رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان:

شکر دولتی به همه قنادی‌ها تخصیص یافت/ قیمت پسته تولید گز را 80 درصد کاهش داد

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان گفت: قیمت شکر با کمک جهاد کشاورزی و اداره صمت، مهار شد و شکر به قیمت دولتی به اتحادیه تخصیص پیدا کرده و اتحادیه نیز این شکر را بین واحدها توزیع کرده است.

شکر دولتی به همه قنادی‌ها تخصیص یافت/ قیمت پسته تولید گز را 80 درصد کاهش داد

حسن شریفی امروز در خصوص وضعیت بازار گز و شیرینی در آستانه شب عید اظهار کرد: صنف گز و شیرینی اصفهان ، آمادگی کامل برای تأمین نیازهای مردم برای شب عید را داراست و این صنف تا 15 فروردین در آماده باش کامل به سر می‌برد و اکثر واحدها به صورت دو شیفت از 8 صبح تا 12 شب باز خواهند بود.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان تصریح کرد: تولید محصولات با ماندگاری بالا نظیر شیرینی نخودچی در کارگاه‌های شیرینی و گز، از اوایل ماه بهمن آرام آرام آغاز شده تا پاسخگوی نیاز مردم در اسفند و فروردین باشد چون در عرض 5 روز آخر سال، حدود تقاضای دو ماه سال را باید به بازار عرضه کرد و اگر پیش‌بینی‌های لازم دیده نشده باشد، بازار دچار مشکل می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص نظارت بر واحدها نیز، طرح‌های نوروزی برنامه‌ریزی شده تا در آن، گروه‌ها با هماهنگی بازرسی اصناف، اداره اماکن، بازرسی صنعت و معدن و اتحادیه‌های مربوطه، نظارت لازم بر بازار شب عید اعمال شود و پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

شریفی خاطرنشان کرد: صنف گز و شیرینی صنفی است که همیشه قیمت مشخص دارد و قیمت‌های آن، از سوی کارشناسان صنف تعیین شده و همه محصولات عرضه شده در واحدهای قنادی دارای اتیکت قیمتی هستند.

به گفته وی، تخلفات صنف گز و شیرینی همیشه در حداقل خود بوده و سال گذشته نیز این صنف از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد تشویق قرار گرفت.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان در خصوص رشد قیمت شکر و اثرگذاری آن بر تولید گز و شیرینی اظهار کرد: قیمت شکر با کمک جهاد کشاورزی و اداره صمت، مهار شد و شکر به قیمت دولتی به اتحادیه تخصیص پیدا کرده و اتحادیه نیز این شکر را بین واحدها توزیع کرده است و از این رو افزایش قیمتی در شیرینی و گز از این محل ایجاد نمی‌شود.

شریفی تاکید کرد: مشکلی در تأمین مواد اولیه وجود ندارد اما برخی اقلام نظیر جعبه شیرینی 4 برابر شده است و در حال حاضر قیمت برخی شیرینی‌ها از جعبه آن کمتر است.

وی اعلام داشت: مردم مطمئن باشند که نظارت کامل روی بازار شیرینی برقرار بوده و قیمت‌های درج شده روی اتیکت‌ها، قیمت‌های کارشناسی شده است و بازرسان به طور مستمر در حال رصد بازار هستند.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان متذکر شد: واحدهای بدون مجوز زیرزمینی نیز در این چند روز شناسایی شدند و چند مورد پلمب این واحدها نیز از سوی اتحادیه صورت گرفت.

وی در خصوص رشد قیمت گز یادآور شد: در سال جاری مغز پسته به دلیل جهش قیمتی ارز، حدوداً 4 برابر شد و همین امر، قیمت تمام شده گز را افزایش داد که نتیجه آن، کاهش قدرت خرید مردم و کاهش حدود 80 درصدی تولیدات کارگاه‌های گز در طی یک سال بود.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها