کشف زیستگاه جدید خفاش‌های دم موشی و خزندگان در سراوان

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: گشت و کنترل های محیط بانان سیستان وبلوچستان درمناطق صعب العبور منجر به کشف یک دهنه غار شد.

کشف زیستگاه جدید خفاش‌های دم موشی و خزندگان در سراوان

وحید پورمردان افزود: محیط بانان حفاظت محیط زیست سراوان طی گشت و کنترل های مداوم خود درمناطق صعب العبور منطقه حفاظت شده جنگلی بیرک با همکاری و همراهی افراد بومی موفق به کشف وشناسایی یک دهنه غار در قسمت شمال شرقی منطقه مذکور شدند‌.

پورمردان در ادامه اظهار کرد: ارتفاع این غار در قسمت دهانه حدود یک متر و امتداد آن به چهار متر می رسد. طول غار70 متر بوده و دارای دو دالان دو تالار و همچنین تعداد زیادی آویز و آویزه ها است.

وی ادامه داد: کف و دیواره غار از جنس سنگ‌های آهکی بوده و تعداد دو قندیل به ارتفاع بیش از یک متر در کف غار قابل مشاهده است‌.

پورمردان خاطرنشان کرد: این غار یکی از بهترین مکانها زیست خفاش دم موشی و همچنین زیستگاه امنی برای بعضی از خزندگان و بی مهرگان از قبیل مار و عقرب و سوسمار می باشد. در انتهای این غار آثاری از چشمه آب وجود دارد ولی به دلیل تداوم خشکسالی های اخیر متاسفانه درحال خشک شدن است‌.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان ‌کرد: منطقه حفاظت شده جنگلی بیرک دارای غارهای متعددی بوده که تعدادی از آنها توسط یگان حفاظت محیط زیست سراوان و پرسنل اجرایی این اداره کشف و شناسایی و به تبع آن معرفی شده اند اما باتوجه به صعب العبور و کوهستانی بودن منطقه هم چنان مناطقی بکر و ناشناخته باقی مانده است که نیاز به شناسایی و معرفی دارد.

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها