افزایش ساخت ویلا در اطراف تهران برای رهایی از آلودگی هوا

طراحی ویلا و ساخت ویلا برای فرار از آلودگی و آشوب شهری بسیار مفید است. فضای آلوده شهری می تواند سبب انواع بیماریهای جسمی و روحی گردد.

افزایش ساخت ویلا در اطراف تهران برای رهایی از آلودگی هوا

بزرگترین مشکل در زندگی شهری چیست؟

در زندگی شهری بخصوص در شهرهای بزرگ، بزرگترین مشکلی که افراد جامعه با آن روبرو می شوند انواع آلودگی های صوتی و هوا می باشد. زندگی در این شرایط باعث کاهش کارآمدی بشر و انواع بیماریهای جسمی و روحی گردیده است. به طوری که افراد برای حفظ سلامتی ترجیح می دهند و یا در اثر بیماری مجبور می شوند تمام امکانات را رها کنند و از این محیط آلوده خارج شوند.

آلودگیها ناشی از دود ماشینها و کارخانجات مختلف موجود در شهر است. هر چه فضای سبز و درختان در محیط را افزایش دهیم آلودگی هوا کمتر می شود. کار درختان تولید اکسیژن و جذب گازهای مضر از هوا می باشد در نتیجه باعث کاهش آلودگی هوا می شوند و در کاهش آلودگیهای صوتی نیز موثر هستند. ساخت ویلا در اطراف شهرهای بزرگ مانند تهران یک راه حل خوب و مناسب هم برای کاهش آلودگی و هم یک زندگی سالم است. ویلاها معمولا دارای حیاط و فضای سبز هستند که در کاهش آلودگی صوتی و هوا تاثیر زیادی دارند.  

شرکتهای ایرانی با مهندسان و کارشناسان معمار و طراح بنا با مهر و امضای نظام مهندسی در زمینه طراحی و ساخت ویلای دوستدار محیط زیست و مناسب برای زندگی سالم فعالیت دارند. 

1

ساخت ویلا در تمدید اعصاب و رهایی از شلوغی شهری راهی مناسب است.

راههای کاهش آلودگی هوا در شهرهای شلوغ چیست؟

برای کاهش آلودگی هوا باید از تمرکز جمعیت در یک نقطه و شلوغ شدن آن جلوگیری کرد. تمرکز جمعیت در یک نقطه باعث افزایش ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری می گردد. این امر باعث می شود هوای آلوده در یک منطقه جمع شود. در روزهایی که جریان هوایی هم وجود نداشته باشد باعث می شود تا آلودگی به اوج خود برسد. 

ساخت ویلا در اطراف شهرهای بزرگ و حرکت جمعیت از مرکز شهر به سمت حاشیه می تواند یک راهکار موثر در تمرکز زدایی و کاهش آلودگی باشد. البته در این حرکت جمعیت از مرکز به حاشیه باید هدف، حفظ فضاهای سبز و درختان و جنگل کاریها باشد. 

طراحی ویلا های سرسبز و دوستدار محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه بشر به شیوه های گوناگون مانند ساختمان سازی و غیره محیط زیست را آلوده و تخریب نموده است. ساخت و سازها باید در جهت حفظ و حمایت از محیط زیست برای ادامه حیات بشر باشد. 

2

ساخت ویلا با طراحی شیک میتواند در استفاده بهینه از فضا مفید باشد.

طراحی ساختمان جهت کاهش آلودگی هوا چگونه موثر است؟

راه های مختلفی برای کاهش آلودگی هوا وجود دارد طراحی ساختمان هایی با پنجره هایی در خلاف جهت حرکت باد غالب منطقه و دارای حداکثر فضای سبز راه های پیشنهادی برای این امر می باشد. ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام خانه ها و یا در راهروها و راه پله ها و همچنین در حیاط در کاهش آلودگی اهمیت زیادی دارد.

ساخت ویلا با حداکثر فضای سبز برای سلامتی و ایجاد هوای پاک بهترین گزینه است. گروه بین المللی مهندسین آرکاورجاوند با طراحی و ساخت ویلا توانسته گامی موثر در ساخت بناهای دوستدار محیط زیست بر دارد. متقاضیان ساخت چنین بناهایی می توانند به وب سایت شرکت مراجعه نمایند.

طراحی ویلا در حاشیه تهران چه مزیتی دارد؟

تهران یک شهر شلوغ و پرجمعیت است که هوای آلوده ای دارد اگر در ارتفاعات اطراف تهران بروید با شروع صبح دودی غلیظ ناشی از دود ماشین و کارخانجات را بر روی تهران مشاهده می نمایید. 

بهترین راه حل برای حل این مشکل احداث ویلاهایی در اطراف شهر تهران و کاهش جمعیت در مرکز شهر تهران است. ساخت ویلا و بناهایی که طراحی آنها راحتی و فضای سبز مد نظر را ایفا کند می تواند روی سلامتی جامعه تاثیر زیادی بگذارد. در یک جامعه سالم هزینه های درمان که می تواند هنگفت باشد کاهش می یابد.

طراحی ویلا در مناطق مختلف شهرهای بزرگ مانند تهران از جمله طراحی ویلا در کردان امکان استفاده از انرژی پاک مانند باد و انرژی خورشید برای تولید برق را میسر نموده است. در خانه های ویلایی فضای کافی حتی برای تصفیه خانگی و استفاده از فاضلاب برای آبیاری و تولید سوخت نیز فراهم است. 

3

در طراحی ویلا طراحی فضای سبز نیز اهمیت دارد.

مدل طراحی ویلا چگونه است؟

طراحی ویلا در زمان های مختلف با سبک هایی متفاوت صورت می گرفته است. طراحی مدرن، طراحی کلاسیک و نئوکلاسیک و همچنین طرح های روستیک مدل هایی است که در معماری ویلا و ساختمان پیشنهاد شده است. طراحی نئوکلاسیک یک سبک تلفیقی از طراحی مدرن و کلاسیک است. در سبک روستیک حفظ طبیعت حتی در مصالح ساختمانی مهم می باشد. 

کارفرما بر حسب سلیقه و هزینه هایش یک سبک و یک طرح برای ویلا انتخاب می کند و مهندس معمار بر حسب سبک انتخابی قسمت های مختلف بنا را طراحی می کند.

طراحی بنا بر حسب متراژ ساختمان صورت می گیرد. متراژ ساختمان تعیین کننده ابعاد فضاهای مختلف است. در ساخت و طراحی ویلا فضایی برای آشپزخانه و فضایی برای اتاق نشیمن و اتاق خواب و سرویس بهداشتی و حتی فضایی برای استخر و جکوزی و فضای سبز در نظر گرفته می شود. بر حسب ابعاد بنا، این فضاها کوچک و یا بزرگ و یا حتی حذف می گردند. 

ویلا چه کاربردی دارد؟

خانه های ویلایی می تواند به عنوان یک خانه با کاربرد صرفا گردشی باشد خانه هایی که در مناطق خوش آب و هوا و در دل طبیعت بنا شده باشد که مالکان آن برای فرار از آشوب و آلودگی شهر سالی چند بار و یا حتی آخر هفته ها به آنجا پناه می برند. 

خانه ویلایی در بعضی مناطق با توجه به رشد جمعیت تبدیل به یک منطقه مسکونی دائمی برای مالکان آن گردیده است. خانه های ویلایی به طبیعت انسان نزدیکتر است و انسان در آنها سالم تر زندگی می کند.

گروه بین المللی آرکاورجاوند در کار طراحی ویلا و ساخت ویلا می باشد و قابلیت اجرا و طراحی ویلا با قیمت مناسب را دارد. متخصصین و مهندسان مجموعه آرکاورجاوند مجری طراحی ویلا و ساخت ویلا در تمام کشور می باشند. در وب سایت شرکت مدل هایی از ویلا های ساخته شده توسط مهندسین شرکت وجود دارد. با مراجعه به وب سایت و مشاهده نمونه کارها و مشاوره با کارشناسان می توانید در نهایت یک ویلای شیک و مورد پسند داشته باشید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    شهر تهران دیگر جایی برای زندگی نیست شهری آلوده به ویروس کرونا دود آلودگی هوا ترافیک پرتراکم‌ترین شهر جهان وبدون کیفیت وعدم امنیت دزدبازار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها