هیچ روستایی، شهر نمی‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری همدان با بیان اینکه امسال برنامه‌ای برای تبدیل روستاها به شهر نداریم، گفت: امسال هیچ روستایی در استان همدان به شهر تبدیل نمی‌شود.

هیچ روستایی، شهر نمی‌شود

«ظاهر پورمجاهد»، با بیان اینکه مجوز تبدیل روستای «کرفس» رزن به شهر آمده، اظهار داشت: روستای کرفس به شهر تبدیل شد و مجوز آن نیز از وزارت کشور آمده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری همدان درباره شهر شدن روستای «چنارسفلی» اسدآباد نیز بیان کرد: شهر شدن این روستا با پیگیری فرمانداری اسدآباد در دفتر تقسیمات کشوری آغاز شده و بازدید کارشناسان وزارت کشور نیز از این روستا انجام شده است.

پورمجاهد با تأکید بر اینکه تبدیل روستاها به شهر باید با مطالعه صورت گیرد، تصریح کرد: روستاهایی که تناسب جمعیتی و امکانات تبدیل شدن به شهر را داشته باشند، می‌توانند به شهر تبدیل شوند اما این کار حتما باید با مطالعه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه لزومی ندارد روستاها به شهر تبدیل شود، افزود: لزومی ندارد بدون مطالعه و نداشتن شرایط روستاییبه شهر تبدیل شود. بنابراین رسما برنامه‌ای برای تبدیل روستاها به شهر نداریم چرا که روستاها امتیازات خوبی در بحثبیمه و یارانه آرد و سایر موارد دارند که با تبدیل شدن به شهر این امتیازات از روستاها گرفته می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها