دستگیری زن جوان به دلیل برداشت اینترنتی غیر مجاز ازحساب برادر خود

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری زن جوانی که بصورت اینترنتی و غیرمجاز از حساب برادر خود مبالغی برداشت می کرد، خبر داد.

دستگیری زن جوان به دلیل برداشت اینترنتی غیر مجاز ازحساب برادر خود

روح الله شهبازی‌پور در تشریح این خبر، افزود: شهروند یاسوجی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت که به صورت غیرمجاز از حسابش مبالغی برداشت شده و خواهان پیگیری موضوع شده است.

شهبازی پور تصریح کرد: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام تحقیقات اولیه توسط کارشناسان پلیس فتای استان، مشخص شد که مبلغ ۲۰ میلیون ریال از حساب شاکی و طی چند مرحله به صورت غیرمجاز برداشت شده که پس از انجام اقدامات پلیسی نهایتا متهم که خواهر شاکی بود شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی احضار شد.

وی افزود: در این پرونده متهم با در اختیار داشتن کارت بانکی شاکی و سوء استفاده از اعتماد وی اقدام به فعال نمودن رمز اینترنتی آن کرده و نهایتا طی چند مرحله خرید اینترنتی انجام داده بود.

شهبازی پور با تاکید بر رعایت موارد ایمنی و اطلاعات کارت ها، خاطرنشان کرد: شهروندان از واریز مبالغ زیاد به حساب‌هایی که بیشتر با آن سروکار دارند و یا رمز اینترنتی آن فعال است، خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان از شهروندان خواست اطلاعات مالی و بانکی‌شان را با دقت نزد خود نگهدارند و رمز کارت را به صورت دوره‌ای تغییر داده و ضمن فعال نمودن امکان دریافت پیامک از تراکنش‌های انجام شده حساب خود مطلع شوند.

شهبازی پور گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان بگذارند.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها