قانون جدید کارمزد دستگاه کارتخوان و مشکلاتش/ فروشندگانی که دستگاه پوز خود را قطع کردند/ درگیری فروشندگان و خریداران افزایش یافت

تعداد اختلافات و درگیری های حاصل از دستگاه کارتخوان روز به روز بیشتر می شود و اگر مسئولان نتوانند قانونی وضع کنند که صاحبان مشاغل خرد آسیب نبینند ممکن است اختلافات و کشمکش های موجود در سطح شهر افزایش یابد.

قانون جدید کارمزد دستگاه کارتخوان و مشکلاتش/ فروشندگانی که دستگاه پوز خود را قطع کردند/ درگیری فروشندگان و خریداران افزایش یافت

به گزارش خبر فوری، قانون جدید دریافت کارمزد از کارتخوان های صنوف و مشاغل مختلف، باعث دردسرها و مشکلاتی شده است. بسیاری از مشاغل و صنوف از افزایش کارمزدها ناراضی اند و گروهی نیز حاضر نیستند دستگاه کارتخوان خود را به کار بیندازند و مشتریان را مجبور می کنند از پول نقد استفاده کرده یا وجه پرداختی را کارت به کارت کننند. اما علت این اختلافات چیست؟

قانون جدید دریافت کارمزد چیست؟

قانون جدید دریافت کارمزد از کارتخوان ها از ابتدای تیرماه اجرا شد. با اعلام بانک مرکزی از ۴ تیرماه دریافت کارمزد از کارتخوان‌ها و پایانه‌های فروش اینترنتی آغاز شد. در مدل جدید کارمزد تراکنش خرید، همه ذی‌نفعان یک تراکنش از جمله بانک صادرکننده کارت، بانک پذیرنده (حساب پشت کارتخوان)، پذیرنده تراکنش (فروشگاه) کارمزد پرداخت می‌کنند اما کارمزد قابل اخذ از دارنده کارت صفر است.

براساس قانون جدید، دارندگان دستگاه‌ های کارتخوان به‌ازای هر تراکنش خرید از ۱۲۰۰ تا حداکثر سقف تعیین‌شده بسته به مبلغ تراکنش، کارمزد پرداخت می‌ کنند.کف این کارمزد تا تراکنش‌های ۶ میلیون ریال ۱۲۰۰ ریال و برای تراکنش‌های بالاتر به‌صورت پلکانی تا سقف تعیین‌شده، خواهد بود.

به عبارت دیگر، مبلغ کارمزد به این صورت محاسبه خواهد شد که برای تراکنش‌ های تا مبلغ ۶ میلیون ریال به‌صورت ثابت ۱۲۰ تومان خواهد بود و برای تراکنش‌ های بالاتر از ۶۰۰ هزار تومان نیز دو ده‌هزارم مبلغ تراکنش در نظر گرفته خواهد شد که به‌صورت سرجمع در پایان روز با در نظر گرفتن ملاحظات تخفیفی توسط بانک‌ها از دارندگان دستگاه‌های کارتخوان دریافت می‌شود.

لازم به ذکر است که مطابق قانون جدید، بجز صنوفی همچون نانوایی ها، سوپر مارکتها، جایگاههای سوخت گیری، واحدهای درمانی و...، نظام جدید کارمزد برای مابقی پذیرندگان از ۴ تیر ماه اجرایی شده است.

ناراحتی مشاغل خرد از قانون جدید

از زمان تصویب قانون جدید کارمزد، بسیاری از کسبه و دارندگان کارتخوان برای جلوگیری از کسر کارمزد، از مردم طلب وجه نقد می کنند. جواد، دارنده مغازه لوازم التحریر که به مشتریانش شماره کارت می دهد تا مبلغ و وجوه پرداختی خود را کارت به کارت کنند، به خبر فوری می گوید: دستگاه کارتخوان جز ضرر چیزی برای ما نداشته است... هم مالیات زیادی از کارتخوان ها گرفته می شود و هم کارمزد زیادی کم می شود.... مگر ما چقدر درآمد داریم که با هر بار کشیدن کارت، کارمزد از ما کم شود... سود هر قلم از وسایل لوازم التحریر بسیار کم است. گاهی یک خریدار یک مداد یا خودکار می خرد و سر جمع ۵ هزار تومان کارت می کشد. از این مبلغ، فقط ۵۰۰ تومانش سود است و بخشی از این سود هم با کشیدن کارت از دستگاه کارتخوان از دست می رود.

با این حال، برخی مشتریان حاضر به کارت به کارت مبلغ نیستند. یکی از مشتریان که بر سر نحوه پرداخت وجه با جواد به مشکل خورده، ضمن اجتناب از پرداخت وجه نقد یا کارت به کارت از طریق اپلیکیشن ها می گوید: اولا وظیفه فروشنده استفاده از کارتخوان است. عدم استفاده آنها از کارتخوان نصب شده، تخلف است... ثانیا، کارت به کارت توسط خریدار به معنی پرداخت کارمزد توسط او است چرا که استفاده از اپلیکیشن های موبایلی باعث کسر مبلغی از حساب بانکی می شود.

مساله کارمزدها مشکلات دیگری را هم به وجود آورده است. برخی سوپرمارکت ها مدعی شده اند کارمزد دستگاه کارتخوان آنها نیز افزایش یافته است. این در حالی است که سوپرمارکت ها از قانون جدید کارمزد معاف شده بودند. برخی مسئولان این ادعاها را رد کرده و برخی نیز گناه را به گردن بانک ها انداخته اند. با این حال، مشکلات هنوز وجود دارند و اعتراضات پایان نیافته است.

قانون جدید احتیاج به اصلاح دارد

همانطور که در بالا نیز مشاهده شده، اعتراضات بیشتر از جانب مشاغلی مطرح است که خرده فروش بوده و تعداد استفاده آنها از دستگاه کارتخوان زیاد و سود حاصل از هر تراکنش‌شان هم کم است. صاحبان این مشاغل معمولا با مشتریان به اختلاف خورده و دچار کشمکش با آنها می شوند.

متاسفانه تعداد اختلافات و درگیری های حاصل از دستگاه کارتخوان روز به روز بیشتر می شود و اگر مسئولان نتوانند قانونی وضع کنند که صاحبان مشاغل خرد آسیب نبینند ممکن است اختلافات و کشمکش های موجود در سطح شهر افزایش یابد.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 64
  • ایرانی
    69

    تا الان کسبه داشتن مفت کاسبی میکردن حالا مثل کارمندا و بقیه دارن مالیات میدن سختشون شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      کارمند و کارگر حقوق بگیر باید هم مالیات حقوق و دستمزد و مزایای ماهانه او قبل از پرداخت کسر و به حساب خزانه دولت واریز بشود چونکه سرمایه ایجاد کار و سرمایه در گردش، محل کار و ادوات و تجهیزات کار را دولت و کارفرما برای او تهیه می کند و او نه تنها هیچ هزینه مالی را متقبل نمی شود بلکه کلی هزینه را هم بر بودجه عمومی کشور و کارفرما تحمیل می کند! ضمن اینکه هیچ کجای دنیا از تراکنش دستگاه کارت خوان مالیات اخذ نمی کنند!

    • 5

      مالیات با کارمزد تراکنش فرق میکنه.
      این کارمزد تراکنش ناعادلانه ست

    • ناشناس
      4

      وقتی در مورد چیزی اطلاع نداری حرف بیهوده نزن . کسبه یکبار مالیات بر درآمد پرداخت میکنن و یکبار هم مالیات بر تراکنش .

    • علی
      4

      الان هم کسبه ضرر نمیکنند چون این کارمزدها ومالیاتها رو میکش رو اجناس واز مصرف کننده میگیرند
      در نهایت این مصرف کننده هست که متضرر میشود

    • ناشناس
      6

      خیلی از فروشندگان دورگرد که درآمد خوبی هم دارن هیچ مالیاتی نمی دن
      اگه قراره مردم مالیات بدن باید همه به تناسب ازدرآمدشون مالیات بدن
      ضمنا تو برخی کشورا استفاده از اسکناس و پول خورد جرم محسوب میشه
      و همه باید کارت بانکی داشته باشن و با اون معامله کنن تا مشخص بشه هر فرد چه مقدار تراکنش مالی و به چه میزان داره

  • ناشناس
    10

    درد من تنهایی نیست بلکه مرگ ملتی است که گدایی را قناعت و بی عرضگی را صبر و لبخندی بر لب این حماقت را حکمت خداوند می دانند. گاندی
    لیاقت مردم همین است و بس

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      احسنتم

    • ناشناس
      18

      گدایی هیچ ربطی به قناعت نداره
      قناعت یعنی درست مصرف کردن ربطش به گدایی چیه!!؟
      هر چی که اینترنت میخونده سریع کپی نکنید ی کم روش فکر کنید

    • جعفر
      9

      حالا مگه چقدر کارمزد میگرن!
      اصلا ارزش داره مشتری رو بخاطر این مبلغ ناچیز به زحمت انداخت!!!؟

    • ناشناس
      2

      سیم کارت تلفن همراه من از نوع دائمی است، الان رو قبض هر ماه علاوه بر مالیات و عوارض یه بند جدید اضافه شده به اسم : درآمد عمومی دولت
      ما داریم مالیات و عوارض میدیم، این بند درآمد عمومی دولت دیگه چه صیغه ایه؟

    • ناشناس
      12

      چه نوع صیغه ای هست ؟؟؟؟؟
      اسمش صیغه شرعی هست
      میتونی همزمان هزاران زن صیغه کنی و اشکالی
      هم وجود نداره
      اما اگه زن بودی و کوچکترین خطایی کردی شوهرت می‌تونه سرت رو از تنت جدا کنه و دور تا دور شهر بچرخونه
      نه قانون نه عرف و نه شرع هیچکس هم کاری بهت نداره...
      حالا فهمیدی چه صیغه ای هست یا بیشتر توضیح بدم!؟

    • ناشناس
      3

      به ناشناس ۱۴:۴۶: خداوند متعال طبیعت جنسی مرد را اینگونه آفریده که تنوع طلب باشد و همزمان چندین زن دائمی و موقت اختیار کند ولی طبیعت جنسی زن را تک همسری آفریده است و اگر زنی به شوهرش خیانت کرد حقش است مانند آنچه در اهواز اتفاق افتاد سرش بریده شود و در کوی و برزن گردانیده شود!

    • مهدیه به کاربر ۱۰:۴۰:۵۸
      1

      آفرین و صد آفرین حق بیامرزه پدرتون رو که واقعیت و سرشت خدایی را گفتین حالا یه مشت گروه فاسد و فحشا طلب که معلوم نیست از کدوم نگرش لجن زار به نام فمنیست سر در آورده می خواد احکام خدا را به چالش بکشه زهی خیال باطل

  • ناشناس
    4

    دریافت مالیات از تراکنش های مالی پایانه های فروشگاهی و دستگاههای کارت خوان و همچنین دریافت مالیات از مشتریان بانکها بابت ارائه خدمات مختلف بانکی تحت عنوان بامسمای کارمزد خلاف مصلحت اجتماعی است!

  • رضا
    3

    رفتم یک قوری خریدم طرف میگه برو بیرون بریز به کارت بهش گفتم نمیروم قوری را گرفت و گفت خوش آمدی !

  • افشین
    6

    هر روز یه دزدی جدید از جیب مردم...این شده اوج هنر مدیریت دولت‌ها...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      جناب
      اکثر کشورها یکی از راههای درآمدشون مالیاته
      تازه ایران داره راه اونا رو پله پله شروع می کنه
      اگه مردم مالیات ندن مملکت با فروش یک و نیم میلیون بشکه در روز و درآمدهای دیگه نمیتونه مخارج کشورو تامین کنه

  • کاسب
    2

    سلام،من مغازه خواروبار فروشی دارم اما به اشتباه کترینگ ثبت شده بودوکارمزد ازمن کم می شد زنگ زدم شرکت پذیرنده می گه مدارک بیار درست کنیم.این همه مشکلات.گفتم دستگاه رو بیایند وببرند.جنس فروختم ۱۰۰تومان سود داشته ۱۲۰تومن کارمزد کم شده.تازه مالیات بردرآمد به کنار.

  • شاهماهی
    2

    میخانه اگر ساقی ضاحبنظری داشت
    میخواری و مستی ره و رسم دگری داشت .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    21

    کسبه قبلا،پول ها را جمع می کردند،می شماردن،و یک روز هم معطل میشدن تا آنها را به حساب خود واریز نمایند،تازه امکان کسری باندها ،پول جعلی و سرقت آنها نیز بالا بود،ولی حالا به راحتی آب خوردن پول به حسابش واریز میشه و هیچ خطر و ریسکی هم متوجه اش نیست،آیا نمی ارزد که یک کارمزد بسیار ناچیز پرداخت کنند؟؟؟،مگه این زیر ساخت ها هزینه ندارد،پس چرا باید کسبه از آنها مفتی استفاده کنند(۱۵ سال استفاده معتب کافی است)،در تمام دنیا کارمزد بسیار زیادتری می گیرند،ولی بازاریان ما عادت کرده اند که پول زیادی بدست بیاورند ولی نه کارمزد میدن و نه مالیات.دولت نبایستی عقب نشینی کند،

  • شهروند
    4

    خدا لعنت بر بانی مالیات سلیقه ای..من شهروند یه جا باید مالیات بدم نه هر لحظه و هرجه مالیات پرداخت کنم .مالیات درآمد پرداخت میکنم .مالیات خرید .مالیات فروش .مالیات حساب .مالیات پرداخت .مالیات دریافت ..خدا رو فراموش کردین ولی خدا فراموش نمیکنه ؟؟!!!!

  • کاسب
    3

    کم کم پول نقدی میگیریم بجای دستگاه پوز .بیان برای ما کسبه ها رو جمع کنن .چون حقوق ثابت نداریم از صبح تا شب داریم کار میکنیم از تفریح و گردش و استراحت و خوراک داریم میزنیم شبانه روزی کار میکنیم اجاره ها و قسطهارو دربیاریم چرا باید مالیات از ما گرفته بشه ؟اصلا چرا دستفروشا باید مالیات بدن ؟

  • حسین قطب الدینی
    3

    درموردکارتخوان مسولین کاراشتباهی انجام دادندکه مردم به سمت جابجایی پول نقدکشاندندکه دراینده متوجه میشوندکه چه خسارتی به کشورواردشده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      فقط بخشی از مجلس یازدهم و دولت سیزدهم و به ویژه شخص وزیر اقتصاد سیداحسان خاندوزی مرتکب این اشتباهات راهبردی در خصوص مالیات ستانی به هر روش [غیرقانونی] ممکن از مردم شده است!

  • امیرعلی
    3

    ادارات دارایی و شهرداری بی دروپیکرترین ادارات هستند. سگ صاحبشو نمیشناسه

  • ناشناس
    3

    هرکه گفته خریدار نباید کارمزد کارت را پرداخت کند حرف مفتی زده همه جا از جیب خریدار پرداخت میشه چون یا باید کارت به کارت کنند یا قیمت را بالاتر می فروشند تا جبران شود

  • 2

    میشه این دولت مردمی !!!!! برای یکبار هم شده قانون و ایین نامه ای وضع کند که اصولی و علمی باشد نه بر اساس شیر و خط ....؟؟؟؟!!!!

    نظرات شما -
    • نیما
      0

      احسنت

  • محمدحسن صدیقی
    4

    چرا .دورغ میگید من مغازم لبنیات .و ماستبندی هست کارمزد کم میکنه .خجالت اوره بخدا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      صنف ماست بندی (تولید کننده لبنیات) جزو صنف سوپر مارکت و ارزاق (کالاهای اساسی و خواربار) فروشی محسوب نمی شود!

  • مجید
    3

    پول نقد استفاده کنند مردم تا هزینه‌های چاپ اسکناس برای دولت درست کنند ، تنها راه مقابله با دزدان در بانک

  • ناشناس
    1

    کارشناسان ئما چند سال روی یه طرح کار میکنند البته کار که نه خودشونو الاف میکنند چون اگه کارکنند اینقدر نقص نداره الان میری خرید میگن برو کارت به مارت کن از جیب مشتری بدبخت کارمزد کم میشه این چه کارشناسی جاهلانهای است که ماداریم

  • حسین ..
    2

    اگر دولت مردان همینطوری پیش برود بانکها کسبه ها خرد وکلان دچار ورشکسته گی هرج ومرج بین ملت خواهد افتاد... راه حل بنظر میاد این باشد که هیچ مالیات از کارت خوان نگیرند تسویق کنند که هرقدر تراکنش بیشتر باشد به نفع دولت خواهد بود جمع آوری تراکنش های زیا در کل کشور باعث میشود که چرخ اقتصاد خوب به گردش دربیاد پولهای بسیا ر فراوان ازایطریق به بانکها سرازیر میشدوووو

  • ناشناس
    4

    اینا رو جمع میکنن می‌دن افغانستان و عراق و سوریه و لبنان.... همین دیروز بود طالبان در کمیته امداد اونجا بست

  • محسن
    1

    بایدم بذارن کنار .از همه جا میخواهن بگیرن چی برا مغازه دار میمونه .مالیات هزاربرابر. کارمزد ده برابر .فقط دزدی میکنن تا کسری بودجه جبران بشه .

  • ن
    1

    مثلا بنده تو کارم بیست درصد سود می کنم بعد دولت بیست درصدو میخواد بعنوان مالیات ازم بگیره .خوب مگه داریم اسکول.نفت و منابعمونو گرفته بعد کل سودمونم می گیره اگه این دزدی نیست پس چیه

  • ناشناس
    2

    خدا لعنتشون کنه من ۵۰ در روز کار کردم از صبح تا شب در مغازه میشینم پول آب برق تلفن اجاره مغازه اونم تجاری پدر مردم در آوردن مگه چقدر در آمد داریم در ماه

  • ییق
    2

    کم مونده به خاطر نفروخته نفت از نفس کشیدن مردم هم مالیات بخوان ایران به چه روزی افتاد

  • سلام
    9

    احسنت به دولت انقلابی و مردمی احسنتم و من الله التوفیق

  • ناشناس
    4

    چرا نباید بابت خدماتی که می گیرند، مالیات ندهند ؟؟؟🤔

  • محمد
    13

    کاسب اصن یعنی چی؟ شغل نیست که دلالیه . جنس ریختی تو مغازه ت نشستی تو گوشی بازی میکنی تا بیان ازت خرید کنن دیگه چه کار و زحمتی انجام میدی. پول مفت در میاری مالیاتشم بده دیگه. کاسبیم کاسبیم. شغلتتت چیه کاسب که شغل نیست دلالیه.

  • ناشناس
    0

    من لوازم خیاطی میفروشم بعضی از کالا ها مثل قر قره و سوزن زیر پنج هزار تومنه و سودشون خیلی کمه من یا پول نفد میگیرم و اگه نداشته باشه میگم بعدا بیار ،و خدا رو شکر ملت خوبی دارم ،کسی تا الان نشده بدهیشو نده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      حالا شما استثنا هستی. مغازه را بکن مشاور املاک تا پولدار بشوی.

  • کارگر ساده لو
    0

    آقا یه حساب سر انگشتی کنید
    من کارگر قبل از اینکه حقوقم رو واریز کنند اول مالیاتش رو برمی دارند بعد که میاد تو حسابم میخوام برا خانواده ام پول بریزم دوباره ازم باج می گیرند میخوام خرید کنم باج می گیرند میخوام شارژ بخرم بازم .. بابا لامصبارمگه به من چقدر حقوق میدید که هی از شاخ و برگش میزنید خداوند ذلیل کنه شمارو که مارو اسیر این تفکرات سرمایه داری خودتون کردید 🤮🤮😡😡

  • قربانی
    2

    اونیکه گفته از فروش خودکار پنج هزار تومنی کلا 500 تومن سود میکنه خیلی خیلی شکلات خورده!!!

  • پیمان
    3

    ما تحت تحریم حیوانات امریکا هستیم....
    و گرنه مالیات همه جا هست و باید باشه.

  • احسان
    0

    ۲۴ ساعت که پول مردم را بلوکه میکنید ( میلیاردها تومان درمجموع ) تازه کارمزد هم میگیرید بفرمایید یک پس گردنی هم بزنید

  • روبین
    0

    وقتی مسئولین سواد اقتصادی نداشته باشند از این بهتر نمیشه.من کارگر ساختمانی هستم ودر تهران مستاجرم . حتی یک متر زمین هم ندارم حتی نمیتوانم پول یک ماشین لباسشویی جمع کنم..چند سال یارانه ما را قطع کردند پارسال بعد از اعتراض،شدیم دهک هشت.برادرم با دو خودرو و سه باب خانه دهک سومه. بااین مثال‌ واقعی می توانید حقیقت تصمیم گیریهای مسئولین و سواد آنهارا حدس بزنید

  • تهیدست
    0

    والا چی بگم همین میدونم که تا الان نشده دولتها خیرخواه ملت باشه قشر فقیر ومتوسط جامعه له شدن از دست دولتیها

  • خسته قادر
    1

    این روش مالیات گرفتن از مردم به روش‌های گوناگون برده داری مدرن حساب می شود که بدون چون وچرا دولت همه اصناف ومردم را برده خودش کرده است وهمه درآمد مال خود دولت می باشد وبه هیچ کس ربطی ندارد۰

  • کاسب
    0

    کارمزدتراکنش باید حذف شود
    این عادلانه تر است

  • رضا
    1

    روش گرفتن مالیات ازمردم بدبخت وبیشتر کسبه خورد اشتباه است وباید مسیولین محترم تجدید نظرکنند.کجای قانون ودنیا گفته این قدر باید مالیات گرفت مردم حتی ازعهده تامین مخارج اولیه زندگی خودوخانواده مشکل دارندمن یکی بااین وضعیت بده اقتصادی وبازار هم اجاره خونه میدم وهم اجاره مغازه ،ماشین که ندارم یک مغازه اجاره کردم دارم نون خانواده روازاین مغازه سوپری درمیارم که به عنوان کسبه خوردحساب میشه نباید مالیات زیاد گرفت.من نزدیک پنج سال مغازه سوپری دارم پارسال برام 10میلیون مالیات اومده نداشتم پرداخت کنم امسال شده 70میلیون تومن ومجبور شدم مغازه ر وتعطیل کنم 35سالمه متأهل بادوفرزند.بیمه هم ندارم .

  • مجتبی
    0

    عااا

  • 0

    م

  • 0

    من یه فلافل فروش هستم برای شش ماه کارت خوان داشتم چهار میلیون. مالیات برام اومده آخه من با چهار تا بچه و این کاسبی پدرم در میاد تو این گرما از کجا بیارم چهار میلیون بدم به تو که زیر کولر نشستی این پول حرومه که به شما بدم کنم دستگاه جمع کردم

  • ناشناس
    0

    وام ھای سوددارتورم زاست وام ھایی کہ سوددارندسودش ازنظرامام خمینی وآیت اللہ بھجت حرام است

  • علی شیرپیکر
    0

    با سلام واقعا متاسفم که با نداشتن درامد هم مالیات وتراکنش ؟در ضمن هزینه تراکنش اگر میخوان بگیرن انی باید پول به حساب صاحب کارتخوان بنشیند نه اینکه بعد ۲۴ ساعت در حساب بشیند هم از پول سود میبرن هم از تراکنش چه بلای سر ملت اوردین

  • محمد
    0

    جالبه یه سریا میگن مغازه دار دلال هست مگه چیکار میکنه که میگه کارمزد باید بده.
    دوست من مغازه دار سرمایه زندگیشا گذاشته وسط از صبح تا شب وقتشا گذاشته اجاره مغازه و شاگرد و قبض میده مالبات میده دیگه کارمزد واقعا زوره هر روز به اسم جدید دست میکنن توی جیب مردم پول نفت و گاز و منابع بماند که چیزیش به ما نمیرسه

  • ناشناس
    0

    از ملتی که ۹۰٪ جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می کنند حرام است اگر حاکمیت از آنها مالیات و کارمزد و عوارض دولتی چه در امور درآمدی و چه امور بانکی و چه سایر امور بستاند!

  • ناشناس
    0

    ما سوپر مارکت داریم صبح تا شب زحمت میکشیم شغل خسته کننده ای بعد سود مغازه میره واسه جنس جدید با افزایش قیمت بعد تراکنش میره بالا. به کمترین سود مالیات حساب کردن واقعا چطوریه ..؟ حداقل مبلغ سقفی ومغازه اجاره ای رو خواهشا لحاظ کنن استخدام که ندارید حداقل بزارید اینجوری با بدبختی کنار بیایم فوق لیسانس داریم بیکاریم.

  • ناشناس
    0

    دیروز من رفتم رستوران پیتزا سفارش دادم بر علاوه مبلغ که پول نوشابه پیزا میشد 354تومن طرف 34خورده ای ازم مالیات گرفته بهش گفتم چرا از من خریدار گرفتی میگه این کارتخوان دولت گذاشته مستقیم هم می‌ره توی حساب دولت اصل برای اولین بار بود همچین چیزی دیدم

  • متین
    0

    اگر دستگاه کارتخوان به حساب حقوق کسی وصل باشه درصدرت واریز حقوق که مالیات ان ازقبل کم شده دوباره مالیات کسر میشود؟

  • احد
    0

    من کارمندم و کارت‌خوان ندارم ولی بانکها هم ازپول مردم سود می‌برند هم با کمترین کار که میکنند بخصوص بانک ملی از مشتر ی پول دریافت میکنند وامهای باسود کم را هم به کارمندان خود می‌دهندواقای رییس کل هم باز دلش برا طفلکها سوخته برا کات‌خوان‌ها هم که پول مردم رابراش بلوکه دارندوکارشان راهم راحت کرده و کارمندان را به داخل گوشی وبازی در فضای مجاز کشانده دست مزد تعیین کرده آفرین آفرین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها