رفع خطر حذف ماسوله غرب کشور از لیست روستاهای هدف گردشگری

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز روستای گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور خبر داد.

رفع خطر حذف ماسوله غرب کشور از لیست روستاهای هدف گردشگری

کامران اکبری‌شایگان اظهار کرد: کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور موجب منتفی شدن زنگ خطر حذف این روستا از لیست روستاهای هدف گردشگری کشور شد.

وی افزود: به تازگی ساخت‌وسازهای غیرمتعارف و غیرمجاز به سبک و سیاق بناها و ساختمان‌های امروزی و جدید بافت و معماری سنتی روستای ملحمدره را ناهمگون کرده بود و با تداوم ساخت‌وسازهای غیرمجاز به سبک معماری امروزی در روستای هدف گردشگری ملحمدره خطر حذف این روستا از لیست روستاهای هدف گردشگری کشور بیشتر قوت می‌گرفت و خطری جدی این روستا را تهدید می‌کرد.

اکبری‌شایگان تصریح کرد: حذف روستای ملحمدره از روستاهای هدف گردشگری کشور بسیاری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های اشتغال و توریسم و گردشگری را توسط این روستا در شهرستان از دست می‌دادیم.

وی تأکید کرد: با کنترل این گونه ساخت‌وسازها از طریق نظارت‌ها و نیز توجیه اهالی روستا نسبت به بحث خطر حذف روستا از لیست روستاهای گردشگری خوشبختانه این امر منتفی شده است.



منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها