پرواز بیرجند - کیش‌ در فرودگاه بین‌المللی بیرجند راه‌اندازی می‌شود‌

پرواز بیرجند - کیش‌ در فرودگاه بین‌المللی بیرجند راه‌اندازی می‌شود‌

هادی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: تاکنون رایزنی زیادی از طرف فرودگاه بیرجند برای برقراری این پرواز انجام شده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که این پرواز بین خراسان جنوبی و یک استان دیگر مانند سیستان و بلوچستان به طور مشترک برگزار شود گفت: نوع هواپیما نیز به ایرلاینی که این پرواز را پشتیبانی می‌کند بستگی دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده از آژانس‌های مسافرتی استان در هفته بین 150 تا 200 متقاضی سفر به کیش در استان وجود دارد که در حاضر از استان‌های دیگر به کیش سفر می‌کنند.

سلامی با تاکید بر اینکه در صورت راه‌اندازی، این پرواز هفته‌ای دو بار انجام خواهد شد گفت: در صورت به حد نصاب نرسیدن احتمال لغو پرواز نیز وجود دارد.

فرودگاه بیرجند قابلیت 50 پرواز در روز را دارد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی همچنین از مذاکرات با استاندار برای سهم‌خواهی خراسان جنوبی در زمینه اختصاص هواپیما به فرودگاه بیرجند خبر داد.

وی گفت: به زودی درخواست اختصاص یک هواپیما به این فرودگاه از سوی استاندار خراسان جنوبی برای وزیر راه و شهرسازی ارسال خواهد شد.

سلامی با بیان اینکه با اختصاص این هواپیما به فرودگاه بیرجند کمک بزرگی به توسعه صنعت هواپیمایی خراسان جنوبی شده و پروازهای استان افزایش می‌یابد بیان کرد: در حال حاضر فرودگاه بیرجند قابلیت 50 پرواز در روز را دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها