فرماندار شهرستان کارون:

60 روستای کارون در محاصره سیلاب هستند

فرماندار شهرستان کارون گفت: با توجه به این‌که شهرستان کارون از چهار طرف توسط کانال‌ها و رودخانه کارون محاصره شده است تا امروز ۶۰ روستا در محاصره سیلاب هستند اما هیچ روستایی در شهرستان کارون زیر آب نرفته است.

60 روستای کارون در محاصره سیلاب هستند

معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کارون با اشاره به افزایش مناطق درگیر آب‌گرفتگی، اظهار کرد: با توجه به این‌که شهرستان کارون از چهار طرف توسط کانال‌ها و رودخانه کارون محاصره شده است تا امروز ۶۰ روستا در محاصره سیلاب هستند اما هیچ روستایی در شهرستان کارون زیر آب نرفته است.

وی افزود: برای روستاهایی که در محاصره آب هستند تلاش شد با ایجاد سیل‌بند در اطراف روستاها از ورود آب جلوگیری شود و امکان دسترسی به روستاها فقط با قایق و بالگرد امکان‌پذیر است که امدادرسانی را مشکل کرده است.

فرماندار کارون با بیان این‌که وضعیت شهرستان کارون خوب نیست، عنوان کرد: عرصه آبی که کارون را محاصره کرده بسیار گسترده است به همین دلیل ماشین‌آلات موجود پاسخگوی شهرستان کارون نیستند و با ورود ماشین‌آلات به یک روستا اهالی روستا به دلیل نیاز مانع از خروج آن می‌شوند.

وی گفت: بیش از ۳۰۰ هزار گونی برای احداث سیل‌بندها در روستاهای کارون استفاده شده است که بسیار کم است و در بیشتر مناطق سیل‌بند خاکی احداث شد که توان ایستادگی در برابر آب را ندارند و دچار شکستگی‌های متعدد می‌شوند و نیاز به ترمیم دارند.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها