حق کمیسیون مشاورین املاک چگونه محاسبه می‌شود؟/ از اجاره خانه تا خرید و فروش

با آغاز فصل اجاره امسال هم شاهد افزایش اجاره‌بها در سطح کشور هستیم تا بسیاری از مستاجرین مجبور به جا به جایی شوند.

حق کمیسیون مشاورین املاک چگونه محاسبه می‌شود؟/ از اجاره خانه تا خرید و فروش

در این جابجایی‌ها، مشاورین املاک از سود ویژه‌ای بهره می‌برند، اما سوال اینجاست کمیسیون مشاورین املاک چگونه محاسبه می‌شود؟
اگر قصد اجاره خانه یا خرید ملک دارید، گزارش حانیه برومند را تماشا کنید.

 

حجم ویدیو: 3.90M | مدت زمان ویدیو: 00:01:36 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • ناشناس
    1

    معلومه بخور بخور براه است که مثل قارچ میرویند

    نظرات شما -
    • 0

      یک مشت آدم مفت خور .بیکار .تن پرور. که حوصله کار کردن ندارند مشاور املاکی زدند و الکی قیمت اجاره خانه را بالا می برند. لعنت بر اتحادیه مشاورین املاک .خون مردم را کردند تو شیشه. عربها و افغانیها و... همه آدم شدند الا این مفت خورها.

    • داودی
      2

      در تمام این 44 سال عمر انقلاب هر کجا دولت و مسئولین مربوطه بعلل مختلف ناتوان از پاسخگوئی به مردم میشوند بلافاصله این مشکل را به گردن یک فرد و یا یک سازمان و یا یک ارگان و یا یک تشکل کسبی را می اندازند ارشیو کلیه مطبوعات دلیل این ادعاست وخوشبختانه بیشتر مردم ایران از حافظه قوی برخوردار هستند و مراتب را تائید میکنند . مشکل این مملکت دست هیچ کسی نیست الا حکومت و دولت . یا دانسته دولت سیاست های اشتباه خودش مبنی بر گرانی اجناس و تورم را ایجاد میکند تا از موضوعاتی که مهمتر از رفاه و اسایش مردم است را در الویت حکومتداری قراردهد و یا بعلت عدم اگاهی از حکومت داری بازیچه دست کشور های بظاهر دوست شده و عنان اختیار را از دست داده و جامعه دچار بحران گرانی و تورم شده . بدیهی است وقتی ارزش پول ملی در اثر تورم و گرانی به پائین ترین سطح در جهان میشود در نتیجه ما شاهد گران شدن خانه و زمین و اجاره بها هم در کنار بقیه مایحتاج مردم میشویم . توجه کنید قیمت اپارتمان نوساز در منطقه یوسف اباد تا دو سال پیش بود متری 70- تا 80 میلیون تومان بوده حالا شده متری بین 180 تا 220 میلیون تومان سازنده هم تقصیری ندارد قیمت متریال و مصالح ساختمانی که برای ساخت خریداری میکند بین 80 تا 300 برابر شده اکثر سازندگان دست از این کار کشیده اند و به شغل های سیاه رواورده اند و یا پول ها ی خود را به خارج بردند. جامعه باید زنده و پویا باشد و چرخ های اقتصادی هم باید در گردش باشد و الا مملکت نابود میشود همه مردم اندوخته های خودشان را به بانکها نمیگذارند تمایل دارند برای اینکه پولهایشان از ارزش افزوده نیافتد دادو ستد کنند ماشین میخرند اپارتمان میخرند زمین میخرند و غیره انهم با قیمت های گران خوب اینجاست که خریداران برحسب سرمایه هائی که بصورت راکد مثلا ملکی خریداری کردند با فهم و درک و تصمیم خودشان قیمت بعدی چه در فروش و چه در اجاره را خودشان تعیین میکنند و نظر کارشناسی وزارت راه و شهر سازی و شهرداری و تعزیرات و بنگاه های مسکن را قبول ندارند و قیمت های خودشان را به جامعه نیازمند می قبولانند . بنگاه مسکن در حکومت گذشته هم وجود داشت احاد مردم از نظر کارشناسی انان بجد و با خوشروئی استفاده میکردند و حتی تا چند سال پیش هم از نظر کارشناسی بنگاه ها و اژانس های مسکن استفاده میکردند ولی سیاست های دولتهای بعد از انقلاب بصورتی بود که مردم را ازاین صنف بعناوین مختلف دور کردندو انواع و اقسام افترا و تهمت به این صنف وارد کردند و حس بد بینی و بد گمانی را در مردم نهادینه کردند وچون بوی کباب به مشام انان رسیده بود مانند گوشت قربانی هر سازمانی میخواست این صنف را در اختیار بگیرد و مجلس مخالفت میکرد در حالیکه صنف مشاورین املاک درکل کشورهای دنیا از ارج و قرب و منزلت خاصی برخوردار است و تمام نقل و انتقالات ملکی را به این صنف سپرده اند و اقتصاد جامعه انان هم شکل نرمال و طبیعی خودش را دارند و دچار این بساط تورم و گرانی هم نیستند . اگر میخواهیم واقعا این درد جامعه را درمان کنیم دولت باید از خودش شروع کند دست های باند های مافیائی قدرت را از مایحتاج مردم قطع کند دولت محترم باید در سیاست های خودش تجدید نظر کند چون راهی که انتخاب کرده ( گرانی و تورم ) به ترکستان است این تورم و گرانی در تمام سطوح مایحتاج مردم را تمام کند بعد می بینیم جامعه شکل نرمال و طبیعی پیدا میکند و نا رضایتی ها ی مردم هم از بین میرود

    • ناشناس
      0

      قرار است از این پس وزارت راه و شهرسازی تعرفه حق العمل دلالان معاملات املاک را بر اساس رقم ثابت یا یک چهارم اجاره بها قیمت منطقه ای املاک تعیین کند تا شاهد افزایش بی رویه و افسار گسیخته و سلیقه ای حق العمل دلالان معاملات املاک نباشیم! تعیین تعرفه بر اساس یک چهارم اجاره بها قیمت منطقه ای املاک بهترین گزینه پیشنهادی است!

    • ناشناس
      1

      بساط دلالی را در مملکت جمع کنید تا پول برود در تولید تا تورم کاهش یابد. تا زمانی که بانکها و ارگانها دلالی و احتکار خانه و زمین و کالا می کنند اوضاع همینه.

  • من
    1

    خدا لعنت کنه این مسولین رو که هیچ نظارتی رو این بی انصافا ندارن و هرچه دوست دارن از مردم می گیرن چون میدونن کشور هر کی هرکیه

  • ناشناس
    2

    نمیخواد نحوه محاسبه کمیسون یادشون بدید
    اینقدر بلد هستن که دیگه استاد شدن
    جای این خبرها فکری بحال قشر ضعیف جامعه و مستاجران که ۶ ساله فقط شعار میدید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      چرا بازار مسکن و اجاره بها را ساماندهی نمی کنند. متولی و مسئولش کیست. هر کسی یک حرفی برای خودش می زند.اصلا این بازار بی صاحب است.سه سال پیش که دلار 20 هزار تومان بود قیمت مسکن مهر پردیس فاز 11 برابر 60 میلیون بود.آرشیو فایلهای قولنامه ها موجود است.الان توی سایت دیوار نگاه کنید قیمت رهن 5 برابر شده در صورتی که دلار هنوز 3 برابر هم نشده. قیمت اجاره بها حباب دارد.طبق چه معیاری قیمت مسکن و اجاره آن را 5 برابر کردند. مقصر اصلی این کارها مشاورین املاک و اتحادیه مشاورین املاک هستند.همه هم می دانند. لطفا مردم به اتحادیه شون زنگ بزنند و از آنها شاکی باشند. کجای دنیا اینجوری پول در میارن.فقط خبر فوری هر از گاهی پیگیری میکنه. خواهشمندم که مصرانه پیگیر این مورد باشند.

    • 0

      این همه زمین تو مملکت. خوب مجوز ساخت بدهند و بذارند مردم بسازند.اگر بیمارند بروند پیش روانپزشک. تحریمهای آمریکا خیلی تاثیری بر زندگی مردم ندارد بلکه تحریمگرهای داخلی مردم را آزار می دهند.مشکل ما همین جا توی مملکت خودمونه.

  • مستاجر
    0

    مستاجرها ، کارشان تمام شد ، باید تهران را ترک کنند .

    خداحافظ اجاره های ۷ میلیونی ، دیگه تو تهران این اجاره ها خاطره هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      صاحبخانه ها هم مفت خوری بس است.باید بروند کار کنند و پول در بیارند. این همه زمین توی مملکت هست خوب بدهند به مستاجران تا بروند بسازند.صاحبخانه ها هم این خونه های 40 متری پکیده غیر ایمن را بذارند خالی بمونه و بروند مثل همه جای دنیا مالیاتش را بدهند.

    • 1

      کجای دنیا قیمت اجاره از میزان دستمزد بیشتر است؟ فقط ایران. نکنه میخوای بگی زمین و مصالح ساختمانی را هم آمریکا تحریم کرده.

    • عبداله منابیه
      0

      خدمت برادر بزرگواری که میفرماید زمین بدهند تا مردم بسازند چیزی بالغ بر ۸۲ درصد ایران زمین خالی از سکنه هست و ۸۰ میلیون ایرانی فقط ۱۸ الی ۲۰ درصد را اشغال کردن و اگر بخواهند میتوانند اما شما کجا دیدی که به نفع مستضعفان باشند و کاری برایشان کرده باشند قسم به تمام مقدسات زمین دارم و نمیزارن بسازم !! چه برسه به اینکه زمین هم بدهند اگر هرکه زمین داره اعم از مشاع و یا مسکونی بزارن بسازه باور کنید ۴۰ درصد از مستاجران کم میشوند ولی اسایش را برای مردم نمیخواهند و خیایهای دیگه را میشناسم زمینهایشان حتی نزدیک به بافت شهری هست نمیگذارند بسازن با اینکه سند هم دارن خداوند انشاالله ظلم را بر ظالم مسلط کند به حق اهل بیت علیهم سلام

  • ناشناس
    0

    بسیار ساده هر که هر جور بخواد همانطور حساب میکنه!!

    نظرات شما -
    • 0

      چه خوب.برای بقیه مشاغل هم همین طور باشه.پالایشگاهها هم بهت بنزین را لیتری 30 هزار تومان حساب کنند تا حساب کار دستت بیاد.قیمت برنج و کالا که دیگه بیشتر از این که نمیشه.اگر بخواهد بیشتر از این بشه.از خارج وارد کشور میشه. اداره برق و آب و گاز نیز قیمتها را واقعی کنند تا شما دلالها حساب کار دستتون بیاد. دولت نباید در اقتصاد دخالت کند تا این پولدارها و مفت خورهای دلال آدم بشوند. ملاک و پولدارها هم بروند مثل همه جای دنیا مالیات بر خانه ها و مغازه و زمین و ویلا و ماشینهاشون را بدهند. چرا مثل همه کشورها عمل نمی کنند؟ ایران بهشت پولداران و دزدها هست.

  • سلام
    0

    چه خوب میشد مسئولان مملکت اولویتشان تورم فقر اجاره خونه مسکن میشد اما افسوس

    نظرات شما -
    • 0

      اولویتشان شده ایجاد فقر و تورم و کاسبی کردن از راه گرانفروشی زمین و مسکن و اجاره بها.

  • رزمنده جانباز
    10

    درود بر رئیسی زنده باد حسین شریعتمداری پ

  • ناشناس
    0

    خود مجلس قانون گذاری قوانین خودش رو اجرا نمیکنه
    حکایت جوکه
    کسی قرار نیست نظارت و تنبیه کنه اینا خرچران بودن شدن مدیر اجرایی
    بدبخت مردم بدبخت مردم

  • سلام
    0

    پا به هر جایی میزاره آدم خانه به دوش مهلت موندن نداره آدم خانه به دوش جاده ها زیر پاهاش صف میکشند سایه ها اونو به رفتن میکش للنت بر مسببش

  • وطن پرست
    0

    با عرض ادب خدمت کاربران و مسئولین سایت وزین خبر فوری،البته دوست عزیزمان جناب داودی حق مطلب را ادا کرده و بر عکس عزیزانی که فقط ناسزا گفته اند با دلیل و مدرک علت افزایش قیمت را نوشته اند.اگر قرار باشد در افزایش قیمت و تورم تمام کاسه و کوزه ها سر املاکی ها بشکند،که هیچ اما با خودمان فکر کرده ایم که این تورم افسار گسیخته در تمام کالا و خدمات که اتفاق افتاده و در این دو سال به شکل غیر قابل باوری رشد داشته است، هم حتما مقصرش مشاورین املاک هستند؟بالارفتن قیمت مرغ وگوشت و میوه و.....مقصرش مشاورین املاک هستند؟به قول این دوست ادیبمان جناب داودی عزیز همه کارها راه حل دارد ،به عنوان مثال اگر دولت بخواهد نمیتواند به املاکیها تکلیف کند که در قبال انجام هر کاری چه خرید و چه اجاره املاکی ها رسید بدهند و اگر تخلفی صورت بگیرد،نمی شود مراکز متخلف را پملپ کرد؟باور کنیم که گویی اراده ای برای کاستن از مشکلات مردم وجود ندارد و باندهای مافیایی عنان همه چیز را به دست گرفته اند.به عنوان مثال در همین یک ماه گذشته متوجه شدیم که شکر از کیلویی 18 هزار تومان مرز 45 هزار تومان را هم رد کرد؟احتمالا اینجا هم مشاورین املاک مقصر هستند؟بیاییم مقداری با تعقل و تدبیر صحبت کنیم البته من هم معتقدم که در صنف مشاورین املاک مانند تمام صنوف آدم پول پرست و طماع هم هست البته مانند تمام صنوف. ولی به قول شاعر:خود گنه کاریم و از دنیا شکایت می کنیم
    غافل از خود دیگری را هم قضاوت می کنیم.
    و در آخر بدون اطاله کلام امیدوارم که:
    دیده های عقل گر بینا شوند
    خودفروشان زودتر رسوا شوند
    باز هم سپاس از مطلب کامل جناب داودی. یا حق

  • عبداله منابیه
    0

    قانونی که امسال برای مستاجر ۲۰ درصد اضافه بر رهن و کرایه ماهانه تصویب کرده خودش میداند که هیچ صاحب خانه ایی به این قانون پایبند نیست و راه فرار از این قانون را برایشان باز گذاشته اند خواهشا اگر مستاجر در قانون وزن شده اهمیتی دارد به درسته قانون راتصویب کنید (مثلا هیچ خانه ایی بدون قولنامه قبلی کرایه داده نشود:!!! و طبق قولنامه قبلی کرایه داده شوده !!! بعلاوه بیست درصد بر قولنامه قبلی !!! و قولنامه قبلی و قولنامه جدید هردو برای اینکه خانه را قانونی داده اند باید در اختیار مستاجر قرار گیرند!!! و اگر بیشتر از نرخی که دولت تصویب کرده به مستاجر جدید خانه را کرایه داده اند مستاجر بلافاصله میتواند شکایت کند!!! و اینجاس که باید بنگاه دار را به مراجع قضایی فراخواند و محاکمه کرد ولی دولت فقط یه قانون وزن میکنه و بیست راه فرار میزاره لطفا اینچنین از بنگاهها بخواهید و حتما قولنامه باید کد رهگیری داشته باشد ان هم بدون هزینه که نتوانند برای مستاجر جدید قولنامه جدیدی جعل کنند و براساس قولنامه جدید خانه را به مستاجر بعدی کرایه بدهند لطفا یکبار هم که شده به درسته قانون را عملی کنید که مردم احساس کنند قانونی هم هست الان یکی از راههای فرار از این قانون وقتی صاحب خانه مخالف باشد با نرخ تعین شده به مستاجر میگوید که امسال نمیتوانم خانه را کرایه بدم و خودم میخوام بیام داخلش بشینم که این مستاجر را بار بندازه و به مستاجر جدید باقیمت دلخاه خانه را کرایه بده این قانون باعث شده که مستاجران سریعتر اساس کشی کنند ولی اگر طبق قولنامه قبلی فقط بتوانند خانه کرایه بدهند طبق مصوبه قانونی افرایش ۲۰ درصد دیگه مایوس میشن و همان مستاجر را میگذارند جای خودش بشیند و دعای خیرش هم پشت سر قانون گذار هست لطفا در مواردی که به نفع مستاجر هست تعجیل کنید

  • وحید
    0

    قرار بود بهتر کنن بدتر از بد شد که

  • ناشناس
    0

    الان یه نقاشی ساختمان انجام بدی میشه 10تا 20 میلیون هر سال هم این هزینه را باید مالک بده
    کابینت متری 5 میلیون یعنی 200 تا 400 میلیون پول کابینت خونه در ضمن تمامی این امکانات در اختیار مستاجر است و مالک هیچ استفاده ای از این امکانات نمیکند و فقط هزینه بالای تعمیرات را رو کرایه خونه میزاره
    و چون شهرداری عوارض بالا میگیره از سازنده هزینه ساخت هم متری ..... هم مصالح و هم عوارض شهرداری که متری. .... میشه و مستقیم رو کرایه خونه تاثیر میزاره
    رهن هم تو تهران یک سوم. قیمت روز خونه محاسبه میشه و در شهرهای دیگه تا یک دهم هم میرسه و هر یک میلیونی که از پول ودیع کم میشه 30 هزار تومان به اجاره اضافه میشه

    در نتیجه طبیعی هست که با این هزینه های بازسازی کرایه خونه هم باید به قیمت واقعی باشد

  • 0

    مستاجر جدید خواستید بیارید از مستاجر شماره. تلفن صاحب خونه قبلی بگیرید. و به مرسید این فرد چه طور ادمی هست. همین طور که مستاجر این حق داره که بدونه صاحب خونه چه طوری هست و میره 20 تا خونه را نگاه میکنه خوب طبیعی هست که صاحب خونه هم 10 مستاجر به بینه یکدوم که ظاهر اراسته و بدون خلکوبی و با حجاب باشه را انتخواب کنه که خونه را بهش امانت اجاره بده و حتما سوابق خود مستاجر را از شماره مالک قبلی که تو قرار داد پارسال هست جویا بشه.    تو کشور انگلیس هم سایت استعلام مستاجر وجود داره مثل اسنپ و نمره دادن دانشجو به استاد صاحب خونه باید نمره به مستاجر بده اگه نمره منفی مستاجر بگیره چون سیستم سراسری هست دیگه تو کل کشور کسی بهش خونه نمیده مگر این که صاحب خونه خودش در حد مستاجر باشه این طوری دادگاه ها هم خلوت تر میشه

  • 0

    توجه این قرارداد با استناد به ماده 10 و 190 قانون مدنی تنظیم شده و طرفی از مفاد قرارداد مطلع و آگاه شده و متععدبه اجرا تمام مفاد قرارداده شده اند .
    با اسناد به ماده 10و 190قانون مدنی توافق شد مستاجر تحت هر شرایطی قهری جبری وفرمایشی و دستوری مسؤلین محترم کشور در پایان قرار داد مورد اجاره را تخلیه کامل و به موجر تحویل دهد

    این متن را حتما باید تو قرار دارد نوشت تو کل کرونا حکم تخلیه فوری یک هفته ای بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها