خداحافظی جف بزوس با مدیرعاملی آمازون

جف بزوس، بنیانگذار آمازون در یادداشتی خطاب به کارمندان این شرکت اعلام کرد تابستان امسال از سمت خود به عنوان مدیر اجرایی کناره گیری می کند و به ریاست هیئت مدیره شرکت منتقل می شود.

خداحافظی جف بزوس با مدیرعاملی آمازون

بزوس گفت که «اندی جاسی» کارمند قدیمی آمازون که در حال حاضر به عنوان مدیر عامل وب سرویس‌های آمازون فعالیت می‌کند، مدیر عاملی را بر عهده خواهد گرفت.

بزوس از زمانی که آمازون را در سال ۱۹۹۴ تأسیس کرد، آن را اداره می‌کند. در نزدیک به سه دهه گذشته، این شرکت به یک غول تجارت الکترونیک تبدیل شد و صنعت خرده فروشی و فناوری را کاملاً متحول کرد. 

بزوس در بیانیه کناره‌گیری خود از سمت مدیر عاملی نوشته: «مدیرعامل آمازون بودن مسئولیتی عمیق و سخت است. وقتی چنین مسئولیتی دارید، توجه کردن به چیز دیگری دشوار است.» او تاکید کرده «واگذاری سمت مدیرعاملی، به معنی بازنشستگی نیست» و او «همچنان در ابتکارات مهم آمازون درگیر خواهد ماند»

از جمله پروژه‌هایی که گمان می‌رود بوس همچنان از نزدیک درگیر آن‌ها بماند فعالیت‌های بشردوستانه مانند «صندوق زمین بزوس» و نیز شرکت فضایی «بلو اوریجین» است که شخصا بنیاد نهاده است.

ان‌بی‌سی می‌گوید بسیاری از دیگر مدیران برجسته، از جمله بیل گیتس از مایکروسافت و لری الیسون از اوراکل، پس از کناره‌گیری از سمت‌های مدیرعاملی خود، «به طور نزدیک در تجارت شرکت‌های شان درگیر هستند».

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها