عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت باید دریافت کارمزد از کارتخوان ها را متوقف کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وقتی بناست صاحب یک کسب و کاری به خاطر دستگاه کارتخوانی که دارد، کارمزد دهد، شک نکنید فکر جبران هزینه به ذهنش می‌آید که طبیعی هم است و در نهایت این فشار به مصرف‌کننده وارد می‌شود و این یعنی افزایش تورم.

دولت باید دریافت کارمزد از کارتخوان ها را متوقف کند

از روز یکشنبه هفته جاری و با بخشنامه بانک مرکزی، همه افراد و کسب و کارهایی که دارای دستگاه‌های کارتخوان هستند به غیر از دو صنف نانوایی و سوپرمارکت، می‌باید کارمزد پرداخت کنند؛ موضوعی که در شرایط نامساعد اقتصادی حتماً منجر به چالش، هم برای کسبه و هم به تبع آن برای مردم خواهد شد.

در همین رابطه، علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دریافت کارمزد از کسب و کارهایی که دستگاه کارتخوان دارند، کاری نادرست است و کاش این رویکرد اصلاً در دستور کار قرار نمی‌گرفت که حالا فردی مثل من از دولت بخواهد که جمعش کند.

فشار اقتصادی فوق‌العاده زیادی به مردم تحمیل شده است

وی افزود: در چند سال اخیر و به خصوص یکی، دو سال گذشته و هم‌اکنون، فشار اقتصادی فوق‌العاده زیادی به مردم تحمیل شده و بعضی کارها وقتش الان نیست؛ از جمله دریافت کارمزد از صاحبان دستگاه‌های کارتخوان. زمانی که جنگ اقتصادی است و زندگی مردم در حوزه اقتصاد با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، دولت باید حمایت خود را از مردم و کسب و کارها بیشتر کند نه اینکه بخشنامه‌هایی صادر کند که باعث نارضایتی عموم شود.

نماینده کنگاور در مجلس تصریح کرد: وقتی بناست صاحب یک کسب و کاری به خاطر دستگاه کارتخوانی که دارد، کارمزد دهد، شک نکنید فکر جبران هزینه به ذهنش می‌آید که طبیعی هم است و در نهایت این فشار به مصرف‌کننده وارد می‌شود و این یعنی افزایش تورم آن هم در شرایطی که دیگر مردم توان مقاومت در برابر تورم را ندارند.

بازگشت به فرهنگ دست به دست پول نقد!

رضایی اظهار داشت: چند سالی است که فرهنگ دست به دست‌شدن پول نقد کم شده بود و این اتفاق مبارکی در جهت تحقق الکترونیکی‌شدن امور است. حال با وجود این بخشنامه بانک مرکزی، حتماً برگشت به عقب خواهیم داشت و کسبه و مردم علاقه‌مند می‌شوند برای جلوگیری از تحمیل هزینه به سمت پول نقد بروند. جالب است همه دنیا به دنبال گسترده‌ کردن دولت الکترونیک و ارتقای تکنولوژی هستند اما ما کاری می‌کنیم که دوباره روندهای سنتی در دستور کار قرار بگیرند.

وی یادآور شد: این روند اگر ادامه پیدا کند، فرهنگ دروغ‌گفتن هم بیشتر می‌شود و آنگاه خیلی از مردمی که پول نقد ندارند در بسیاری از مواقع با جملاتی مثل کارتخوان نداریم یا خراب است از سوی کسبه روبرو خواهند شد.

اغلب کسبه نمی‌توانند مالیات مدنظر دولت را بپردازند

در همین رابطه، فتح‌ا... توسلی دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: آنچه که مسلم است این است که هم پارسال و هم امسال، میزان مالیاتی که از مردم دریافت شده و می‌شود، افزایش پیدا کرده است، این در حالی است که وضعیت عمومی اقتصادی کشور به شکلی نیست که اغلب کسبه ما بتوانند این مالیات مدنظر دولت را تامین کنند.

وی افزود: از طرفی برای اینکه چرخ کشور بچرخد، دولت باید بخشی از منابع خود را از مالیات تامین کند، با این اوصاف تصمیم‌گیران دولتی باید طوری کار را جلو ببرند که کمترین فشار به کسبه و مردم وارد شود. از آن‌جایی که این موضوع باعث دغدغه خیلی‌ها شده، به شخصه موضوع را از وزیر اقتصاد پیگیری خواهم کرد.

منبع: اقتصاد ۲۴
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 76
  • ناشناس
    3

    دولت نه تنها مالیات ستانی از دستگاههای کارت خوان بلکه مالیات ستانی از کلیه خدمات بانکی را هم باید متوقف کند! مجلس شورای اسلامی هم باید مصوبه مالیات ستانی از کالاهای غیر سرمایه ای از جمله کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی را لغو کند! این نوع مالیات ستانی و عوارض ستانی از مردم به قیمت افزایش درآمدهای جاری دولت ظلم آشکار به مردم است!

  • ناشناس
    63

    چرا نگیرد؟
    این کار دولت کار بسیار بجایی است و در واقع امکان پرداخت یارانه را فراهم می کند. در این روش دولت پولی را از این جیب به آن جیب منتقل می کند و صرف تامین یارانه خودمان می شود. چرا باید متوقف شود؟

    نظرات شما -
    • 7

      ساده لوح اینها خرج فلسطین و لبنان و ....را
      از جیب مردم تامین میکنند

    • ممد
      0

      بی سواد...

  • محمد
    3

    وقتی مخبر و میرسلیم تصمیم بگیرن بهتر از ابن نمیشه

  • ناشناس
    4

    مالیت گرفتن را از کشورهای دیگه یاد میگیرید چرا حقوق دادن رو یاد نمیگیرید

  • ناشناس
    39

    طرح بسیار خوبیه/ کاش روزی برسد که دلار و ارز دولتی هم نداشته باشیم/ کاش روزی برسد که یارانه پنهان سوخت و ارد و شکر و .... نداشته باشیم/ کاش روزی برسد باشگاه های دولتی و شرکت های خصولتی نداشته باشیم/ اینها زیر ساخت های اقتصاد آزاد و جهانی است/ الان مافیای رسانه ای شروع می کنند به ترساندن مردم در صورت آزاد شدن قیمت ها و نبودن یارانه پنهان و ارز دولتی و ارزشمند بودن شرکت های خصولتی و باشگاه های دولتی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      کاش روزی برسد که با برگ خودمان را بپوشانیم

    • 2

      مالیات ،کارمزد،ارزش افزوده،عوارضو.... مثل دومینو عمل میکند چه بخواهید چه نخواهید

    • دلسوز
      2

      مفت خور

  • ناشناس
    4

    بعضی از فروشنده ها از ما جشتری ها بابت خرید پول نقد تقاضا میکنند یا شماره کارت میدن که براشون پول واریز کنیم یا قیمت رو خیلی بیشتر میدن. در واقع فشار رو مردم بدخت ه.

  • ناشناس
    2

    رایج شدن فرهنگ کارت به کارت و وجه نقد. مسئولینی با مغزهای زنگ زده، البته اگر مغزی داشته باشند. تمامی طرحها پسرفت پسرفت پسرفت

  • حسن حیدری
    0

    تاریخ گویای ِ تمام داستان صفر تا صد حکومت هاست . افزایش مالیات و فشار مضاعف بر مردم فرودست شاید از آخرین برگ های بقای شان بود

  • خاوری
    1

    دولت ، باید حقوق مدیران و کارمتدان ارشد را کم کند تا مبتلا به کسری بودجه نشود.اگثر کارمندان رسمی بانکها جتد ، ملک دارند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      آخرش این کارمندای بانک تورا سکته می ده مواظب زیباییهای باش

  • .....
    10

    سلام. کاش این دولتمردان کم فکر ما روش مستقیم مالیات رو از کارت‌ها میگرفتن به فرض مثال من که میخوام یه میلیون خرید کنم به صورت اتوماتیک دو سه هزاری کارتخوانها بیشتر پولو دریافت کنن که به کسی هم فشار نمیاد آ ز اون طرف هم دولت پول مالیات رو سریع و مستقیم دریافت میکنه

  • امیر
    1

    عاقبت فشار از یه جایی سر باز می‌کنه.ملتو چی فرض کردید بیشرفها.بعد میگید اقتصاد آمریکا ریا ضتیه.اقتصاد شما مقاربتیه.ملتو بدبخت کردید وبخاک سیاه نشوندید .حالا واقعا معلومه بانکهای آمریکا ورشکسته شدن.ولی شما تندتر شدید وخبر ندارید وهر لحظه بیشتر از قبل دستتون تو جیب ملته بدبختای بیشرف.

  • ناشناس
    1

    نمی‌تونید مملکت رو اداره کنید ول کنید برید.
    یعنی چی دشمن ! دشمن . فکر کردید مردم احمقند ؟
    ما با آمریکا و دیگران چه دشمنی داریم ؟ اینو بهانه کردید و ملت رو بیچاره .همه مسولین میلیاردر و بچه هاشون خارج
    شرف دارید

  • حسین
    1

    نباید با گرفتن مالیات کارتخوانها ، انگیزه فروشندگان را تخریب و نگرش آنان را به مالیات بدبین کرد.

  • ناشناس
    0

    خاک بر سرشون
    من کپی میگیرم روزی۳۰۰تومنم درآمدم نیست هزارتومن هزارتومن ۸۰۰تومن کارت میکشن اونوقت این بیشرفا هر ۸۰۰تومنی که کارت میکشن یا هزاری تومن ۱۲۰تومن کم میکنه همینجوریش داشتم جمع میکردم چون کرایه مغازمم درنمیاومد حدا لعنتتون کنه

  • ناشناس
    0

    چرخه مالیات .
    پزشک برای عمل چندتا سکه بیار
    طلافروشی ارزش افزوده بده.ساتنا کن
    میوه فروش .موز58داریم تا88.
    لوازم یدکی جنس چینی میخوای استوک یا اصلی. حالا مشتری بدبخت چطوری تشخیص بده.الله اعلم وهمه به خاطر مالیات وته صف خریداو دود درچشمش.

  • هما
    1

    تمامی تلاش دولت ۱۳ این است که قدرت خرید را از مردم بخصوص بخش حقوق بگیر باز نشسته بگیرد و تضعیف کند و گرنه ما قبلا خیلی کمتر از این حقوق میگرفتم و حتی پس انداز هم میکردیم اما الان چی که این پول به پایان ماه هم نمی کشد چه برسه پس انداز هم بکنیم پس دولت نقشی مثبتی در افزایش نرخ کالا و کرانی و همش درپی آنست که چطوری از این مردم محروم پول بیرون بکشد.

  • ناشناس
    0

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران آماده هر نوع تحقیر و فشاری هستند فقط کافی است مقداری یارانه و جرعه ای ساندیس باشد!!

  • خدمتگزار
    0

    متاسفانه بانکها از مردم سوء استفاده می کنند منجمله، به پول مردم در بانک سود نمی‌دهد و شرایط گذاشته، برای جابجایی پول هزینه می گیرند، تراکنش پول هزینه می گیرند، پیامک همین طور، در کارتخوان کارت می کشیم از حساب ما همان لحظه کسر ولی ۲۴ ساعت بعد پول به حساب می آید و هزاران دلیل دیگر

  • ناشناس
    0

    اونا که تصویب کردندم میدونند اما نخواستند مستقیم با ملت طرف بشن .مگه 9درصد مالیات بر ارزش افزوده غیراز اینه که سر اخر از جیب مصرف کننده میره ؟

  • خدمتگزار
    0

    متاسفانه بانکها از مردم سوء استفاده می کنند منجمله، به پول مردم در بانک سود نمی‌دهد و شرایط گذاشته، برای جابجایی پول هزینه می گیرند، تراکنش پول هزینه می گیرند، پیامک همین طور، در کارتخوان کارت می کشیم از حساب ما همان لحظه کسر ولی ۲۴ ساعت بعد پول به حساب می آید و هزاران دلیل دیگر

  • حسن ترک
    0

    مردم و بیچاره کردید این وزیر اقتصاد دیگه مونده دست تو جیب مردم بکنه خانمی را دیدم تو اداره دارای سبزی خرد کنی خانگی داشت می‌گفت چهار ملیون مالیات آمده برام پس کو ۹۰درصد اصناف معاف هستند

  • متین
    1

    هنوز گرفتن حق تنفس ازمون مونده صبر کنین سحر نزدیک است

  • ابن خلدون
    0

    ابن خلدون راجع به مالیات ستانی سخنانی دارد:
    اگر مالیات زیاد از کسب و کار های جامعه دریافت شود آنگاه کسب و کار ها کوچک شده در نتیجه اقتصاد کوچک شده و سرانجام دولت ورشکسته می‌شود به این نصیحت بزرگان اقتصاد اسلامی گوش فرا دهید

  • ایران
    0

    واقعا که حرف منطقی و درستی بیان کردند،،،چند روز قبل رفتم تعمیرگاه،،دستمزد آن کاری که انجام دادند،یکصدهزار تومن بود،ولی مکانیک یکصدوپنجاه هزار تومان از کارتم برداشت کرد،،وقتی که دلیلش را پرسیدم،گفت که از کارتخوان ها هم،مالیات میگیرند!!؟
    در صورتی که مالیات،به ازای هر ششصدهزار تومان،یکصدوبیست تومان می باشد،،،ولی بنده و بقیه مردم،باید خسارت پنجاه درصدی(۵۰٪)را متحمل شویم،برای اینکه دولت،کمبود بودجه داره!؟
    هیچ مسئول و هیچ فروشنده ای در کشور ما،انسانهای حلال خور و با....نیستند،،،،

  • محمد صفری
    0

    مالیات. ارزش افزوده.. آبونمان.عوارض.و هزار کلمه قلمبه سلمبه درست کردن پدر مردم رو در بیارن. فقط مراقب باشین داستانتون مثل کارتون رابین هود نشه... عاقبت فشار بر مردم تخت سلطنتون رو به باد میده

  • ناشناس
    0

    مملکت شده دزد سرگردنه از هر طریقی از جیب نردم دزدی میکنن این مملکت بی صاحبه یک مشت غارتگر تو این مملکت هستن

  • ناشناس
    0

    پول نفت و فروش سلاح جنگی و پول انواع معادن طلا و مس و معادن های مختلف و پولهای جرایم راهنمای و غیره بکجا میرود که دولت نمی تواند مملکت را جلو ببرد و همیشه دستش تو جیب مردم مظلوم است

  • دل پاک ....
    0

    اگر کارمزد اجحافی و غیر اصول اقتصادی برداشته نشود
    دولت باید مثل قدیم هی اسکناس چاپ کند
    بانکها پول شمار شوند
    پول حرف اول و آخر بازار خواهد بود
    مراودات پولی و سکه و دلار جایگزین کارت خواهد شد
    پول نقد میگیریم و میدهیم چانه هم می‌زنیم تازه شیرین تر هم میشود
    حالا کم کم خواهید دید این گوی و این میدان

  • ناشناس
    1

    آق
    والله بنده کلوچه پفک سیگار شکلات تکی در خیابان می فروشم هر روز باید صبح اول وقت از حسابم کامزد پرداخت کنم نمی دانم به کجا شکایت یا پیگیری کنم اجاره خانه را نمی توانم پرداخت کنم حالا باید برای یک شکلات ۲ هزارتومانی کارمزد بدهم

  • ایرج
    0

    نمایندگان باعث تصویب این قانون شده اندودولت مجری هست،

  • علی پور
    0

    اگر بانک و دولت کسری بودجه دارن، چند هزار ساختمان های سر به فلک کشیده بانک ها را بفروشن، نه اینکه از جیب ما کسبه بگیرین و توی جیب کارمند های مفت خور بریزن. خوبه کل کارها الکترونیکی شده.باید تعدیل نیرو کنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      مفت خور تویی که خدمات مجانی نخواهی همه این دستگاههایی که تو باش کار می کنی هزینه نگهداری و تعمیر هزینه برق دارند پولت بکن تو بالش شب بزار زیر سرت بخواب

  • ناشناس
    0

    هرچه دولت فشار برسرکسب کاردربیارد،چوبشوقشرظعیف،بدبخت،میخوره،نکنید اینکارارو

  • ناشناس
    0

    کارمزد رو می‌گریند بعد ۲۴ ساعت واریز میشه پول باید بصورتی آنی واریز بشه چون کارمزد میگیرید

  • ناشناس
    0

    عرب زاده ها کشورو فروختن خوردن بازم دارن از مردم گدایی میکنن

  • 0

    عرب زاده های بی ریشه کشورو فروختن خوردن الانم به گدائی افتادن که از ملت پول جم میکنن

  • محمد حسن
    0

    اینا میگنروزی ۱۰۰۰ تومن چیزی نیست نمیگن ماهی ۳۰ هزار یا سالی ۳۶۰ هزار تومن همین رو ضرب ۳۰ میلیون دستگاه کارت خوان کنید میشه چند شما بگید

  • 0

    خدا را شکر که هر روز ملت متوجه می‌شوند که این نه اسلامی است ونه به قرآن ربط داره جمعی چپاول گر به ما حکومت میکنن

  • ناشناس
    0

    بادکنک را بیش ازمعمول باد کنید می ترکد ، والله سزاوار نیست به ملت که حامی انقلاب است فشارهای مضاعف وارد کنید، از چوب خدا به ترسید

  • محمود نعمتی
    0

    این دولت تاجر، از چنگیز بیشتر ایران رو ویران میکنه. بدبخت ملت ایران واویلا بر ایران واویلا.

  • ناشناس
    0

    جالب تر اینجاست که دولت بجای اینکه بخاطر اینکه پول ما تو بانکها و خزانه کشوره به ما سود بده داره به از جابجایی پول تو خود بانک‌ها مثل انتقال و خرید و... کارمزد هم دریافت می‌کنه
    وام هم که میده خدا تومن سود و ربا میگیره در حالی که تو خیلی از کشورها که به قول خودشونه چنین سود و ربایی وجود نداره ولی تو مملکت امام زمان ربا تو بانک های اسلامی بیداد می‌کنه

  • عليرضا
    0

    هزار تا کامنت هم این جا بذاریم، هیچ فایده ای نداره ک نداره. چون تا خر هست، خرسوارم هست.

  • دادا
    0

    باج رضا خانی رو دست گرفتید...فشار بهتون اومده نمیتونید تامین بودجه کنید ای غلطا رو بالا اوردین

  • دادا
    0

    نمایندگانی ک تو ای محلس نشستن ی مشت بی سواد و دشمن جم کن بیشتر نیستن

  • ناشناس
    0

    چه کشور مزخرفی شد😂🤣

  • ناشناس
    0

    اگر بهشت و جهنمی وجود داشته باشه.اگر حرام و حلالی وجود داشته باشه.اگه حق الناسی وجود داشته باشه.من شخصا بابت هر ریالی که حق زن و بچم و خودم هست رو راضی نیستم اینا از حسابم کم کنن

  • حمید
    0

    بابا کی دیگه فکر مردمه ا همش از مردم میگرن

  • طاهریان
    0

    سلام
    چطور مجلس ودولت اینقدر کسبه را بی اطلاع می دانند
    ومتوجه نیستند که پول از تولید کننده تا مصرف کننده چندین بار جابجا شده وهر بار مبلغی از ان کسر می شود وتورم مضاعفی بر مصرف کننده وارد خواهد شد
    بانک ها از رسوب پول در حسابها که سودی پرداخت نمی کنند واین سود چندین برابر خدماتی است که ارائه می دهد

  • عیرضا
    0

    دولت تمام فکر اقتصادیش این است که چطوری می تونیم اون دوزار پولی که تو جیب مردم مونده رو ازشون بگیره

  • سعید
    0

    دولت هم ازکیسه میخواد بخوره هم از توبره چ وضعشه هم مالیات هم کارمزد واقعا ک کو اون اسلام ک ازش دم میزنید

  • ناشناس
    0

    آخه مالیات بابت کدوم خدمات اون کشوری که مالیات میگیره برای مردمش آموزش کارمی ه بعدش خودش استخدام میکنه ازحقوق افرادمالیات میگیره 80درصدماشغل کاذب داریم میوه فروش دست فروش و... مالیات بابت کدوم خدمات؟؟؟

  • Abbad
    0

    مگه پول ملت که در حساب جاری و قرض الحسنه بانکهاست دولت پولی به انها پرداخت میکند

  • ناشناس
    0

    کشوری که منابع گاز و نفت و پتروشیمی و این چیزها رو داره نباید از ملتش عوارض و مالیات بگیرن .ولی متاسفانه کشور ما مسخره هس . البته یه دست هایی هم پشت پرده هس ممکنه تعدادی بخوان این دولت خرابش کنن دست به این کارا میزنن . آقای ریسی هم که هیچ بی خیال و بی تفاوت شده.

  • مجتبی
    0

    سلام یا مالیات که از دستگاه کارت خان میگیرن این کارمزد دیگه چه سیغه ای هستش

  • 0

    هر چی می تونین فشار بیارین که دیگه مثل همیشه مردم رو پای صندوق های رای نخواهید دید.کاری به سر ملت آوردین که روز به روز از شماها متنفرتر خواهند شد درود بر آقای ریسی و دولت انقلابی ش .درود بر مجلس انقلابی.واقعا بعد از انقلاب تا الان اولین بار دولت و مجلس انقلابی رو مردم با گوشت و پوست خودشون لمس کردن.همه مشت ✊ گره کرده بلند بگین مرگ بر آمریکا.خخخخخخخ🤣🤣🤣🤣🤣

  • حسین
    0

    خیلی جالبه هم کارمزد هم مالیات ازجیب ملت بدبخت

  • ناشناس
    0

    چرا بنیاد ها مالیات نمی پردازند؟ اگر آن‌ها مالیات بپردازند، هم تورم‌ کمتر میشود و هم بوجه دولت کسری ندارد ؟

  • ناشناس
    0

    دیروز مبلغ شصت و پنج هزار تومان را از طریق آپ کارت به کارت کردم متاسفانه دیدم مبلغ هفتصد و بیست تومان کار مزد از حسابم کم شد این روش دزدی محسوب می شود من که راضی نیستم دولت بی کفایت و نمایندگان بی کفایت دست توی جیب مردم کردند

  • عماد
    0

    مدیری ی طنز تلخ ساخته بود . طرف به پادشاه میگه یک نفر ده تا سکه داره و یک نفر یک سکه . شما از کدوم بیشتر مالیات میگیرید و پادشاه میگه از اونی که یک سکه داره..حالا شده اوضاع ما !! کارتخوان میفروشه شهروند بخاطر نیازش می‌میخره ، دولت یک سود از خرید و فروشش میبره !! بعد طرف با کارت خوان کارت میکشه و از ۴ تا ۴۸ ساعت پول طول میکشه بیاد بحسابش و اونجا معلوم نیست از پول مردم تو اون ساعات چه همه استفاده می‌برند!! دیگه هر تراکنش هم که مبلغی از پولت آنی کم میشه 😏 در آخرم اداره دارایی حساب میکنه چقدر کارت کشیدی با دستگاهت و کاری نداره مال خودت بوده یا سود و هر چی !! میاد میگه از ۱۰ تا ۲۵ درصدش مال منه و بده بیا !!🤮🤬 خونمون رو توشیشه کردین بس کنید خدا نشناسها ...

  • ناشناس
    0

    آدم به یاد فیلم برره میندازه . کاسب بدبخت باید چه‌کار کند بانک‌ها شدن شریک جیب مردم باک داری اسلامی واقعا همینه روز روشن دارن از مردم دزدی می کنند

  • معلم
    0

    خدا وکیلی کشور رابه سوی نابودی می برید،با این کارهاتون.مثل حرف همون پیرمرد روستایی وروحانی خود دانید.

  • ملت
    0

    من یه آدم مریض هستم هم قلبم ناراحته هم ریه ام نمیتونم کارگری بکنم به خاطراینکه سربارمملکت نباشم یه مغازه تویه محله کم درآمد بازکردم وبه خاطراینکه مشتریام نرن جای دیگه خریدکنندبایدپول نقدهم بهشان بدم چون تو این محله عابربانک نیست .حالاباید به خاطر اون پولایی که به مردم میدم مالیات بدم واقعآدمتان گرم برای انصافتان واقعااون کسایی که این مالیاتووضع کردن مسلمانن

  • Th. Hass
    0

    نمیدونم دولت کم اورده تا از کسب و کار مردم شریک بشه
    مالیات سالیانه میدیم فوقش دستمزد باید بدیم والا زوره
    خدا و همه میدونن کشور خیلی ثروتمنده و تمام خیرات خدا تو ایران وجود داره چرا این فشار بر مردم واقعا با این کارتخوان ها میبتلا شدیم

  • ناشناس
    0

    خدا لعنتون کن خدا ازتو نگذر همش دستون تو جیب مردم از همه چیز دارید مالیات برداشت میکنید باید مالیات کارت خوان لعو کنید

  • ناشناس
    0

    آخه کشوری ک این همه ثروت داره چرا مردمش باید مالیات بدن پس اینهمه در آمد داره خرج کی میشه اگه نمیتونین کشور داری کنید ک واقعا سواد این کارو ندارین جمع کنین برین بزارید کشورای دیگه بیان مارو بکشن نمیخاد از مرزا دفاع کنید

  • ویرا
    0

    کاش مامورها را زیاد کنن

  • جلال براتلو
    0

    سلام اخیر با افزایش کارمزد های غیر متعارف بانکی دولت بنظرم درآمد زایی می‌کند ولی متاسفانه این یک هزینه است نه درآمد کسبه با هر پرداختی از مردم دریافت خواهند کرد دولت مجبور چاپ اسکناس و افزایش حقوق خواهد شد و حالا با افزایش قیمت بنزین این به اوج و انفجار بزرگ خواهد رسید

  • سعید
    0

    چطور پول 29روزتو حساب هست وقتی برداشت میکنی کل سودش میسوزه چطور پول من تو حساب قرض الحسنه هستش وسودی هم بهش نمیدید برای چه برای جابجایی باید کارمزد بدم امیدوارم مردم پولهاشنو بکشن بیرو تاشما بانکهای ظالم برای نابودی و ورشکستگی قدم بردارید

  • علی
    0

    مگر نه قبلا گفتن وجه خریدتوسط کارتخوان یه روزنگه میداریم که یه سودی بابت هزینه بانک برسه بهشون
    نکنه هزاران میلیارد گردش روزانه ونگهداری یه روزه بطوردائم سودش کمه

  • ایرانی
    0

    سلام نماینده ای که از پشت کوه آمده چه اطلاعی از اقتصاد و مملکت داری دارد.قانون تصویب می کنند دو ساعته بعد با مشکل روبرو میشوند. حالا اگر تعداد نماینده را به تعداداستانها کاهش دهیم مجلسی جمع و جور از افراد کارشناس و با تجربه خواهد بود . نه افراد فعلی که بخاطر شاسی بلند به مجلس آمده اند.ان شاءالله که مسئولان انتخاب و تایید نماینده به روش انتخاب نماینده تجدید نظر کنند تا کشور نجات یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها