دارندگان دستگاه کارتخوان بخوانند/ مبنای تشخیص حساب‌های تجاری و غیرتجاری اعلام شد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: امروز تمام کارت‌خوان‌ها به پرونده مالیاتی متصل هستند و حساب تجاری محسوب می‌شوند.

دارندگان دستگاه کارتخوان بخوانند/ مبنای تشخیص حساب‌های تجاری و غیرتجاری اعلام شد

علی صالح آبادی درباره تغییر ضوابط مربوط به تفکیک حساب‌های تجاری و غیر تجاری اظهار کرد: با ساماندهی کارت‌های کارتخوان بخش عمده‌ای از کار را انجام داده‌ایم و امروز تمام کارت‌خوان‌ها به پرونده مالیاتی متصل هستند و حساب تجاری محسوب می‌شوند.

وی افزود: از این‌رو با توافق در جلسه شورای پول و اعتبار قرار بر این شد که امسال مبنای تشخیص حساب‌های تجاری و غیرتجاری خود اظهاری افراد باشد.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: هر فردی که متقاضی استفاده از مزایای حساب‌های تجاری است می‌تواند تجاری بودن حساب خود را اعلام کنند.

صالح‌آبادی متذکر شد: به هر حال امسال تعداد تراکنش و مبلغ ورودی به حساب مبنای تجاری بودن حساب نخواهد بود.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    سازمان امور مالیاتی با این شرایط اشتباهی که به وجود آورده است باعث شده خیلی از اصناف و کسبه روش کارت به کارت را جایگزین پرداخت وجه از طریق کارت خوان ها نمایند! نمونه اش فروشگاه های بزرگ زنجیره ای افق کوروش و اکالا (امارکت) و هایپر فامیلی که هر سه از شرکت های زیر مجموعه شرکت هلدینگ گلرنگ می باشند قبلاً جهت دریافت وجه کالای سفارش شده در محل مشتری از کارت خوان استفاده می کردند ولی در حال چ روش پرداخت در محل از طریق کارت خوان خود را حذف نموده و وجه کالای مورد سفارش را بطور آنلاین و از طریق درگاه الکترونیکی بانکی دریافت می کنند!!! این مشتی از نمونه خروار فرار مالیاتی است!

  • ناشناس
    0

    آقا ما یک کارتخوان برای دریافت هزینه های مشترک (شارژ) واحدهای آپارتمانی ساختمان خریداری کرده ایم تا مالکان و مستأجرین واحدهای آپارتمانی شارژ ماهانه واحد خود را از طریق کارت بانکی و دستگاه کارت خوان بپردازند. این حساب متصل به کارت خوان کجای آن تجاری است که سازمان امور مالیاتی می خواهد از مخارج و هزینه های مشترک واحدهای آپارتمانی مالیات دریافت کند؟! مگر شارژ واحد آپارتمانی که هزینه است بزعم سازمان امور مالیاتی درآمد محسوب می شود که می خواهد از آن مالیات غیرقانونی بستاند؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها