۶۰ درصد مدارس مسجدسلیمان فرسوده است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مسجد سلیمان از فرسودگی ۶۰ درصدی مدارس این شهرستان خبر داد.

۶۰ درصد مدارس مسجدسلیمان فرسوده است

جانمراد داودی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان درباره وضعیت کیفی آموزش و پرورش شهرستان مسجد سلیمان اظهار داشت: مهر سال97 در شهرستان مسجد سلیمان230 کلاس خالی و بدون آموزگار داشتیم که با کمک آموزش و پرورش استان با استفاده از نیروی حق التدریسی این ظرفیت پر شد.

وی افزود: بزرگترین مشکل آموزش و پرورش شهرستان مسجد سلیمان وجود مدارس فرسوده است. 60 درصد مدراس ما در این شهرستان فرسوده هستند و بر اثر همین بارندگی‌های اخیر در مدرسه شهید نواب صفوی هنگامی که دانش آموزان این مدرسه در صف صبحگاهی بودند سقف یکی از کلاس‌ها فرو ریخت و خدا خواست تا این اتفاق پیش از ورود دانش آموزان در کلاس رخ دهد تا کسی صدمه نبیند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مسجد سلیمان بیان کرد: در مدرسه امیرکبیر شهرستان مسجد سلیمان که یک مدرسه فنی و حرفه‌ای است که 140 دانش آموز روستایی از مجموع جمعیت 200 تایی آن در این مدرسه شبانه روزی به تحصیل می‌پردازند و این در حالی است که این مدرسه اصلا توان چنین ظرفیتی را ندارد برای سکونت آن‌ها جای مناسبی نیست و باز هم در بارندگی‌های اخیر خسارت بسیاری به آن وارد شد.

وی ادامه داد: 22 کلاس کانکسی در مرکز شهرستان و 10 کلاس کانکسی در روستاهای مسجد سلیمان وجود دارد همچنین در یکی از مدارس یکی از دانش آموزان ما دچار برق گرفتگی شد که الحمدلله باز هم خداوند به تمام ما رحم کرد و این دانش آموز جان سالم به در برد.

داودی با اشاره به بودجه‌های درنظر گرفته شده از سوی اداره کل نوسازی مدارس به شهرستان‌ها گفت: در چند سال اخیر بودجه قابل توجهی برای نوسازی تجهیزات مدارس در نظر گرفته نمی‌شود، 40 درصد از مدارس شهرستان مسجد سلیمان سنگی و بالای50 سال نیز عمر دارند.

وی تصریح کرد: در مدارس ما همچنان از کولر آبی استفاده می‌شود و کلاس‌های ما مجهز به سیستم هوشمند وکامپیوتر نیستند همچنین در بحث امکانات ورزشی مدارس نیز ضعیف هستیم و تنها یک زمین چمن مصنوعی داریم که در بارندگی اخیر نیز دیوار مجموعه ورزشی ما فرو ریخت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مسجد سلیمان گفت: بدهی برق اداره آموزش و پرورش این شهرستان85 میلیون تومان و بدهی آب نیز15 میلیون تومان است از شورای آموزش و پرورش استان خواستارم تا با استفاده از مصوبه‌ای مشکل آب و برق ساختمان‌های اداری آموزش و پرورش شهرستان‌ها را حل کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان مسجد سلیمان200 نیروی مرد کم دارد چرا که اغلب معلمان این شهرستان بومی نیستند و پس از چند سال درخواست انتقال به شهرستان خود را دارند همچنین بسیاری از مدارس ما سرایدار کم دارند و به دنبال نبود سرایدار اموال مدارس به سرقت می‌روند.

همچنین در این جلسه قنبری فرماندار شهرستان مسجد سلیمان اظهار داشت: در شهرستان مسجد سلیمان7 مدرسه وجود دارد که بالای90 سال از ساخت آن‌ها می‌گذرد و هیچ بازسازی بر روی معماری این مدارس در طول این چند سال انجام نشده است.

وی افزود: ریخته شدن سقف مدرسه شهید نواب صفوی به ما یک هشدار و فرصت داد. همین که نیم ساعت پیش از ورود دانش آموزان در کلاس سقف کلاس فرو ریخت این فرصتی بزرگ بود اما همین فرو ریختن نیز زنگ خطری برای سایر اتفاقات بعدی است که احتمال رخ دادن آن‌ها وجود دارد.

فرماندار شهرستان مسجد سلیمان گفت: اعتباری که برای بازسازی مدارس اختصاص داده می‌شود تنها5 درصد است و عملا نمی‌توان با آن هیچ کاری انجام داد.

وی تصریح کرد: ساختمان اداره آموزش و پرورش شهرستان مسجد سلیمان متعلق به یک مدرسه است و اداره آموزش و پرورش این شهرستان ساختمان مجزا و مستقلی ندارد و درحال حاضر یکی از مدارس شهرستان را اشغال کرده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها