سرپرست بانک مسکن خبر داد

وام مسکن جوانان ۴ میلیارد تومان می شود/ پرداخت ۱۵ سال بعد

سرپرست بانک مسکن شرایط پرداخت تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان برای افتتاح کنندگان در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

وام مسکن جوانان ۴ میلیارد تومان می شود/ پرداخت ۱۵ سال بعد

علی عسکری با بیان اینکه سقف تسهیلات مسکن جوانان برای افتتاح کنندگان در سال 1402 افزایش یافته است، اظهار کرد: سقف تسهیلات اعطایی برای افتتاح کنندگان سال 1402 و در مناطق مختلف کشور و متناسب با مبلغ واریزی با تغییراتی همراه شده است که این مبلغ در سال پنجم در شهر تهران 16 میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، 14 میلیارد ریال و در سایر مناطق 12 میلیارد ریال خواهد بود.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات متعلقه بعد از گذشت 15 سال تمام در شهر تهران 40 میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، 34 میلیارد ریال و در سایر مناطق 28 میلیارد ریال خواهد بود.

وی گفت: حداقل مبلغ برای افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان در تمام مناطق جغرافیایی کشور 8 میلیون ریال است و درصورتی که سپرده گذاران بخواهند از سقف تسهیلات بهره‌مند شوند می‌باید براساس دستورالعمل های موجود مبالغ بیشتری واریز کنند.

پیش از این و در سال 1401 با موافقت بانک مرکزی حداقل مبلغ سپرده‌گذاری برای وام مسکن جوانان از 200 به 400 هزار تومان و سقف تسهیلات حساب مذکور از 1 میلیارد تومان، 850 و 700 میلیون تومان تعیین شده برای سال 1400 به مبالغ 2، 1.7 و 1.4 میلیارد تومان در سال 1401 به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب‌های افتتاحی سال 1401 افزایش یافت.

در زمان حاضر متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به حدود 60 میلیون تومان رسیده و وام 4 میلیارد تومانی می‌توان حدود 66 متر واحد مسکونی خریداری کرد. البته به این شرط که در سال 1417 متوسط قیمت مسکن ثابت بماند! با توجه به این مسئله به‌نظر نمی‌رسد برنامه جدید بانک مسکن برای افزایش سقف وام تاثیر چندانی در قدرت خرید "جوانان" نداشته باشد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • مهدی
    1

    چه فکر کردند آقایون پیش خودشون 15 سال دیگه چی کار میشه کرد با 4 میلیارد احتمالا میشه یه پراید خرید.
    چرا با مردم دشمنی میکنید! چرا مشکل مسکن رو حل نمی‌کنید

    نظرات شما -
    • بانکداری اسلامی
      0

      نزولش چند درصده؟
      سود نزولش از نزول خورا بیشتره
      چند درصده سود نزولش بعد چهار سال؟

  • ناشناس
    0

    طرح ها ی مسخره و بچه بازی، الان حساب باز کنی برای 15سال اینده، واقعا چه انتظاری از دولت بیسوادان دارید؟؟؟. تازه در 15سال اینده حداقل هر متر مسکن در تهران 7برابر الان می شود یعنی متری حداقل 450میلیون تومن که با این وام موهم و خیالی می توان 8متر خانه خرید!!!!!! ای داد بی داد که ایران از دست رفت، عمر جوانان بر باد رفت، جوانان در اول جوانی پیر شدند، ای داد بی داد که فریاد رسی نیست.

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    کیا برای مردم تصمیم میگیرند .بخدا این مسئولین بی عرضه نمیتونند خونواده خودشونم اداره کنند وگرنه برای دولت خونه ساختن برای مردم کاری نداره .پس گذشته چکار میکردند این همه تعاونی مسکن ادارات داشتند وخونه برای مردم ساختند باکمک دولتها

  • سهیل
    1

    الان کسایی که سرباز ی نرفتن هم نمیتونن از این وام استفاده کنن که بدرد نمیخوره که باید فکری بشه

  • ناشناس
    0

    لعنت بر خودتون وپدر ومادرتون .مردم رو مسخره میکنید .

  • ناشناس
    0

    آقای دکتر علی مطهری ،،یک نظر سنجی خبر فوری گذاشته ببین کدام بیشتر رای می آورد ..هیچ مردمی درخواست نکردهذ،فکر خودت را به مردم تحمیل نکن .ایا واقعا یک نفر هم به شما زنگ زده بگوید فلان کار را بکنید ..از طرف مردم حرف نزن ،،،همه پرسی بگذارید ،بشرطی که مثل سال ۸۸دزدی نشود

  • ناشناس
    0

    ۱۵ سال دیگر در حکومت ولایی با ۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافتی یک قوطی کبریت هم نمی توان در حاشیه شهر خرید!

  • رابی
    0

    چهار میلیارد میده با سودش ده میلیارد ازتون میگیره.بعدا جوان بیچاره میبایست از کجا بیاره اقساط اون را پرداخت کنه.درآمد مردم کفاف سیر کردن شکمشان هم نیست.

  • معلم بازنشسته
    0

    تاسف بار است. ترویج نزول و ربا در کشور.
    آیا یک جوان باید 15سال در حلقوم شما نزول خواران پول بریزد و بعد از 15 یال آیا بتوان یک مسکن کوچک بخرد یانه؟ چرا با احساسات ایم مردم بازی می کنید و طرحهای مسخره می دهید.
    آیا دردین اسلام چنین اعمالی وجود دارد؟
    خداوند از شما نگذرد.

  • بازنشسته
    0

    15 سال پیش عین همین تبلیغات را برای مسکن جوانان انجام میدادند. من برای دخترم یک حساب باز کردم و با وسواس تمام مبالغ اعلام شده را واریز کردم. قبل از عید به همراه دخترم به شعبه مرکزی بانک مسکن تبریز مراجعه کردم و درخواست محاسبه مبلغ وام را کردم. معاون شعبه با گستاخی و تمسخر زیاد گفت که میخواهید حساب را ببندید؟ گفتم نه میخواهم مبلغ را محاسبه کنید گفت حدود 40 میلیون تومان طبق شرایط برای خرید خانه میتوانیم وام بدیم.
    با این رفتار تمسخر آمیز اعتبار بانک خودش را هم نخواست حفظ کند ...
    آیا کلاه برداری و مردم فریبی بالاتر از این هم داریم؟؟؟

  • عجب
    0

    بازم زرنگ بازی
    آخه کدوم ادم عاقلی مثلا یک میلیارد پولشو پونزده سال میده دست شما که پونزده سال دیگه چهار میلیارد بدید بعش؟
    چهار میلیارد پونزده سال دیگه صدهزار تومنم ارزش نداره،در عوضش یک میلیارد الان که باهاش میشه خونه خریدم تو بانک از بین رفته تا پونزده سال دیگه
    خوب میده طلا میخره پونزده سال دیگه میفروشه
    زرنگ بازی اسلامی
    تا جیب مردمو خشک نکنید دست برنمیدارید،نه؟؟

  • ناشناس
    0

    خودتونو مسخره کنین... خستمون کردین دیگه .

  • ناشناس
    0

    خواب خوراک از ما میگیرید با این چهار میلیارد هر شب کابوس قسط از خواب پریدن های مکرر بدون هدف میخوان دستی دستی مارو سکته بدن خخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها