نمایش خیابانی نوروزی در ۴ نقطه همدان برگزار می‌شود

نمایش خیابانی نوروزی در ۴ نقطه همدان برگزار می‌شود

محمد قدیمی بعد از ظهر امروز در ستاد تسهیلات سفر استان همدان اظهار داشت: نمایش های نوروزی برگرفته از آیین های نوروزی در ایام نوروز در آرامگاه بوعلی, مجتمع فرهنگی هنری عین القضات, باباطاهر و پارک مردم برگزار می‌شود.

قدیمی بیان کرد: امسال با همکاری جامعه تورگردانان در اتوبوس‌های گردشگری راهنمایان گردشگری مستقر می‌شوند و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز از کاشت 2 میلیون و 150 هزار انواع گل لاله، شب بو، همیشه بهار و بنفشه در سطح شهر همدان خبر داد.

مجید درویشی در ادامه این جلسه اظهار داشت: ستاد استقبال از بهار از 20 بهمن ماه تشکیل شده و 155 وظیفه کاری در این ستاد مشخص شده است.

درویشی با بیان اینکه 100 المان خاص برای نصب در سطح شهر همدان طراحی شده است، گفت: این المان‌ها از 70 درصد ماندگاری برخوردار است و برخی از آنها از سال گذشته موجود بوده است.

وی عنوان کرد: در سه ورودی شهر همدان دیوارها رنگ آمیزی، پاکسازی بنرها و پوسترها، آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی، لکه گیری آسفالت، جمع‌آوری متکدیان و معتادان، خط کشی خیابانها، ساماندهی بازارروزها، شست و شوی جوادل و غیره در سطح شهر در حال انجام است.

درویشی بیان کرد: 80 هزار گل شب بو ، دو میلیون گل بنفشه، 60 هزار گل همیشه بهار و 10 هزار گل لاله در سطح شهر کاشته می‌شود و از همشهریان تقاضا میشود در نگهداری گلها و گیاهان دقت کنند.

وی با بیان اینکه مراکز عرضه میوه نیز در سطح شهر تشکیل ایجاد می‌شود، افزود: ایستگاه‌های بازیافت در نقاط مختلف ایجاد و هرگونه عملیات خاکبرداری در شهر در ایام نوروز لغو می‌شود.

درویشی اظهار داشت: اتوبوسرانی و تاکسیرانی، شستشوی وسایل نقلیه را انجام می‌دهند و سازمان آتش نشانی نیز در چهارشنبه آخر سال به حالت آماده باش است و برنامه ای را تحت عنوان آموزشهای شهروندی ترتیب داده است.

درویشی همچنین از آموزش شهروندی برای روز سیزده نوروز خبر داد.

وی با اشاره به بارش برف در همدان در هفته‌های گذشته گفت: یک هزار و 380 سرویس حامل برف در هفته‌های اخیر از همدان خارج شد و به رودخانه‌ها ریخته شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها