیلی ۴ تا ۵ نمایشگاه خودرو در هفته به دلیل رکود بازار

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل مشهد اظهار کرد: بازار خودرو در مشهد در حال حاضر در سکوت کامل به سر می برد و خرید و فروش فعلا به صفر رسیده است.

تعطیلی ۴ تا ۵ نمایشگاه خودرو در هفته به دلیل رکود بازار

حسین حسینی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه دارانی که مستاجر هستند به علت رکود بازار در حال جمع آوری هستند، گفت: با توجه به گرانی خودرو و عدم خرید و فروش، در هفته حدود ۴ الی ۵ نمایشگاه در مشهد جمع‌آوری می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: ارزان‌ترین خودروی ایرانی کوییک با ٣١٠ میلیون و گران‌ترین خودرو نیز دناپلاس توربو با قیمت ٨٠٠ میلیون تومان است.

حسینی خاطرنشان کرد: خودرو یک کالای سرمایه ای نیست و تنها در کشور ما این موضوع وجود دارد که خرید ملک و اتومبیل به عنوان کالای سرمایه ای محسوب می شود که اصلا صحیح نیست. اگر سرمایه‌دار سرمایه خود را فراتر از این که نیاز ندارد در بازار خودرو سرمایه‌گذاری کند ما هیچ وقت دچار این تنش ها، نوسانات و افزایش قیمت نخواهیم شد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل مشهد ادامه داد: یکی از علل افزایش خودرو بیشتر فضای مجازی است که ما در حال حاضر درگیر این موضوع شده‌ایم و ماشین های فرسوده را قیمت بالا به فروش می رسانند. به مردم توصیه می کنیم جوگیر نشوند و باید احساسات خود را کنترل کنند تا دچار نوسانات نشویم.

وی با بیان اینکه بنده با مدیران یکی از پلتفرم های خرید و فروش تماس گرفتم اما هیچگونه واکنشی از سوی آن ها مشاهده نکردیم، گفت: این موضوع باعث تنش شده و امیدوار هستیم کسی در دام این گرانی گرفتار نشود. معاون وزیر صمت در این خصوص تذکراتی را به یک سایت فروش کالای دست دوم داده است و قرار شده قیمت های خودرو در این برنامه درج نشود.

حسینی در پایان گفت: قیمت خودرو در مشهد طی ماه‌های آینده روند کاهشی خواهد داشت.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    خداروشکر. قارچهای سمی اقتصاد دارن پلاسیده و خشک میشن. انشاالله به بنگاه های املاک هم سرایت کنه انشاالله.

  • ناشناس
    0

    آقای رئیسی دمت گرم. دلالان خونخوار را جمع میکنی. اما اینا که هنری ندارن شغلی بلد نیستن. میرن میزنن دو جای دیگه را خراب میکنن. این هواداران پول بدون زحمت.

  • ناشناس
    0

    آنقدر خورده تند که مثل مار بوآ مدتها می‌توانند بمانند زمانی که مردم برای گوشت و مسکن و مایحتاج اولیه هر لحظه ممکن است غالب تهی کنند

  • ناشناس
    0

    بااین همه گرانی خودروهای داخلی و مونتاژی،در کارخانه و بازار، مردم دیگر نه توانی و نه پولی واسه خریدن خودرو ندارند،چون درآمدی و پس اندازی ندارند که توان خریدن داشته باشند،
    دولت محترم،جلوی تورم و گرانی در کشور را بگیرند،وبرخورد کنندباگرانفروشان و دلالان که باعث تورم بیشتر در کشور میشوند،یاعلی

  • ناشناس
    0

    قیمت خودرو الان در کف خودش است،مگه دلار به قیمت زیر ۳۰ هزارتومن کاهش یابد که آن وقت خودرو باز هم کاهشی خواهد شد،پس نظر الکی نباید داد،مگه چه اتفاقی در بازار خوراکی،اجاره و دلار افتاده که خودرو به قیمت سال۱۳۹۸ برگردد؟؟اگه بقیه کالا ها و دلار به نرخ سال ۹۸ برگردند،خودرو هم برگشت می کند.انشاالله ،مردم از خداشون است که ارزانی غوغا کند،اگه هم دلار به زیر ۴۰ هزار تومن برگردد.علم اقتصاد زیر سوال خواهد رفت و کل فعالین اقتصادی متضرر خواهند شد و....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها