گلایه از بسته‌بودن بازارچه‌های مرزی کردستان

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: چرا وزارت کشور برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی کردستان تاکنون اقدام چشم‌گیری انجام نداده است؟

گلایه از بسته‌بودن بازارچه‌های مرزی کردستان

محسن بیگلری ضمن گلایه از بسته‌شدن مرزهای استان اظهار کرد: متاسفانه با وجود وعده‌های زیاد در حال حاضر مرز سیرانبند بانه، مله خورد سروآباد، مرز کولبری مریوان و به ویژه مرز سیف سقز که بارها و بارها برای بازگشایی و ساماندهی آن از سوی وزارت کشور و استانداری کردستان وعده داده شد بسته است.

وی افزود: معیشت مردم مرزنشین کردستان به طور کامل به باز بودن مرزها بستگی دارد که باتوجه به شرایط پیش آمده، مردم این مناطق با مشکلات زیادی روبرو هستند و ارتزاق آن‌ها با مشکل مواجه است.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان، در ارتباط با اجرای طرح پیله‌وری در مرزهای استان عنوان کرد: این طرح هیچ تغییری دروضعیت کولبران ایجاد نکرد و مردم مناطق مرز نشین هم از این موضوع گلایه‌ دارند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس ادامه داد: بازارچه‌های مرزی بهترین مجرای دور زدن تحریم‌ها هستند و بسیاری از کالاهایی را که به خاطر تحریم نمی‌توانیم وارد کنیم به راحتی می‌توان از طریق این بازارچه‌ها و کولبری وارد کرد که متاسفانه هیچ اقدام موثری از سوی وزارت کشور در این راستا ندیدیم.

وی با تاکید بر این‌که برای بسته بودن مرزها گلایه‌مندیم خاطرنشان کرد: دولتی‌ها و استانداری کردستان در راستای اجرای طرح پیله‌وری باید پاسخگو و پیگیر باشند.

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها