مشاور وزیر ارشاد: باید علت شاد نبودن مردم اصفهان سنجیده شود

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید علت شاد نبودن مردم اصفهان سنجیده شود و من از وزیر خواستم برای اصفهان کار ویژه انجام شود تا دلایل قرارگیری استان اصفهان در رتبه آخر شادی مشخص شود.

مشاور وزیر ارشاد: باید علت شاد نبودن مردم اصفهان سنجیده شود

حجت‌الاسلام حبیب‌الله ارزانی عصر امروز در همایش تجلیل از آموزش‌یاران طرح مساجد دوستدار سلامت اظهار داشت: طبق آمار مقایسه ای میزان احساس شادی در سراسر کشور، استان‌های گیلان و مازندران شادترین مردم کشور هستند و آخرین استان از نظر میزان شادی استان اصفهان است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید علت شاد نبودن مردم اصفهان سنجیده شود و من از وزیر خواستم برای اصفهان کار ویژه انجام بدهید مشکلات اصفهان چه چیزهایی هستند از چه لحاظ ضعف داریم آیا منابع‌، کارخانجات، ورزشگاه‌ها، پارک‌ها کم است.

ارزانی تصریح کرد: باید فکری برای زاینده‌رود کرد تا بود نمی‌دانستیم چه گوهر گرانبهایی داریم و الان که زاینده‌رود بدون آب است، می‌فهمیم چه چیزی را از دست داده‌ایم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کاری که آموزشیاران می‌کنند بسیار مهم است، گفت: خداوند برای شما فرموده هر کس به انسانی حیات بدهد گویی به دنیا حیات داده است و هر چه بیشتر باشد، مسلما بهتر است.

وی افزود: شما با خداوند معامله می‌کنید و با نیت خالص کار کنید خداوند به کثرت کار نگاه نمی‌کند کیفیت و خلوص کار مهم است.

ارزانی خاطرنشان کرد: دادن احساس شادی و اطمینان سلامت به مردم، باعث افزایش شادی بین مردم می‌شود و چه کاری مهم‌تر از این که مردم را شاد کنید. چون مردم اصفهان بسیار باریک بین هستند و دغدغه‌های زیادی دارند و این حالت در دیگر استان‌ها دیده نمی‌شود. مقوله‌هایی که شادی را زیاد می‌کند بشناسید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، گفت: خیلی از مشکلات ما را کشورهای دیگر هم دارند و راحت‌تر با آنها کنار می‌آیند، به همه چیز به حالت ایده‌آل نگاه نکنیم نیازی نیست در همه چیز اول باشیم. حالت اصفهانی‌ها اینگونه است که دوست دارند در همه چیز اول باشند تعداد اولین‌ها در اصفهان نسبت به همه استان‌ها بیشتر است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تلاشتان را مضاعف کنید ولی حتما لازم نیست اول بشوید این روشی است که اهل بیت(ع) به ما یاد دادند تلاش زیاد کنید ولی نتیجه، هر چه شد خوب است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها