سخنگوی صنعت برق: تعطیلی ها به علت کمبود برق نیست!

سخنگوی صنعت برق ضمن تکذیب هر گونه ادعا مبنی بر تعطیلی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به دلیل کمبود برق، گفت: وزارت نیرو هیچ گونه مشکلی در تامین انرژی مشترکین نداشته و برق مورد نیاز مصرف‌کنندگان به صورت پایدار در حال تامین است.

سخنگوی صنعت برق: تعطیلی ها به علت کمبود برق نیست!

همزمان با اعلام خبر تعطیلی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه از سوی «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، یکی از فعالان رسانه‌ای توییتی منتشر کرد مبنی بر این که علت این تصمیم دولت به خاطر افزایش گرما نبوده و دلیل اصلی آن به صرفه‌جویی در مصرف برق بوده است.

مصطفی رجبی مشهدی هرگونه ادعا درباره کمبود برق در ایام مذکور را تکذیب کرده و پیرامون آن اظهار کرد: وزارت نیرو پیش‌بینی کرده بود که حداکثر مصرف برق برای فردا (چهارشنبه ۱۱ مرداد) به عدد ۳ هزار مگاوات می‌رسد. در حال حاضر نیروگاه‌های کشور امکان تامین پایدار این مقدار برق را از قبل داشته و دارند؛ لذا، مشکلی برای تامین برق مشترکین برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه وجود ندارد.

سخنگوی صنعت برق همچنین افزود: وزارت نیرو در تامین برق مشترکین مشکلی ندارد، اما یقیناً با تعطیلی ادارات دولتی و بانک‌ها، حجم قابل توجهی از انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.

وی همچنین درباره مصرف برق در ایام شدت گرما هم گفت: در حال حاضر مصرف برق نسبت به روز گذشته تقریباً ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات بیشتر شده است.

رجبی مشهدی همچنین پیرامون میزان افزایش مصرف برق در روز دوشنبه (۹ مرداد) در مقایسه با روز مشابه سال قبل هم تصریح کرد: آمار‌ها حاکی از آن است که مصرف برق در روز دوشنبه گذشته نسبت به همین روز در سال ۱۴۰۱، عددی بالغ بر ۷ هزار مگاوات بیشتر شده که رشد ۱۰ درصدی داشته است.

منبع: بازار نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    ما در تهران در سالهای گذشته در فصل تابستان دمای هوای ۴۳ درجه سانتیگراد را تجربه کرده ایم ولی کار و فعالیت در تهران تعطیل نشده است! امسال که ۴۰ روز از تابستان سپری شده حداکثر دمای هوا در شهر تهران از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر نرفته و نمی رود! برخی روستاها و شهرستانهای دو استان خوزستان و هرمزگان و همچنین برخی روستاها و شهرستان های برخی استانهای جنوبی و جنوب شرقی در فصل تابستان دمای حدود ۵۰ درجه سانتیگراد و وزش تند بادهای ۱۲۰ روزه را تحمل و تجربه کرده اند ولی معمولاً کار و فعالیت چه در بخش دولتی و عمومی و چه خصوصی تعطیل نشده است! دمای هوا در کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی نقاط عراق در فصل تابستان بعضاً به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد می رسد ولی کار و فعالیت هیچگاه تعطیل نمی شود! تنها دلیل تعطیلی عمومی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته در ایران به دلیل افزایش مصرف برق و وارد آمدن فشار بیش از حد به شبکه برق سراسری و کمبود برق تولیدی در نیروگاههای برق کشور است و لاغیر و هر چه غیر از این دلیل بابت تعطیلی عمومی کشور عنوان شده باشد دروغ محض است!

  • ناشناس
    0

    باوریدیم

  • هفت خط روزگار !
    0

    قطع به یقین برق کم آوردین مجانی صادر کنید به عراق که نکنه یک وقت برق بهش نرسه اون موقع راهمون نده اربعین !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها