معاون سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد

۵۳ هزار میلیارد تومان محکومیت مرغداران

معاون سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۵۳ هزار میلیارد تومانی مرغداران به‌دلیل تخلف عرضه خارج از شبکه خبر داد.

۵۳ هزار میلیارد تومان محکومیت مرغداران

احمد جعفری‌نسب گفت: در بحث مرغ و نهاده‌های دامی وقتی زنجیره تامین دچار اشکال است گران‌فروشی رخ می‌دهد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه مرغدار وقتی نهاده را از بازار آزاد می‌خرد زنجیره تامین با مشکل مواجه می‌شود، خاطرنشان‌کرد: در فاصله بین مرغداری تا کشتارگاه و توزیع در بازار تخلف رخ می‌دهد و به دلیل عرضه در خارج از شبکه قیمت مرغ افزایش می‌یابد و بالاتر از قیمت مصوب به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی اظهار کرد: مرغدار موظف است در مقابل دریافت نهاده‌های دامی، مرغ تولیدی را در اختیار زنجیره قرار دهد و مرغدار باید برای فروش از دامپزشکی مجوز حمل بگیرد. مرغدار باید گوشت تولیدی را در شبکه‌ای که برایش تعریف شده بفروشد. اگر جهاد کشاورزی نظارت را خوب انجام ندهد و منجر به عرضه خارج از شبکه بشود، تخلف کرده است.

جعفری خاطرنشان‌کرد: تعزیرات در شبکه توزیع هیچ دخالتی ندارد و نمی‌تواند در این مراحل به موضوع ورود کند. سازمان تعزیرات گشت در بازار مرغ دارد و با تخلفات این حوزه برخورد می‌کند. البته ما فقط با مرغدار برخورد نمی‌کنیم بلکه با خرده فروش‌ها و ... هم برخورد می‌کنیم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تا زمانی که نظارت ارگان‌های مسوول اتفاق نیفتد و دستگاه‌های نظارتی به وظایف خود عمل نکنند، این تخلفات تمام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دلالان زائد نباید در زنجیره تولید مرغ حضور داشته باشند، تصریح‌کرد: سازمان تعزیرات در بحث عرضه خارج از شبکه، احتکار، بازار خرده فروشی عرضه مرغ ورود می‌کند.

جعفری نسب گفت: تلاش می‌کنیم عرضه مرغ به قیمت مصوب برسد و با متخلفان به صورت قانونی برخورد خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • امیرکبیر
    0

    تعزیرات که ۵۳هزارمیلیاردجریمه مرغداران را دراصطلاح وصول وبه خزانه دولتی واریز کرده اید ازاین مبالغ چقدرش درسفره مردم نشسته است.وبازهم در اینجا توپ فوتبال مردمند

  • shahram
    0

    غلط کردن گرون میفروشن ...
    فقط دولت میتونه همه چیز رو گروون کنه!!

  • ناشناس
    0

    خب چیش به منی که مرغ 97هزار تومنی خریدم رسید .چند برابر گرون میفروشند شما هم سهمتونا با جریمه کردن میگیرید نهایتا کلاه سر مصرف کننده باقی می ماند .شریک دزد ورفیق قافله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها