اختتامیه کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در کاشان برگزار شد

اختتامیه کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در کاشان برگزار شد

حمیدرضا مومنیان شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه کنوانسیون جهانی در جمع 240 نفر از راهنمایان گردشگری دنیا اظهار داشت: خرسند هستیم که در ایام جشن و شادی مردم ایران به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت شما هستیم.

فرماندار کاشان افزود: ایران میراثدار بزرگترین و برجسته‌ترین حوزه‌های تمدن بشری است و آن چه را که یک تاریخ متمدن و پیشرو می‌تواند داشته باشد در تاریخ ایران از آن بهره‌مند هستیم.

مومنیان ضمن اشاره به تمدن 7 هزار و 500 ساله سیلک ابراز داشت: پارامترهای اخلاقی مهمی همچون نوع دوستی، صلح طلبی و مهربانی از جمله ویژگی‌های مردم این کشور به ویژه مردم کویر است.

فرماندار کاشان یکی از مظاهر کاشان را گل محمدی دانست و اعلام کرد: این گل به نام پیامبر مسلمانان نام گرفته است و نشانه مهر و مهربانی، محبت، نوع دوستی و صلح طلبی ایرانیان و مسلمانان است.

مومنیان ضمن دعوت مجدد گردشگران به کاشان گفت: اردیبهشت ماه عطر این گل در تمام کاشان می‌پیچد و امیدواریم با مشاهده منطقه تفاوتی را که از چهره اسلام و مسلمانان در دنیا و ایران وجود دارد مشاهده کنید.

وی ضمن ابراز ناراحتی در مورد مدت زمان کوتاه میزبانی کاشان تصریح کرد: خانه‌های تاریخی با معماری فاخر و تزیینات ارزشمند و مردمانی را که تهدیدات جغرافیایی، کم آبی و خشکسالی را برای خود تبدیل به فرصت کرده‌اند می‌توان در آثار تاریخی و صنایع موجود در منطقه مشاهده کرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها